مشاور فرهنگی رییس‌جمهور خواستار عذرخواهی صداوسیما شد : مشاور فرهنگی رییس‌جمهور ...



رییس جمهور , رییس جمهور آمریکا , رییس جمهور کرواسی

مشاور فرهنگی رییس‌جمهور خواستار عذرخواهی صداوسیما شد

مشاور فرهنگی رییس‌جمهور و عضو هیات همراه دکتر حسن روحانی در سفر به نیویورک، خواستار عذرخواهی صدا و سیما بابت نحوه پوشش بخش‌هایی از اخبار مربوط به سخنان رییس‌جمهور در این سفر شد.

نحوه پوشش خبر مربوط به گفت‌وگوی تلفنی اوباما و روحانی در ساعات اولیه انتشار این خبر مهم در شبکه‌های تلویزیونی، پیشتر نیز انتقاداتی را برانگیخته بود.

 دکتر حسام‌الدین آشنا که دوشنبه‌ شب به منظور بررسی ابعاد مختلف سفر رییس‌جمهور به نیویورک و گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حاضر شده بود، در پاسخ به یکی از پرسش‌های مجری برنامه درباره تحلیل‌هایی ناظر بر اینکه «کدام‌یک از طرفین ایرانی و آمریکا ابتدا اقدام به برقراری این تماس تاریخی کرده است؟» گفت: در ابتدا باید بگویم که صدا و سیما باید در این زمینه عذرخواهی کند؛ چون سخنان خانم سوزان رایس (مشاور امنیت ملی اوباما و نماینده سابق آمریکا در سازما ملل) را زودتر از صحبت‌های آقای روحانی پخش کرد.

وی سپس با عبور از این موضوع، به انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی نیز پرداخت که «بدون بررسی درست و تنها بر اساس برخی شنیده‌ها اقدام به طرح مباحث حاشیه‌ای می‌کنند اما به محتوای گفت‌وگوها و تلاش‌های هیات ایرانی که از موضع عزت صورت گرفته توجهی نمی‌کنند.»

وی در این گفت‌وگوی نسبتا طولانی همچنین دستاوردهای سفر رییس‌جمهور و مذاکرات انجام‌شده را از منظر استراتژیک و رسانه‌ای بررسی کرد که متن کامل آن در سرویس سیاسی ایسنا قابل مشاهده است.

«آشنا» دارای کارشناسی ارشد معارف اسلامی و تبلیغ و دکتری فرهنگ و ارتباطات است. عنوان رساله دکتری وی نیز فرهنگ، ارتباطات و سیاست خارجی؛ دیپلماسی فرهنگی آمریکا در ایران (1332 تا 1357) بوده است. /ایسنا

 


ویدیو : مشاور فرهنگی رییس‌جمهور خواستار عذرخواهی صداوسیما شد