مردم ایران؛ کانگوروسواری خرج داره شدید! : زمان زیادی تا شروع بازی های تیم ملی ...


زمان زیادی تا شروع بازی های تیم ملی در جام ملت های آسیا نمانده است و طرفداران علاقمند ایرانی، در پی یافتن ارزان ترین تورها برای سفر به یکی از دوردست ترین کشورهای دنیا هستنداما اوضاع حسابی به هم ریخته است.      
مجله چلچراغ: زمان زیادی تا شروع بازی های تیم ملی در جام ملت های آسیا نمانده است و طرفداران علاقمند ایرانی، در پی یافتن ارزان ترین تورها برای سفر به یکی از دوردست ترین کشورهای دنیا هستنداما اوضاع حسابی به هم ریخته است.

استرالیا میزبان جام ملت های آسیا یکی از گرانترین کشورهای جهان است. بدشانسی این است که در گرانترین فصل سال تورهای سفر به استرالیا فعال شده اند، آن هم در ژنویه و تعطیلاتش! دراین روزها، مسافران وسوسه می شوندتا به این کشور سفر کنند.

گران ترین آگهی دیده شده در جام ملت های آسیا برای 10 روز 30 میلیون تومان بودو برای یک ماه حدود 50 میلیون تومان. در این تور 10 روزه، مسافران در سه شهر ملبورن، سیدنی و بریسبن ودر هتل های پنج ستاره اقامت می کنند و البته هتل چهار ستاره هم هست اما اختلافش با هتل پنج ستاره کمتر از 1000 دلار است.

البته در تعطیلات نوروزی سال گذشته ایرانی ها می توانستندبا 12 میلیون تومانبه استرالیا سفر کنند، حالا بایدس فر بالای 25، 30، 40 و حتی 50 میلیون تومان داشته باشند!

رقم ها بسیار درشت است و احتمالا خیلی از طرفداران ایرانی که تصمیم داشتندبه استرالیا بروند و بازی های ایران را از نزدیک تماشا کنند، منصرف شده اند. واقعا ارزش دارد 30 یا 40 یا حتی 50 میلیون تومان هزینه رفتن به استرالیا شود؟

مردم ایران , فرهنگ بومی مردم ایران , بهترین هاستینگ های ایران از نظر مردم

ارزان ترین تور

پس از اتفاقاتی که برای تور تایید شده فدراسیون فوتبال افتاد و پلمب شد، این بار فدراسیون فوتبال هیچ توری را مشخص نکرد و حتی گفت که خود رسانه ها خبرنگارانشان را با هزینه خودشان به استرالیا بفرستند و البته مشخص یکی از ارزان ترین تورها برای سفر به استرالیا، مربوط به آژانسی است که 20 میلیون تومان می گیرد و هتلی که در اختیار طرفدارتان قرار می گیرد، سه ستاره است و در لابلای خدمات ارائه شده اما خبری از بلیت بازی نیست. یعنی آژانس فوق تنها به خاطر سفر به استرالیا و اسکان دادن هواداران در هتل سه ستاره برای 12 شب 25 میلیون تومان می گیرد و البته خبری هم از ناهار و شام نیست.

مشکل سه بازی در سه شهر است

اما مشکل انجام سه بازی مرحله مقدماتی تیم ملی در سه شهر مختلف است. براساس برنامه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده، تیم ملی در مرحله گروهی سه بازی در سه شهر انجام خواهد داد.

البته مسابقات برای ایران روز 21 دی ماه 93 آغاز خواهد شدو در ملبورن اولین بازی تیم ملی مقابل بحرین خواهد بود. بازی بعدی ایران 25 دی ماه در سیدنی است که ایران به مصاف قطر می رود. در واقع تیم ملی باید از ملبورن به سیدنی پرواز کند. بازی سوم ایران و امارات 29 دی ماه در بریسبن برگزار می شود و تیم ملی هم باید از سیدنی به بریسبن برود. اگر ایران به عنوان تیم اول صعود کند، سوم بهمن ماه در مرحله یک چهارم نهایی در شهر کامبرا و اگر به عنوان تیم دوم صعود کند، در شهر سیدنی بازی خواهد کرد.

نظر مردم کره جنوبی در مورد ایران , فرهنگ مردم ایران , نظر مردم امریکا درمورد ایران

در واقع تیم ملی در صورت صعود باز هم باید به شهر دیگری برود. تیم ملی در صورت صعود به مرحله نیمه نهایی به عنوان تیم اول مرحله گروهی، در شهر سیدنی و به عنوان تیم دوم در مرحله گروهی، در شهر نیوکاسل بازی نیمه نهایی را در روزهای ششم و هفتم بهمن ماه بازی خواهد کرد.

