متن نامه شرکت نفت به قاضی صلواتی درباره ترفند بابک زنجانی :  متن نامه شرکت ...



توضیحات اژه ای درباره حادثه سمنان، پرونده بابک زنجانی و علی مطهری , بابک زنجانی , اعدام بابک زنجانی

 متن نامه شرکت نفت به قاضی صلواتی/ ترفند بابک زنجانی برای وقت‌کشی

در طی ۳ سال گذشته بانک‌هایی در روسیه، ترکیه، کانادا و مالزی برای وصول مطالبات معرفی شده‌اند که پس از بررسی بانک مرکزی، واهی بودن ادعای بابک زنجانی و خالی بودن حساب‌های معرفی شده، آشکار شده است.

در طی ۳ سال گذشته بابک زنجانی و شرکای وی، بار‌ها به منظور اتلاف وقت، سوء استفاده تبلیغاتی و اطلاله دادرسی به منظور ایجاد فرصت برای خود، اعلام کرده‌اند در بانک‌های خارجی مبالغ ارزی کلانی را در اختیار دارند و حاضر هستند بابت بدهی‌ خود آن مبالغ را در اختیار وزارت نفت قرار دهند. هر بار نیز با معرفی یک بانک خارجی به وزارت نفت و مسئولان بانک مرکزی، خواهان وصول مطالبات شرکت ملی نفت ایران از آن محل شده‌اند.

در طی ۳ سال گذشته بانک‌هایی در روسیه، ترکیه، کانادا و مالزی برای این منظور معرفی شده‌اند که پس از بررسی بانک مرکزی، واهی بودن ادعای بابک زنجانی و خالی بودن حساب‌های معرفی شده، آشکار شده است.

بررسی هر کدام از این حساب‌های بانکی، نامه‌نگاری بانک مرکزی ایران با بانک‌های خارجی مذکور، انجام تشریفات قانونی و سفر مسئولان بانک مرکزی به آن کشور‌ها و رسیدن به نتیجه به چندین ماه زمان نیاز دارد. از این رو، این موضوع (معرفی یکی از بانک‌های خارجی برای وصول مطالبات شرکت ملی نفت) به حربه‌ای برای وقت‌کشی بابک زنجانی و سایر شرکای وی تبدیل شده است که آخرین نمونه آن را در دادگاه بابک زنجانی شاهد بودیم.

در ابتدای دومین روز جلسه محاکمه بابک زنجانی، قاضی صلواتی به نقل از وکلای خارجی متهم اعلام کرد که بابک زنجانی و شرکایش حاضر هستند کلیه بدهی‌های شرکت ملی نفت ایران را از طریق ارائه ضمانت‌نامه بانکی، پرداخت کنند.

شرکت ملی نفت ایران در نامه‌ای به قاضی صلواتی، با اشاره به سابقه ادعاهای دروغین متهم و وابستگان وی، کذب و واهی بودن ادعاهای گذشته زنجانی و یادآوری این نکته که تاکنون در عمل هیچ وجهی، اعم از ریالی و ارزی به حساب این شرکت واریز نشده است، آمادگی مجدد خود را برای هر نوع همکاری و اقدامات لازم برای وصول مطالبات، اعلام کرد.

لازم به ذکر است که شرکت ملی نفت همکاری خود در این خصوص را به تایید ضمانت‌نامه، تایید بانک صادرکننده و قابل دریافت و وصول بودن بدهی متهم، توسط بانک مرکزی یا بانک ملی ایران، مشروط کرده است

متن نامه مدیرکل امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران خطاب به قاضی صلواتی به شرح زیر است:

جناب آقای صلواتی
ریاست محترم شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی

موضوع: پرداخت بدهی‌های متهم بابک زنجانی به شرکت ملی نفت ایران

احتراما به استحضار می‌رساند حسب اعلام وکلای شرکت ملی نفت ایران، جنابعالی در ابتدای دومین روز جلسه محاکمه متهم بابک زنجانی و شرکایش به نقل از وکلای خارجی متهم (قطع نظر از اینکه وکالت و مالا سمت نامبردگان برای آن دادگاه محترم می‌بایست به اثبات رسیده باشد)، اعلام فرموده‌اید که نامبردگان حاضر هستند کلیه بدهی به شرکت ملی نفت ایران را از طریق ارائه ضمانت‌نامه بانکی، پرداخت نمایند. ضمن استقبال از این امر، هر چند که متهم و وابستگان ایشان تاکنون کرارا ادعاهای دروغین و کذبی را به منظور سوءاستفاده تبلیغاتی و اتلاف وقت و اطاله دادرسی مطرح نموده‌اند لیکن، در عمل تاکنون هیچ وجهی را اعم از ریالی و ارزی به حساب این شرکت واریز نکرده‌اند، معهذا، این شرکت به شرط تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یا بانک ملی ایران مبنی بر معتبر بودن ضمانتامه و بانک صادر کننده و قابل دریافت و وصول بودن بدهی متهم، آماده هر نوع همکاری و اقدامات لازم می‌باشد.

علی اکبر ماهرخ زاد
مدیر امور حقوقی

 

اخبار سیاسی - ایلنا

 


ویدیو : متن نامه شرکت نفت به قاضی صلواتی درباره ترفند بابک زنجانی