مردم فعلاً خودرو نخرند : یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گرانی‌های اخیر بازار ...



یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گرانی‌های اخیر بازار خودرو را به علت عرضه و تقاضای نامناسب برشمرد و تأکید کرد: در شرایط کنونی که بازار خودرو آشفته است، مردم از خرید صرف نظر کنند.

 

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خانه ملت علت گرانی قیمت خودرو در ماه‌های اخیر را عرضه و تقاضای نامناسب و نا همگن آن عنوان کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت رسمی خودروسازان با قیمتی که خودروها در بازار آزاد به فروش می‌رسد بسیار متفاوت است، به طور مثال قیمت رسمی خودروی سوزوکی  با قیمت آن در بازار آزاد ۱۷ میلیون تفاوت قیمت دارد.

وی با بیان این که چنین تفاوت قیمتی فاجعه به شمار می‌آید، ادامه داد: در شرایط کنونی مردم باید از خرید خودرو صرف نظر کنند تا این افزایش قیمت کاذب از بین برود.

فولادگر ادامه داد: شرط اول تنظیم بازار تقاضا است و مردم شرایط گرانی را نباید برای خرید محصول خود انتخاب کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس هشتم با تأکید بر این که دولت هم باید نظارت خود را بر بازار خودرو تقویت کند، افزود: حضور نظارتی دستگاه‌‎ها مثل سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده و سازمان بازرسی به کنترل قیمت‌ها کمک شایانی می‌کند.

فولادگر درباره حضور نظارتی کمیسیون صنایع و معادن بر بازار خوردرو گفت: در حال حاضر کمیسیون صنایع مشغول بررسی لایحه بودجه است و نظارت دقیقی بر بازار خودرو ندارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم شروع گرانی‌ها را مربوط به نوسانات نرخ ارز دانست و گفت: افزایش قیمت‌ها با نوسانی شدن نرخ ارز شروع شد ولی با عرضه و نظارت مناسب کنترل شد و در حال حاضر، عرضه نامناسب موجب افزایش قیمت‌ها شده است.

قیمت‌های نجومی خودرو

هم اکنون هر دستگاه پژو ۲۰۶ معمولی با ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان افزایش نسبت به سه هفته پیش، با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در مدل ۹۰ و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در مدل ۹۱ معامله می‌شود.

همچنین نوع صندوقدار این خودرو با افزایش یک میلیون تومانی طی ۳ هفته اخیر، در مدل ۹۰ با قیمت ۲۲ میلیون تومان و در مدل ۹۱ با قیمت ۲۴.۵ تا ۲۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

تندر ۹۰ نیز از جمله خودروهای داخلی است که این روزها با افزایش قیمت چشمگیری روبرو بوده به طوری که قیمت هر دستگاه از این خودرو در مدل ۹۱ از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بررسی بازار نشان می‌دهد هر دستگاه مگان در مدل ۹۰ با قیمت ۳۲ میلیون تومان و در مدل ۹۱ با قیمت ۳۴.۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد پژو ۲۰۷ نیز می‌توان به افزایش ۴ میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد به طوری که در حال حاضر هر دستگاه پژو ۲۰۷ مدل ۹۱ در بازار با قیمت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که حدود دو هفته پیش قیمت این خودرو ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.... / تحلیل : تابناک


ویدیو : مردم فعلاً خودرو نخرند