مبتلایان به آرتروز گوشت‌قرمز نخورند :       مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ برای ...



 

 

گوشت قرمز , خواص گوشت قرمز , گوشت قرمز و نگهداری آن

 

مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ برای افراد مبتلا به آرتروز مفید است و این افراد مواد غذایی مانند گوشت قرمز، فرآورده‌های  گوشتی مثل سوسیس، كالباس و جگر را كمتر مصرف كنند.


مصرف اسید‌های چرب امگا ۳ برای افراد مبتلا به آرتروز مفید است و این افراد مواد غذایی مانند گوشت قرمز، فرآورده‌های گوشتی مثل سوسیس، كالباس و جگر را كمتر مصرف كنند.

 

سیدضیاءالدین مظهری به فارس گفت: افراد مبتلا به آرتروز از غذاهایی كه دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند (ماهی‌ها، روغن گردو، كتان و سویا) بیشتر استفاده كنند و در برنامه غذایی‌شان مصرف موادی را كه دارای اسید آراشیدونیك است، (پیه گاو، گوشت قرمز، فرآورده‌های گوشتی مثل سوسیس، كالباس و جگر) كاهش دهند.

 

وی افزود: استفاده كافی از منابع غذایی حاوی آنتی‌اكسیدان‌هایی نظیر ویتامین‌های E، C، بتاكاروتن، ویتامین D، ریزمغذی‌هایی مثل سلنیوم، روی و منیزیم و سایر مواد معدنی ـ كه در ساختمان استخوان‌ها وجود دارند ـ مثل كلسیم و فسفر كه در دانه‌ها و مغزها به فراوانی یافت می‌شوند و همچنین شیر و لبنیات كم‌چربی، سبزی و میوه ـ بویژه آنهایی كه دارای تركیبات اگزالات و فیتات نیستند ـ برای مبتلایان به آرتروز پیشنهاد می‌شود.

 

این متخصص تغذیه اضافه كرد: جایگزین كردن غذاهای سرشار از انواع گوشت‌های قرمز و سفید بجز آبزیان و رژیم‌های تهیه شده از منابع گیاهی می‌تواند بسیار مفید باشد..../ جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو : مبتلایان به آرتروز گوشت‌قرمز نخورند