مخفیگاه مرد قوی را به پلیس نشان دهید :  امیر قرایی، یكی از قوی‌ترین مردان ایران ...



نشان دهید پذیرای بحث هستید , پلیس فتا , پلیس 10

 امیر قرایی، یكی از قوی‌ترین مردان ایران كه از چهار سال قبل به اتهام قتل یكی از دوستانش تحت تعقیب قرار گرفته همچنان متواری است.

 حادثه خونین هفتم اردیبهشت ماه سال 90 به خاطر اختلاف 3 میلیون تومانی رقم خورد. هر چند احتمال دارد امیر پس از حادثه به یكی از كشورهای اروپایی گریخته باشد اما قاضی آرش سیفی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی، دستور چاپ بدون پوشش متهم را صادر كرد و از شهروندان درخواست كرد چنانچه از مخفیگاه متهم اطلاعی دارند به شعبه چهارم دادسرای جنایی پایتخت یا اداره دهم پلیس آگاهی مراجعه كنند و اطلاعات خود را در اختیار مأموران قرار دهند.

هفتم اردیبهشت‌ماه سال 1390 بود كه مأموران پلیس از درگیری مرگباری در یكی از خیابان‌های حوالی جنت‌آباد باخبر شدند. وقتی مأموران به محل حادثه رسیدند دریافتند در این درگیری مرد جوانی به نام علی به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

پس از این مأموران در بیمارستان تحقیقات خود را ادامه دادند كه معلوم شد علی به خاطر شدت جراحات فوت شده است. بعد از آن بود كه بازپرس ویژه قتل به همراه تیمی از كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حادثه به تحقیق پرداختند. نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول ساعتی قبل با امیر قرایی و برادرش درگیر شده كه در جریان آن امیر با ضربه شمشیر سامورایی وی را به قتل رسانده است.

همچنین مشخص شد متهم بر سر مبلغ ۳ میلیون تومان پول با علی مشكل پیدا كرده و بر سر همین مسئله چندین بار مشاجره لفظی داشته‌اند. یك بار نیز متهم به قصد تسویه‌حساب جلوی خانه مقتول رفته كه با وساطت مادر علی قضیه خاتمه یافته بود تا اینكه روز حادثه در حالی كه مقتول با چند نفر از دوستان خود در سفره‌خانه‌ای سنتی در جنت‌آباد جنوبی رفته بود، امیر قرایی به همراه یكی از برادران خود شمشیر سامورایی به دست به در سفره‌خانه می‌روند و با ارسال پیامكی از مقتول خواسته بود برای تسویه‌حساب به جلوی سفره‌خانه بیاید. پس از این مقتول نیز با یكی از دوستان خود سفره‌خانه را ترك می‌كنند و در داخل خیابان با برادران قرایی درگیر می‌شوند.


پس از این مأموران پلیس برای بازداشت دو متهم به محل زندگی آنها رفتند كه متوجه شدند عامل اصلی این نزاع مرگبار بعد از حادثه به مكان نامعلومی گریخته است اما مأموران پلیس برادر وی را به اتهام شركت در درگیری منجر به قتل بازداشت كردند.

متهم در بازجویی‌های اولیه به درگیری اعتراف كرد و گفت كه مقتول با ضربات شمشیر برادرش به قتل رسیده و او در مرگ وی نقشی نداشته است. وی همچنین اقرار كرد كه این درگیری به خاطر طلبی بوده است كه برادرش از مقتول داشته اما مقتول از دادن قرضش امتناع می‌كرده تا اینكه منجر به این حادثه شده است. وی همچنین مدعی شد كه مقتول از دوستان خانوادگی آنها است و برادرش قصد قتل نداشته و این اتفاق ناخواسته بوده است.

بنابراین با گذشت حدود چهار سال از حادثه و فراری بودن متهم، بازپرس سیفی دستور چاپ عكس متهم را صادر‌ و از شهروندان درخواست کرد ‌چنانچه از مخفیگاه امیر قرایی اطلاعی دارند به شعبه چهارم دادسرای جنایی پایتخت یا اداره دهم پلیس آگاهی تهران مراجعه كنند و مأموران را در جریان قرار دهند.

 

 اخبار  حوادث  - جوان 


ویدیو : مخفیگاه مرد قوی را به پلیس نشان دهید