مرگ ناگهانی کارگردان برنده اسکار 2015 !! : کارگردان فیلم " هنوز آلیس" در سن ...



مستند برنده جایزه اسکار 2015 , فیلم های برنده اسکار 2015 , کارگردان امریکایی برنده اسکار

کارگردان فیلم " هنوز آلیس" در سن 64 سالگی در گذشت.

ریچارد گلیتزر که با همکاری واش وستمورلند فیلم «هنوز آلیس» را نوشته و کارگردانی کرده بود در سن ۶۳ سالگی و پس از ۴ سال مبارزه با بیماری ALS از دنیا رفت.

جولین مور برای این فیلم و در نقش زنی که با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده بود. گلیتزر در حالی این فیلم را کارگردانی می‌کرد که بیماری‌اش هر روز پیشرفت می‌کرد و در روزهای انتهایی فیلمبرداری با کمک یک نرم‌افزار تبدیل متن به گفتار روی آی پد کارگردانی می‌کرد. زمانی که مور جایزه اسکار را دریافت می‌کرد او روی تخت بیمارستان مراسم را تماشا می‌کرد.

 

برنده بهترین فیلم اسکار 2015 , برنده های اسکار 2015 , فیلمهای برنده اسکار 2015

 
جولین مور در توییتی نوشت: «عاشقتم ریچارد.» و همکار فیلمسازش، او را فردی بامزه، حساس و بسیار بسیار باهوش دانست و در ادامه او را هنرمندی واقعی و یک مرد فوق‌العاده نامید.

گلتزر به همراه کارگردان همکارش، واش وستمورلند، پیش از این فیلم «Quinceanera» را ساخته بودند که برنده جایزه تماشاگران و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ساندانس در سال ۲۰۰۶ شده بود. در سال ۲۰۱۱ هم فیلمی زندگینامه‌ای درباره ارول فلین با نام «آخرین رابین هود» را ساخته بودند.

سال گذشته چالش بسیار پرسر و صدای «چالش سطل آب یخ» که برای آگاهی بیشتر مردم نسبت به بیماری ALS برپا شده بود نام بسیاری از هنرمندان مشهور را بر سر زبان‌ها انداخت. این چالش به شبکه‌های اجتماعی کشور عزیزمان هم کشیده شد و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت.


اخبار فرهنگی - کافه سینما

 


ویدیو : مرگ ناگهانی کارگردان برنده اسکار 2015 !!