محسن رضایی: مذاکره ایران و آمریکا به نفع ایران است/با مذاکرات، چهره‌ای صلح‌طلب از ایران نمایان می‌شود :



سفارت ایران در آمریکا , ارسال بسته از آمریکا به ایران , دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا

محسن رضایی:
مذاکره ایران و آمریکا به نفع ایران است/با مذاکرات، چهره‌ای صلح‌طلب از ایران نمایان می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و آمریکا اظهار کرد: در بحث مذاکرات، دو نوع دستاورد مستقیم و غیرمستقیم مورد انتظار است که در هر صورت به نفع ایران است.

به گزارش  ایسنا  منطقه خراسان، محسن رضایی در سلسلسه همایش‌های تخصصی «غدیر، منادی ولایت و تعمیق بصیر» که با موضوع «بصیرت ولایی» در تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، بصیرت را در سه شاخه بصیرت تاریخی، راهبردی و تاکتیکی برشمرد و گفت: گاهی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد که مقدمه‌ای برای دیگر وقایع است، برخی به علت عدم آگاهی توان خود را صرف مقدمه می‌کنند که این نشان از عدم بصیرت راهبردی است.

وی تأکید کرد: لازمه بصیرت، داشتن شاخص و معیار است و ولایت، بهترین شاخص بصیرت است که با آن می‌توان رفتارهای خود را اصلاح کرد و مطابق با آن خط‌ مشی‌ها گام برداشت.

رضایی لازمه ولایت عملی را پیوستگی بین مردم و رهبری عنوان کرد و افزود: در جامعه‌ اسلامی بین ولی و مردم یک رابطه ولایتی وجود دارد. منظور از بصیرت ولایی، تشخیص عاقلانه مسائل با محوریت رهبری است، بطوریکه به عمق مسائل پی برده و از خطاها مصون بود، زیرا بصیرت منشأ عقلانی دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: انقلاب با بصیرت و حرکت‌های بصیرت‌گونه به نتیجه رسید و از دوران انقلاب تاکنون هر زمان که افراد و سیاستمداران با بصیرت عمل کرده‌اند، نتایج خوبی برای این نظام حاصل شده است.

رضایی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه "در بحث مذاکرات ایران و آمریکا، دو نوع دستاورد مستقیم و غیرمستقیم مورد انتظار و در هر صورت به نفع ایران است"، در ادامه، رفع تحریم‌ها، عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه و رفع تبعیضات در دموکراسی‌ را دستاوردهای مستقیم این مذاکرات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه "چهره نادرست و خشنی از جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی مردم نهادینه شده است"، خاطرنشان کرد: با مذاکرات انجام شده، چهره‌ای شفاف از ایران به عنوان یک کشور صلح‌طلب، انسان‌دوست و مدافع حقوق بشر به جهانیان نمایان می‌شود.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، "اگر این مذاکرات بی‌نتیجه بود، رژیم صهیونیستی اینچنین عصبانی نبود".

رضایی با بیان اینکه "منافع ملی با منافع جناحی و اشخاص متفاوت است و حفظ منافع ملی جزو وظایف همه افراد و سیاستمدران است"، گفت: منافع ملی ایران یعنی منافع اسلام. کسانی که با ایران مخالفت می‌کنند، منظورشان مخالفت با اسلام است زیرا جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که پرچمدار اسلام است.

وی ادامه داد: در تمام دولت‌ها سیاست خارجی در کنترل و هدایت مقام معظم رهبری بوده است اما اگر در برخی دولت‌ها و شرایط اشتباهاتی صورت گرفته که نشأت گرفته از برخی بی‌بصیرتی‌هاست زیرا بصیرت جلوی بسیاری از تندروی و کندروی‌ها را می‌گیرد./ایسنا


ویدیو : محسن رضایی: مذاکره ایران و آمریکا به نفع ایران است/با مذاکرات، چهره‌ای صلح‌طلب از ایران نمایان می‌شود