مردان مجرد در چین دردسرساز شدند! : انتخاب عروس ویتنامی از طریق آژانس‌های همسریابی ...


انتخاب عروس ویتنامی از طریق آژانس‌های همسریابی و ای‌میل تبدیل به تجارت پرسودی در چین شده چراكه مردان چینی از پیداكردن همسر در كشورشان ناامید شده‌اند.  شرق: انتخاب عروس ویتنامی از طریق آژانس‌های همسریابی و ای‌میل تبدیل به تجارت پرسودی در چین شده چراكه مردان چینی از پیداكردن همسر در كشورشان ناامید شده‌اند و دل به دلالانی بسته‌اند كه زنان آماده ازدواج ویتنامی را به صورت گروهی وارد پرجمعیت‌ترین كشور دنیا می‌كنند.

با اینكه كار آژانس‌های ازدواج بین‌المللی غیرقانونی است اما به راحتی می‌توان این قانون را دور زد و واسطه‌های ازدواج، بدون هیچ مشكلی كارشان را انجام می‌دهند. خرید گروهی عروسان ویتنامی بین 30 تا 40‌هزار یوان (4727 تا 6303 دلار) آب می‌خورد و دختران 18 تا 25ساله ویتنامی از آژانسی – كه به صورت آنلاین آگهی می‌دهد - در منطقه یونان چین خریده می‌شوند.


 در جست‌وجوی عشق

 این آژانس كه ynxn1314.com نام دارد تورهایی را برای مردان چینی مجرد در ویتنام برگزار و آنها را با همسران آینده‌شان -آقا داماد قبلا عكس طرف را در كاتالوگ دیده و پسندیده- آشنا می‌كند. هزینه این تور شامل خرج سفر، حق ترجمه، خرید كادو برای خانواده عروس و مخارج عروسی است.

 اگر در اولین قرار مرد چینی از طرف مقابل خوشش نیاید، آژانس ازدواج تنها 2000‌هزار یوان از مشتری‌اش می‌گیرد ضمن آنكه واسطه‌های این مركز موظفند در صورت فرار عروس‌خانم بعد از عروسی، همسر جدیدی برای داماد پیدا كنند. بحث در مورد قانونی‌بودن این كارها همیشه وجود دارد.

در سال 1994 بود كه آژانس‌های همسریابی چینی از پیدا كردن عروس‌هایی از سایر كشورها ممنوع شدند و فهمیدند كه اگر بخواهند زیرآبی بروند سروكارشان با پلیس و نهادهای اجتماعی است جالب اینكه قانون هیچ مجازات سختی برای آژانس‌هایی كه سراغ عروس‌های خارجی می‌روند در نظر نگرفته.

 Ynxn1314.com در 19 می ‌مطلبی را روی سایتش قرار داد كه در آن به قانونی‌بودن كارش اشاره شده بود و اینكه نباید این سایت را با سایر واسطه‌هایی كه عروس‌های ویتنامی را به صورت گروهی خریداری می‌كنند، مقایسه كرد چراكه این كار از نظر آنها وجهه جالبی ندارد. یكی از مسوولان این سایت به نام هو به روزنامه گلوبال تایمز گفته: «ما برای مشتریانمان همسر مناسب پیدا می‌كنیم و وصله‌های دیگر به ما نمی‌چسبد. خوشبختانه 80‌درصد كسانی كه به ما مراجعه می‌كنند به خانه بخت می‌روند.»


 سوءاستفاده پرسود

 آژانس‌های همسریابی چینی فقط به گزینه‌های داخلی فكر نمی‌كنند و با توجه به آمار بالای مراجعانشان به كشورهای دور و بر هم سر می‌زنند. آنها هم از نبود مجازات سنگین در مورد پیدا كردن همسر غیرچینی نهایت استفاده را می‌برند و اگرچه در ظاهر كارشان قانونی است اما در نهایت كاری انجام می‌دهند كه در مورد درست بودنش سوالات زیادی وجود دارد.

 كیو هوان پژوهشگر آكادمی علوم‌اجتماعی یونان عقیده دارد كه انتخاب همسر از طریق سایت‌های همسریابی از سال‌ها قبل در چین طرفداران خاص خودش را داشته: «جنگ ویتنام جدا از فقری كه با خود آورد تعادل جنسیتی در این كشور را به هم زد و بسیاری از زنان ویتنامی حالا دنبال مردانی می‌گردند كه ترجیحا از كشور پولدارتری باشند. حالا بسیاری از دختران ویتنامی شوهرانی چینی دارند كه اهل مناطق یونان، ژوانگژی، ژجیانگ و فوجیان هستند.»


 سخت‌ گیری بیشتر

 ازدواج زنان ویتنامی و مردان چینی همیشه عاقبت خوبی نداشته و تعدادی از دختران به محض ورود به چین از خانه و زندگی‌شان فرار می‌كنند. یكی از مقامات سفارت ویتنام در پكن كه علاقه‌ای به افشای نامش ندارد به این نكته اشاره كرده كه مقامات دو كشور قصد دارند در مورد ازدواج‌های بین‌المللی غیرقانونی و قاچاق انسان سخت‌گیری‌های بیشتری داشته باشند.

 آن‌طور كه كارشناسان اجتماعی چینی می‌گویند دولت این كشور ‌علیرغم آگاهی از فعالیت غیرقانونی آژانس‌های همسریابی مجبور است با آنها كنار بیاید چراكه اولا تعداد این مراكز بسیار زیاد است و دوما آنها آنقدر در كارشان ماهرند كه می‌توانند بدون هیچ مشكلی ازدواج‌های اجباری و غیرقانونی را طبیعی جلوه دهند.

 لیو جوفو، كارشناس حقوقی مهاجرت در موسسه تكنولوژی پكن عقیده دارد كه باید دولت چین به یكسری از آژانس‌های همسریابی مجوز دهد تا آنها به صورت قانونی كارشان را انجام دهند چراكه در این صورت هم ریشه ازدواج‌های غیرقانونی از بین می‌رود هم اینكه دیگر نیازی به حل مشكل از طریق زور نخواهد بود.   


ویدیو : مردان مجرد در چین دردسرساز شدند!