مشاجره زن و شوهر به جنایت انجامید : مشاجره زن و شوهر به جنایت انجامید مردی ...



مشاجره زن و شوهر به جنایت انجامید

مردی که به قتل همسرش متهم شده است در جلسه دادگاه گفت به دلیل اینکه مقتول او را «روانی» خطاب کرده بود دست به جنایت زد.

کارآگاهان جنایی شیراز بعد از اطلاع از قتل زنی به نام مریم در خانه‌اش به آنجا رفته و مشاهده کردند این زن بر اثر اصابت ضربات جسمی سخت از پا درآمده است. سرنخ‌های موجود در صحنه جنایت حکایت از آن داشت که فردی آشنا این قتل را مرتکب شده است. کارآگاهان ابتدا به شوهر مریم ظنین شدند اما احسان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت ارتکاب قتل را انکار کرد و گفت روز حادثه در شیراز نبود.

 تحقیقات پلیس درباره این مرد فاش کرد او در شهری بندری به کار مشغول است و هرازگاهی به خانه‌اش سر می‌زند و برخلاف ادعایش روز حادثه نیز در منزل حضور داشت. بعد از افشای این موضوع بازجویی‌های تخصصی از متهم آغاز شد و احسان که خود را در بن‌بست می‌دید، سرانجام به همسرکشی اعتراف کرد.

 

او مدعی شد ناخواسته دست به قتل زده است. وی همچنین گفت به بیماری روانی مبتلاست. تحقیقات پلیس در این مرحله فاش کرد احسان از مدتی قبل تحت درمان قرار داشته و دارو مصرف می‌کند اما پزشکی‌قانونی وی را مجنون ندانست و اعلام کرد احسان مسوول اعمال خودش است.

به این ترتیب پرونده بعد از بازسازی صحنه قتل در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت. در این جلسه بعد از اینکه نماینده دادستان و اولیای‌دم مقتول خواسته خود را بیان کردند، احسان در جایگاه ایستاد تا از خودش دفاع کند. او با پذیرفتن اتهام قتل به سوالات قضات پاسخ داد و درباره انگیزه‌اش از همسرکشی گفت: «من در شهری بندری کار می‌کردم و هر وقت فرصتی دست می‌داد به خانه‌ام سر می‌زدم.

 

چند روز قبل از قتل نیز برای سرکشی به خانه‌ام راهی شیراز شدم. در تمام این مدت دارو مصرف می‌کردم. روز حادثه نیز از همسرم خواستم داروهایم را بیاورد اما او به حرفم گوش نکرد و همین مساله باعث شد عصبانی شوم. وقتی داد کشیدم او به من گفت «روانی» این حرفش خیلی ناراحتم کرد و به سمتش حمله کردم. چوبی را برداشتم و او را کتک زدم البته قصد قتل نداشتم و از کاری که کرده‌ام پشیمان هستم.»

 

متهم بار دیگر به بیماری خودش اشاره کرد و گفت قتل را تحت فشار روانی و ناخواسته مرتکب شده است. سپس وکیل‌مدافع این مرد به دفاع از او پرداخت و پس از آن هیات قضات ختم جلسه را اعلام کردند. آنان بعد از شور حکم خود را صادر خواهند کرد.
/ روزنامه شرق


ویدیو : مشاجره زن و شوهر به جنایت انجامید