مذاکرات هسته ای در دوره احمدی نژاد در ساعت اول به کوروش کبیر و در ساعت دوم به مصدق اختصاص داشت :



تغییر ساعت ها احمدی نژاد , روز بزرگ داشت کوروش کبیر , سینما در دوره احمدی نژاد

ژرار آرو سفیر فرانسه در امریکا مدعی شد که در زمان احمدی نژاد عملا مذاکره ای بین ایران و پنج بعلاوه یک صورت نمی گرفته است.

به گزارش «انتخاب»، آرو اظهار داشت: مذاکرات هسته ای بین سه کشور اروپایی و ایرانی ها در پاییز سال 2003 منجر به تلعیق برنامه غنی سازی شد. برخی می گویند ما فرصتی مناسب را در آن زمان از دست دادیم. من نمی دانم، مورخان باید در این زمینه صحبت کنند.

وی افزود: زمانیکه احمدی نژاد رئیس جمهور شد، مذاکرات متوقف شد و من می توانم بگویم که بین سال های 2005 تا 2012 هیچ مذاکره ای صورت نگرفت.

سفیر فرانسه در آمریکا اضافه کرد: من به عنوان مذاکره کننده هسته ای فرانسه بین سال های 2006 تا 2009، چندین بار با ایرانی ها دیدار کردم.

وی مدعی شد: در آن سال ها ایرانی ها هرگز وارد مذاکره نشدند.

آرو گفت: مذاکرات با ایران اینگونه بود، ساعت نخست به کوروش کبیر اختصاص داشت، ساعت دوم به مصدق، و ساعت سوم به حقوق مردم ایران.  این یک واقعیت است.

سفیر فرانسه در آمریکا افزود: در سال 2006، امریکایی ها، روس ها و چینی ها به محلق شدند و سپس نخستین قطعنامه علیه ایران با درخواست توقف غنی سازی صادر شد، اما ایرانی ها به آن تن ندادند. این خیلی مهم بود که روس ها و چینی ها با ما بودند. 


 اخبار   سیاست خارجی  -  انتخاب


ویدیو : مذاکرات هسته ای در دوره احمدی نژاد در ساعت اول به کوروش کبیر و در ساعت دوم به مصدق اختصاص داشت