محسن رضایی: خودزنی داخلی بیش از تحریم ملت را آزار می دهد :           دبیر ...



 

 

 

محسن رضایی , محسن رضایی کودتای ترکیه , محسن رضایی در لباس نظامی

 

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آشفتگی بازار ارز و طلا را ناشی از نادانی و عدم تخصص خواند و گفت: آنچه بیشتر ملت را آزار می دهد خودتحریمی ها و خودزنی های داخلی است.

 

محسن رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه آیا اراده برخی که تلاش دارند نابسامانی بازار ارز و طلا را صرفاً به تحریم های اقتصادی ایران نسبت دهند اراده ای درست است، گفت: تحریم های اقتصادی آمریکا یک واقعیت است اما آنچه بیشتر ملت ما را آزار می دهد خودتحریمی ها و خودزنی های داخلی است که باعث شده تحریم ها تشدید شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با همکاری و وحدت و مدیریت درست در اقتصاد می توانیم تحریم ها را خنثی کنیم یا زیان های آن را به حداقل خود برسانیم، اما وقتی در مدیریت اقتصادی یا در مسایل سیاسی وحدت کامل در کشور به وجود نمی آید یک حرکت کوچک و ضعیف از سوی غرب می تواند اثرات بزرگی ایجاد کند، لذا توصیه ما این است که دولت و مجلس در مدیریت اقتصادی توجه بیشتری داشته باشند و وحدت و همکاری ها را افزایش دهند، به این ترتیب است که حتماً می شود مسئله ارز و طلا را کنترل کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تعمدی در برخی سیاست های داخلی برای آشفتگی در بازار ارز و طلا وجود دارد، گفت: فکر نمی کنم تعمدی در کار باشد، بیشتر از روی نادانی و عدم تخصص است. از کارشناسان و متخصصان اقتصاد باید بیشتر استفاده شود. در کشور ما اقتصاددانان بسیار برجسته و کارشناسان بسیار خوبی وجود دارند که برای مدیریت مباحث اقتصادی باید از همه ظرفیت های کارشناسی کشور استفاده کنیم.

رضایی افزود: مسایل ارز یا طلا موضوع خیلی پیچیده ای نیست که نشود در ایران حل کرد بلکه جزو مسایل پیش پا افتاده اقتصادی دنیا است و این مسایل به راحتی قابل کنترل و مدیریت است. مهم این است که کارشناسان و اقتصاددانان کشور به خوبی به کار گرفته شوند تا بتوان از این مسایل به خوبی عبور کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تحریم های غرب علیه ایران عملیاتی می شوند، گفت: تحریم ها حتماً عملیاتی می شوند ولی راه های خنثی کردن این تحریم ها وجود دارد. حتماً غرب درصدد این است که تحریم ها را تشدید کند و دنبال این کار خواهد بود. ما هم باید تحریم ها را جدی بگیریم ولی این به معنای آن نیست که نمی شود این تحریم ها را خنثی کرد، بلکه باید با مدیریت درست و وحدت کلمه، تحریم های تحمیلی را مانند حادثه دفاع مقدس با پیروزی پشت سر بگذاریم.../ مهر


ویدیو : محسن رضایی: خودزنی داخلی بیش از تحریم ملت را آزار می دهد