محصولی: آماده ام درباره سال 88 پاسخ دهم : محصولی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده ...


محصولی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در سال 88 فقط منوط به این سال نبوده است، اظهار کرد: عقبه این موضوع به سال 57 برمی گردد. من خودم در سال 88 وزیر کشور بودم و حاضرم که در رابطه با شفافیت انتخابات وارد بحث شوم و هرگونه شبهه را پاسخگو باشم. خبرگزاری ایسنا: وزیر کشور دولت نهم با بیان اینکه انتخابات سال 88 انتخابات شفافی بوده است، گفت:‌ فتنه سال 88 یک آزمایش الهی بود تا خبیث از طیب و سره از ناسره جدا شود.

صادق محصولی در مراسم بزرگداشت 9 دی که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با مورد توجه قرار دادن اهمیت و جایگاه 9 دی گفت: دانشگاه‌ها باید روی پدید‌ه‌هایی مثل 9 دی که در تاریخ اثرگذار هستند فعالیت‌های علمی انجام دهند و با بررسی روانشناختی، جامعه شناسی و فرهنگی و در چارچوب رویکرد دینی این موضوع را که جزء مفاخر ملی ما به شمار می‌رود، مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی،بصیرت‌یابی و بصیرت‌دهی موضوع مهمی قلمداد می‌شود، گفت:‌ حضرت امام(ره) از جمله شخصیت های موثر و مهم بودند و این موضوع را مطرح کردند که اسلام فقط نماز و روزه نیست بلکه موضوعاتی مثل حکومت و حفظ آن اوجب واجبات است. مقام معظم رهبری نیز احساس مسئولیت حضور در صحنه را مورد توجه قرار دادند و این موضوع برای خواص و نخبگان دانشگاهی دارای اهمیت می باشد.

وزیر کشور دولت نهم در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در طول 36 سال گذشته که از انقلاب می گذرد حضرت امام و بعد از آن حضرت آیت الله خامنه‌ای توانستند نظامی را پایه‌ریزی کنند که در مقابل انواع مکاتب ایسم‌ها الگویی ارائه دهد و در برابر آن‌ها قد علم کند و مردم‌سالاری را به معنای واقعی به منصه ظهور برساند.

وی گفت: نظام ما با الگوی دقیق از مردم سالاری دینی،‌هندسه جهانی را به نفع مسلمین تغییر داد و نهادسازی و جامعه سازی کرد و در واقع بین واقعیتها و آرمان‌های دنیوی و اخروی رابطه معقول و منطقی را برقرار کرد.

محصولی گفت: بعد از پیروزی انقلاب دشمنان در صدد براندازی نظام ما برآمدند چنانکه این موضوع با انجام ترورها از سوی آن‌ها آغاز شد اما به هر ترتیب دشمن نتوانست قالب شود و به خاطر همین وارد جنگ نرم شد. به خاطر رشوه‌خواری فرهنگ مصرف‌گرایی و فامیل‌بازی که در دولت سازندگی رخ داد، دشمن خوشبین شد که می تواند کاری انجام دهد. پس از آن در دوران اصلاحات به خاطر نقض ارزشهای اسلامی با عناوینی چون جامعه مدنی و آزادی شاهد بودیم که به ارزشهای اسلامی ما هتک حرمت شد.

وی افزود: پس از این دوره آن‌ها تمام تلاش خود را کردند و با راه انداختن دختران برای کارناوال های تبلیغاتی و مثل آن وارد عمل شدند اما موفق نشدند و حتی در آن زمان یعنی در سال 84 آقای هاشمی اعلام تقلب در انتخابات کرد و در واقع می‌توان به این نکته رسید که موضوع طرح تقلب سابقه قبلی دارد. با این حال و در این شرایط شاهد بودیم که ملت ما ایستاد و اگرچه آن‌ها به پادشاه عربستان گفتند که دولت شش ماه سقوط می‌کند اما به پشتیبانی مردم آن دولت به خدمت خود ادامه داد.

محصولی در ادامه با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در سال 88 فقط منوط به این سال نبوده است، اظهار کرد: عقبه این موضوع به سال 57 برمی گردد.

وزیر کشور دولت نهم در ادامه گفت: من خودم در سال 88 وزیر کشور بودم و حاضرم که در رابطه با شفافیت انتخابات وارد بحث شوم و هرگونه شبهه را پاسخگو باشم. در این راستا یک نفر پیدا نشد که بگوید آرایی که در صندوق وجود داشته با آرای وزارت کشور تناقضی داشته است. ضمن اینکه در این باره کمیسیون اصل 90 مجلس نیز کار تحقیقاتی انجام داده است.

وی در ادامه با طرح این پرسش که دشمن چه مقدماتی را فراهم کرد که ما به اینجا رسیدیم؟ افزود: برملا کردن فتنه ها و بلاها برای خداکاری ندارد اما خداوند برای اینکه که انسان‌ها آزمایش شوند، جلوی این بلاها را نمی‌گیرد چرا که با این آزمایش ها خبیث از طیب و سره از ناسره مشخص می‌شود و به هر ترتیب وقتی فتنه اتفاق افتاد ما باید به وظیفه و تکلیف الهی خود عمل کنیم و خداوند می‌فرمایند اگر شما چنین کنید نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فتنه سال 88 باعث شد تا انقلاب واکسینه شود، گفت: ما در صدر اسلام مارقین و ناکثین و قاسطین داشته ایم و شاهد بودیم که سران فتنه که با مقام معظم رهبری پیمان بستند، پیمان شکنی کردند و همان گونه که زمانی قرآن را سر نیزه کردند، اینها هم شعار الله اکبر و یا حسین سردادند و همانطور که در زمان صدر اسلام خوارج از دین خروج کردند، آن‌ها هم در فتنه 88 بدعت‌هایی در دین گذاشتند. در واقع می توان گفت جریانی که در صدر اسلام رخ داده با آنچه که در فتنه رخ داده است تشابهاتی دارد.


ویدیو : محصولی: آماده ام درباره سال 88 پاسخ دهم