بازی رده بندی 10 بهمن در شهر نیوکاسل و بازی فینال 11 بهمن در سیدنی برگزار خواهد شد. این برنامه برای طرفداران تیم ملی که از ایران می خواهند به استرالیا بروند، کار را کمی سخت می کند. قیمت بلیت رفت و برگشت به استرالیا چیزی نزدیک به شش میلیون تومان است و البته اسکان در هتل های پنج ستاره با هزینه پروازهای بین شهری چیزی حدود 30 میلیون تومان وهتل های چهار ستاره چیزی حدود 25 میلیون وهتل سه ستاره حدود20 میلیون تومان خواهد بود.

ویزایش را سخت می دهند

گرفتن ویزای استرالیا هم از آن کارهای سخت روزگار است. استرالیا به راحتی ویزا نمی دهد و کلی باید تضمین به این کشور مهاجرپذیر داده شود. کافی است یک روز برای گرفتن ویزا جلوی سفارت استرالیا بروید تا با سختی کار آشنا شوید.

در هر حال جام ملت های آسیا در استرالیا نگاه ها را به سمت این کشور جلب می کندو خوره های فوتبال آسیا دوست دارند بازی ها را از نزدیک ببینند اما با توجه به اینکه در کل تهران فقط سه چهار آژانس بیشتر خدمات نمی دهند، کار رفتن از ایران به استرالیا خیلی سخت شده است.

یکی از آژانس های معتبر در تهران به زور توانسته 50 نفر را جمع آوری کند. بقیه آژانس ها نتوانسته اند روی هم 15 نفر را جمع کنند. تازه هزینه ویزا هم 180 دلار آمریکاست که البته سر به فلک می زند.

خشونت مردم ایران , کتاب باورهای عامیانه مردم ایران , رسم مردم مختلف ایران در تابستان

وعده های عجیب و غریب

اما اخیرا یک سایت پربیننده که خدمات مختلف را با تخفیف ارائه م یدهد، با تبلیغی به شدت وسوسه انگیز درصدد فریب هوادارانی است که اطلاعات کافی ندارند.

وعده های داده شده در این تبلیغ به اندازه ای اغراق آمیز، ارزان و وسوسه انگیز است که انتظار می رود کمتر کسی آن را باور کند اما متاسفانه باز هم عده ای اقدام به خرید آن کرده اندن که جای تاسف است.

وعده های داده شده در این تبلیغ به شرح زیر است که خواندنش می تواند شما را حسابی بخنداند: «1- تخفیف 90 درصد سفر به استرالیا و نشستن در جایگاه VIP (رقم هایش را نمی گویم کهس رتان گیج نخورد)، 2- شامل 90 درصد تخفیف پرواز رفت و برگشت به استرالیا، ورودی VIP ورزشگاه ملبورن هفت شب هتل، به همراه صبحانه، 3- شامل عکس یادگاری رایگان با همه بازیکنان فوتبال ایران و آسیا! 4- استفاده از پارکینگ ورزشگاه ها به صورت جداگانه و پرداخت هزینه تنها 100 دلار برزیل! 5- امکان نشستن در کنار عادل فردوسی پور در حین گزارتش زنده بدون پرداختن هزینه اضافی! 6- در صورت مساوی یا برد ایران، مراسم جشن با حضور تیم ملی در لابی هتل برگزار خواهد شد (فقط مخصوص آقایان)، 7- امکان تمدید اقامت و مشاهده سایر بازی ها با هزینه جداگانه!

یک سوال مطرح می شود، اینکه آیا جایگاه VIP ورزشگاه را سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار این افراد قرار داده که هر تعداد آدم را به دلخواه وارد آن کنند تا بازی را تماشا کنند؟!

رسم مردم مختلف ایران , باورهای عامیانه مردم ایران در مورد بچه , باورهای مردم ایران درباره کوهنوردی

در این تبلیغ امکاناستفاده از پارکینگ ورزشگه ملبورن قرار داده شده است. کسی از خودش نمی پرسد چه کسی با ماشین شخصی اش به سیدنی می رود که بخواهدخودرویش را در پارکینگ ورزشگاه قرار دهد؟

وعده نشستن کنار عادل فردوسی پور آن هم در شرایطی که تمام اصحاب رسانه شامل خبرنگارانف عکاسان وگزارشگران آیدی کارت دارند، از آن حرف هاست و آیا واقعا عادل فردوسی پور می خواهد به استرالیا برود؟

جالب ترین نکته عکس یادگاری با ستارگان فوتبال آسیاست! شاید مسئولان این سایت ارتباط نزدیکی با بازیکنان فوتبال آسیا دارندو شاید هم مدیران برنامه آنها هستند که پس از هر بازی ستارگان را به گوشه ای بیاورندتا با مشتری های آنها به دلخواه عکس یادگاری بیندازند!

خداوکیلی خنده تان نمی گیرد یعنی کانگوروسواری اینقدر خرج دارد؟


ویدیو : مردم ایران؛ کانگوروسواری خرج داره شدید!