مخالفت یک اصلاح طلب با تحریم انتخابات : صادق خرازی با طرح این سئوال که این ...


صادق خرازی با طرح این سئوال که این چه رمز و رازی است که در هزاره دوم میلادی، قطب‌های جهانی در سوی دیگر میز با ایران مذاکره می‌کنند، اظهار کرد: اگر انتخابات خوبی داشته باشیم، به طور قطع در نتیجه مذاکرات نیز اثرگذار خواهد بود. ایسنا: صادق خرازی با طرح این سئوال که این چه رمز و رازی است که در هزاره دوم میلادی، قطب‌های جهانی در سوی دیگر میز با ایران مذاکره می‌کنند، اظهار کرد: اگر انتخابات خوبی داشته باشیم، به طور قطع در نتیجه مذاکرات نیز اثرگذار خواهد بود.
 صادق خرازی در همایش "انتخابات پیش‌رو" که به همت انجمن دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه یزد برگزار شد، با تاکید بر این که انتخابات امسال یکی از مهم‌ترین وقایع سیاسی پیش‌رو است، افزود: عناصر مردم و جامعه، مردم و رهبری، امنیت و موقعیت بین‌المللی ایران در جهان در مقطع فعلی کشور دارای تاثیر متقابل است.
وی با بیان این که محال است در خاورمیانه طرحی و واقعه‌ای رخ دهد و ایران در آن نقش نداشته باشد، بیان کرد: این موقعیت برتر به خاطر تلاش بسیاری است که ملت ایران در سال‌های متمادی داشته‌اند.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان یادآور شد: شعار تحریم انتخابات از اردوگاه کسانی است که خیرخواه مردم نیستند و در مجموع تحریم انتخابات، کاری غلط است و همه باید در انتخابات شرکت کنیم.
خرازی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کسانی که نمی‌خواهند پیشاهنگان تفکر جامعه مدنی باشند، دشمنانی هستند که نمی‌خواهند ایران پیشرفت کند و مفهوم جامعه مدنی این است که هر شهروند از حاکمیت حق مطالبه‌گری دارد و تنها راه ماندگاری و حیات سیاسی، احترام به حقوق انسان است.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات مهم است و احزاب اصلاح‌طلب باید دوشادوش یکدیگر، پیشرو این جریان ملی باشند و برای رسیدن به آرمان نهایی که مطلوب همه ما است، تلاش کنند.
خرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها، بیان کرد: گفت‌وگوی تمدن‌ها، گفت‌وگوی حق و باطل نیست بلکه گفت‌وگوی نخبگان جهان است که مورد غفلت واقع شده‌اند.
رییس شورای مرکزی حزب ایرانیان عنوان کرد: وقتی باب گفت‌وگو بسته می‌شود، زبان زور جای آن را می‌گیرد، ضمن این که مخاطب گفت‌وگوی تمدن‌ها، ملت‌ها بودند، نه دولت‌ها و این ابزار گفت‌وگو می‌تواند در برابر ابزار سلطه اعم از فرهنگی یا سیاسی، بایستد.
صادق خرازی، با ابراز خوشوقتی از این که امروز همه گروه‌ها از انتخابات اسفند ۹۴ و نحوه مشارکت سخن می‌گویند، بیان کرد: امروز کسی به دنبال عدم مشارکت در دو انتخابات پیش رو نیست.
این فعال سیاسی با تاکید بر این که اصلاح طلبان قدر فرصتی که رهبر انقلاب آن را ایجاد کرده‌اند، بدانند، در این ارتباط متذکر شد: برگزاری خوب این انتخابات، بسیاری از مسائل مورد نظر را حل خواهد کرد.
این کار‌شناس سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نسبی بودن فضای سیاست خارجی گفت: دیده می‌شود برخی به فکر درست کردن حمد و سوره پوتین هستند، ولی نباید فراموش کرد که پوتین همانی است که چچن را صاف کرد و اگر دستش برسد، پاکستان و افغانستان را می‌بلعد.
وی در این ارتباط، راه روحانی را در سیاست خارجی، راه منطقی و معقول توصیف کرد و گفت: هدف‎‎گذاری درستی در عرصه سیاست خارجه انجام شده است.
خرازی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح موضوع مذاکرات هسته‌ای، یادآور شد: این مذاکرات در زمان دولت اصلاحات انجام شد و سه کشور اروپایی را خودم به ایران آوردم و بحث‌های طولانی نیز سر گرفت و در آخرین مذاکره در خرداد سال ۸۴ در ژنو، آقای روحانی اعلام کرد که ما نمی‌توانیم با شما کنار بیاییم و تعلیق‌ها شکسته شد.
این کارشناس سیاسی در پایان نیز مورد بحث آزادی و دموکراسی، عنوان کرد: من معتقدم آزادی و دموکراسی همزاد انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن بوده و اگر کسی بخواهد آزادی و دموکراسی را زاییده سال ۹۲ بداند، بی‌انصافی کرده است.


ویدیو : مخالفت یک اصلاح طلب با تحریم انتخابات