"مرد هزار حنجره" به سكوت خود پایان داد : "منوچهر اسماعیلی" ملقب به مرد هزار ...



انجام پایان نامه , پایان نامه , گواهینامه بدون پایان خدمت



"منوچهر اسماعیلی" ملقب به مرد هزار حنجره ایران بعد از مدت ها به سكوت خود پایان داد.
منوچهر اسماعیلی، مدیر دوبلاژ سیما با اشاره به وضعیت جسمانی خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: اكنون وضعیت جسمانی ام رو به بهبود است و به احتمال زیاد تا دو هفته دیگر برای دوبله كاری به واحد دوبلاژ سیما می روم.
این مدیر دوبلاژ سیما در پاسخ به این سؤال كه مدت هاست مدیریت اثری را برعهده نداشته اند، تصریح كرد: به خاطر بی توجهی بعضی از مسئولان مدتهاست، مدیریت كاری را نپذیرفته ام.
وی اظهار داشت: در گذشته مدیران با سابقه وبا تجربه ای در سازمان صدا و سیما حضور داشتند كه قدر هنر دوبله را بیشتر می دانستند و احترامی خاص به نسل پیشكسوت می گذاشتند كه اكنون دیگر شاهد این مسئله مثل گذشته نیستم.
صداپیشه "آنتونی كوئین" در خصوص بحث جوانگرایی در ورزش و فوتبال گفت: در ورزش جوانگرایی به شكل خاصی دیده می شود كه این امر در دوبلاژ به طور سریعی در حال اتفاق است و دیده شده كه به سرعت به جوانان درجه مدیریت دوبلاژ را می دهند و نمی دانند كه با این كار، زیر بنای حرفه دوبله را از بین می برند.
اسماعیلی كه خود صداپیشگی "محمدعلی كشاورز" را در فیلم "مادر" عهده دار بوده، اظهار داشت: ما دوبله آثار بزرگ و فاخری را داشته ایم كه هنوز هم با گذشت سال ها به مدیریت دوبلاژ آن افتخار می كنیم.
وی افزود: اخیراً از من خواسته شده كه مدیریت دوبلاژ فیلمی را قبول كنم چون مدتی در قهر حرفه ای به سر می بردم به این دلیل كه معتقدم باید تفاوتی بین نسل گذشته و پایه گذار هنر دوبله و جوانان قائل شوند و نباید بی تفاوت از كنار این مسئله بگذرند.
اسماعیلی با اشاره به كیفیت كار، تصریح كرد: بعد از همه این مسائل و كیفیت كار باید به مسائل مادی بزرگان هنر دوبله توجه بیشتری شود.
وی افزود: اگر به همه این نكات توجه شود، بسیاری از مدیران دوبلاژ گذشته بیشتر تشویق می شدند كه برای سازمان كار كنند چون سازمان صدا و سیما در خدمت مردم و ما هم در خدمت صدا و سیما هستیم.

*چرا "خسروشاهی" باید در خانه بنشیند
صداپیشه "چارلتون هستون" با اشاره به مدیران دوبلاژ بزرگی چون "خسرو خسروشاهی" گفت: سؤال می پرسم، چرا خسرو خسروشاهی باید در منزل بنشیند در صورتی كه با رعایت یك سری از قوانین واحد دوبلاژ سیما می تواند از توانمندی و تجربه این مدیر دوبلاژ بزرگ استفاده كند و در خانه بودن ایشان برای من سرشكستگی دارد.
وی تصریح كرد: فطرت كار دوبله طوری است كه باید بیایند به ما پیشنهاد دوبله ویا مدیریت اثری را كنند و حتی كار به التماس كشیده می شود، عاقبت این هنر بهتر از این نمی شود.

* هنوز "لطیف پور" می تواند
اسماعیلی ادامه داد: هنوز "لطیف پور" قادر به كار كردن است و سریال های فاخری توسط ایشان دوبله شد ولی متأسفانه به دلیل مسائل فوق بیشتر بزرگان و پیشكسوتان هنر دوبله خانه نشین شده اند./ی2
منبع:yjc.ir


ویدیو : "مرد هزار حنجره" به سكوت خود پایان داد