مجتبی محرمی:بازیکن دربی باز باید دل و جیگر داشته باشد!/صادقیان به من قول داده بچه خوبی باشد :



چرا یک شرکت باید وبسایت داشته باشد , سه رنگ رژ لب که هر خانمی باید داشته باشد , تالار عروسی خوب باید چه شرایطی داشته باشد؟

 

اخبار ورزشی - مجتبی محرمی:بازیکن دربی باز باید دل و جیگر داشته باشد!/صادقیان به من قول داده بچه خوبی باشد

مجتبی محرمی ستاره سال های دور پرسپولیس از دربی سخن می گوید.

مجتبی محرمی ؛ او نامی فراموش نشدی در تاریخ فوتبال ایران است. یکی از بهترین شماره 8 های آسیا و تاریخ پرسپولیس . یکی از شرترین بازیکنان تاریخ فوتبال که در ابتدای دهه ششم زندگی اش افسوس روزهایی را می خورد که در جوانی سوزانده است. او که این روزها پای ثابت تمرین پرسپولیس است تا به بچه های تیم روحیه بدهد ، درباره این روزها می گوید. از دربی نکات جالبی برای گفتن دارد و ... او در این گفت و گو با خبرورزشی سخن گفته است.

آقامجتبی چه خبر؟ چند وقت است که با پرسپولیسی‌ها تمرین می‌کنید؟
سلامتی‌، امن و امان! نزدیک یک ماهی می‌شود که به دعوت دوست خوبم آقای درخشان سر تمرینات پرسپولیس می‌روم و امیدوارم بتوانم کمکی ولو کوچک برای مربیان و بازیکنان تیم محبوبم انجام بدهم.

در آستانه دربی آن انگیزه، دلشوره و هیجان لازم نزد بازیکنان پرسپولیس وجود دارد؟
بله، خدا را شکر همه بچه‌ها برای دربی انگیزه دارند و این خواهندگی را در چشم تک تک بچه‌ها می‌بینم.


دربی چه فرقی با سایر بازی‌ها دارد؟ یا بهتر بگویم بازیکنان دربی‌باز چه تفاوتی با سایرین دارند؟
دربی فرق می‌کند و جیگر می‌خواهد، بازیکن دربی باید دل و جیگر داشته باشد. می‌خواهم بگویم المپیک مرد المپیک می‌طلبد و دربی هم مرد بزرگ می‌خواهد!

اگر اشتباه نکنیم توی دربی‌ها در چند پست بازی کرده‌اید. خودتان می‌گویید؟
بله، دفاع چپ، دفاع آخر، دفاع جلو و هافبک بازی کردم (می‌خندد و ادامه می‌دهد) فقط تو گل نرفتم و دروازه‌بان نشدم!

بهروز رهبری‌فرد تعریف می‌کند که در یکی از دربی‌ها مجتبی محرمی دفاع آخر تیم ما بود اما در محوطه 6 قدم بازیکن استقلال را دریبل زد که نزدیک بود ما سکته کنیم. آن صحنه و آن ریسک آن هم وسط بازی حساس دربی خیلی اعتماد به نفس می‌خواست. نمی‌خواست؟
بهروز لطف دارد اما آن زمان برای ما افت داشت که جلوی استقلال یا هر تیم دیگری زیرش بزنیم. آن لحظه هم احساس کردم کمی فشار روی دروازه پرسپولیس آمده و باید یک حرکت انجام بدهم تا هم بر و بچه‌های پرسپولیس روحیه بگیرند و هم شرایط عوض شود (متواضعانه می‌گوید) خدا هم کمک کرد.

اگر یکی از مهاجمان استقلال توپ را از شما می‌گرفت، چی می‌شد؟
هیچی! فوتبال همین است دیگر. سرم را که نمی‌بریدند اما به خودم اطمینان داشتم.

پرسپولیس امروز شماره 8 ندارد. این مسئله جای افسوس ندارد؟
شماره 8 که دارد. مهدی دغاغله که بچه خوبی است و اگر کاملاً مصدومیتش برطرف شود می‌تواند مهره مؤثری باشد.

اما علی کریمی که نمی‌شود، می‌شود؟!
مثل علی کریمی که دیگر از مادر زاده نخواهد شد. به قول معروف هر 20 یا 30 سال یک بار یکی نظیر علی کریمی در فوتبال ایران و حتی آسیا پیدا می‌شود اما این جوانان هم باید حمایت شوند.

حالا یک سؤال خاص داریم؛ اگر شما مربی باشید و برای دربی بخواهید از میان علی کریمی و فرهاد مجیدی کدامیک را انتخاب می‌کردید؟
هر دو قابلیت‌های فراوانی دارند اما با احترام به فرهاد مجیدی من اگر مربی بودم علی کریمی را انتخاب می‌کردم چون کریمی سوای توانایی فنی قدرت مدیریت در زمین را هم دارد.

برخی‌ها پیام صادقیان را با علی کریمی مقایسه می‌کنند؟!
این مقایسه‌ها درست نیست. حالا پیام را نیمار هم صدا می‌زنند و به هر حال این القاب را هواداران با محبت به بازیکنان می‌دهند. صادقیان هم باید شش​دانگ تمرکزش را روی فوتبال بگذارد و به این مقایسه‌ها فکر نکند.

طی هفته‌های گذشته با پیام صادقیان به صورت خصوصی صحبت کردید؟
خیلی با هم حرف زدیم. پیام قول داده بچه خوبی باشد و در دربی جبران کند. من هم بی‌صبرانه منتظر بازی با استقلال هستم تا صادقیان به قولش عمل کند. به نظرم همه دارند پیام صادقیان را اذیت می‌کنند. شما رسانه‌ها هم کارهای او را بزرگ می‌کنید و همین‌ جا از شما می‌خواهم پیام را این‌قدر اذیت نکنید و از او یک مجتبی محرمی دیگر نسازید! می‌دانم این حرف من ممکن است گران تمام شود اما من هم آن زمان جوان بودم و اتفاقاتی دور و برم می‌افتاد که شاید آن‌قدر هم بزرگ نبود اما روی اسم مجتبی محرمی ضربدر زدند، تیتر کردند و آنقدر مرا ‌کوبیدند تا از فوتبال بروم. لطفاً با این جوان جور دیگری تا کنید!

راجع به ماجرای محمد مایلی‌کهن و علی دایی حرفی ندارید؟
نه اگر اجازه بدهید حرفی نزنم (بعداز اصرار ما می‌گوید) فقط یک جمله بگویــم که اســـتاد و شــاگرد هر دو باید حرمت هم را حفــظ کنند و ان‌شاءا... دیــگر شــاهد این اتفاقات نباشیم.

دربـی را چطور پیـــــش‌بینی می‌کنید؟
دربی را که نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما با توجه به انگیزه‌ای که در آقای درخشان و بازیکنان پرسپولیس می‌بینم باید بگویم صددرصد می‌بریم. خیلی به این بازی امیدوارم.

اگر پرسپولیس گل بزند فکر می‌کنید چه کسی یا کسانی احتمالاً دروازه استقلال را باز کنند؟
نمی‌دانم به دلم برات شده که رضا حقیقی یا هادی نوروزی برای ما گلزنی می‌کنند. حتی فکر می‌کنم محسن بنگر هم شانس باز کردن دروازه استقلال را دارد.

اخبار ورزشی - خبرورزشی

 


ویدیو : مجتبی محرمی:بازیکن دربی باز باید دل و جیگر داشته باشد!/صادقیان به من قول داده بچه خوبی باشد