مدیران توشیبا به دلیل ارائه آمار دروغ استعفا کردند : خبرگزاری کیودوی ژاپن در ...



آمار فروش خشکسالی و دروغ , مدیران شرکت همچنان سکونت اختیار کردند , مدیران خودرو

خبرگزاری کیودوی ژاپن در گزارشی از استعفای مدیران ارشد شرکت بین المللی توشیبای این کشور به دلیل ارائه آمار نادرست از میزان سود این شرکت خبر داد..

براساس این گزارش، هیسائو تاناکا مدیر عامل و رئیس اجرایی شرکت توشیبا در پی اذعان شرکت به ارائه ارقام اغراق آمیز در مورد میزان سود شرکت در 6 سال گذشته، از مقامش کناره گیری کرده است.

ماساشی موراماچی رئیس هیأت مدیره توشیبا جانشین او خواهد بود. معاون رئیس هیأت مدیره نوریو سازاکی نیز از مقامش استعفا داده است.

در پی ارائه ارقام اغراق آمیز در مورد میزان سود شرکت در 6 سال گذشته، روز دوشنبه یک هیأت مستقل که توسط شرکت توشیبا مأمور تحقیق شده بود اعلام کرد که این شرکت سود عملیاتی خود را به میزان ۱۵۱.۸ میلیارد ین (معادل ۱.۲۲ میلیارد دلار) بیش از حد واقعی اعلام کرده است.

توشیبا پیش از این اعلام کرده بود که در انتشار ارقام مربوط به سود عملیاتی، تنها به مقدار یک سوم این رقم مبالغه گویی شده است.

به همین دلیل بود که این شرکت شب گذشته با صدور بیانیه ای از محرز بودن عملیات حسابداری نادرست در این شرکت به مدت 6 سال، و بروز برخی مشکلات برای سهامداران و سایر افراد ذینفع از هموطنان و طرف های خود عذرخواهی کرد.

گزارش رسانه های ژاپنی از استعفای در مجموع هشت نفر از مقامات توشیبا خبر می دهند.

رسوایی مالی در توشیبا هنگامی معلوم شد که اوایل سال جاری، مأموران نهاد ناظر بر اوراق بهادار هنگام تحقیق درباره تراز مالی این شرکت متوجه وجود مشکلاتی در حسابداری شدند.

اخبار اقتصادی - تابناک


ویدیو : مدیران توشیبا به دلیل ارائه آمار دروغ استعفا کردند