ما متن هستیم نه حاشیه! : رئیس هیات مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشوری گفت: اجازه ...


رئیس هیات مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشوری گفت: اجازه ندهید رسانه‌ها و مطبوعات استانی به عنوان شهروند درجه دوم تلقی شوند؛ چراکه ما متن هستیم نه حاشیه! خبرگزاری ایسنا: "خداداد ابراهیمی"در نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول و سرپرستان استان همدان، با اشاره به فرهنگ دفاع مقدس در ادامه مطلب بالا اظهار کرد، رسانه‌های محلی متن اصلی رسانه در کشور محسوب می‌شوند پس نباید با ضعف کاری و تألیف در تولید خبر، گزارش و نشریه بهانه دست مخاطب دهید.در هر استانی نیاز است کتاب فاخری تحت عنوان «تاریخ مطبوعات استان» تدوین شود.

او سپس گفت: به تعداد برگ‌های مطبوعات شهید سرافراز داریم که نباید به درج خبری از آن‌ها در مطبوعات بسنده کرد بلکه باید اخبار مورد تحلیل قرار گیرد سپس در نشریات چاپ شود.

ابراهیمی تاکید کرد: رسانه‌ها باید زندگی شهدای گرانقدی را تجریه و تحلیل کرده سپس در قالب گزارش در نشریات خود چاپ کنند.

وی با اشاره به اینکه نشریات محلی باید در درج محتوا علاوه بر مدیریت، ایده‌پردازی و خلاقیت داشته باشند، تصریح کرد: در عرصه رسانه و مطبوعات محلی نیاز به ایده‌پردازی داریم چراکه مخاطبان ما از درج و چاپ خبرهای تکراری خسته شده‌اند بنابراین باید هنر به خرج داده و روش جدیدی در حوزه رسانه ابداع کنیم که دیگران این کار را نکرده‌اند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می‌توان با سفر به روستاها و تحمل رنج سفر با کلان زنان و کلان مردان روستایی که معادن ارزشمند نامکشوف هستندف دیدار داشت و دست آن‌ها را بوسید و خواهش کرد تا فرهنگ عمومی روستا و فرهنگ پیشینیان را بازگو کنند.

وی با بیان اینکه در هر استانی نیاز است کتاب فاخری تحت عنوان «تاریخ مطبوعات استان» تدوین شود، اظهار کرد: نسل دهه شصتی‌ها باید برای نسل آینده کتابی به عنوان سند برای ارائه بر جای بگذارند تا آیندگان بدانند در گذشته چه کسانی مطبوعات استان را می‌چرخانده؟ چه کارهایی انجام شده؟ اینکه نشریات در عین تحریم و اوضاع بداقتصادی چه ضررها که متحمل نشدند و برخی نشریات با هیأت مدیره یک نفره نشریه چاپ کردند و خبرنگار برای دریافت 300 هزار تومان عرق‌ریزی کرده بدون اینکه حتی بیمه باشد.

وی خطاب به اعضای خانه مطبوعات گفت: باید در هفته خبرنگار هر روز به یک شهرستان بروید و از خبرنگاران شهرستان‌ها که همواره مغفول مانده‌اند تجلیل کنید. فقط مرکزیت استان مهم نباشد می‌توان مسئولان را در قالب اردو و جهاد رسانه‌ای به شهرستان‌ها برد و علاوه بر شنیدن مشکلاتش و اندیشیدن تمهیداتی برای رفع آن‌ها از فعالان عرصه رسانه نیز تجلیل کرد.

اجازه ندهید رسانه‌ها و مطبوعات استانی شهروند درجه دوم تلقی شوند

وی تاکید کرد: اجازه ندهید رسانه‌ها و مطبوعات استانی به عنوان شهروند درجه دوم تلقی شوند چراکه ما متن هستیم نه حاشیه! به عبارت دیگر رسانه‌های محلی متن اصلی رسانه در کشور محسوب می‌شوند پس نباید با ضعف کاری و تألیف در تولید خبر، گزارش و نشریه بهانه دست مخاطب دهید.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشوری ادامه داد: آنقدر قدرتمند و برمبنای ادبیات و زبان معیار بنویسید و حرفه‌ای عمل کنید که همه به احترامتان در مجالس قیام کنند، نشریاتتان را بخوانند و تحسین کنند و شما را به عنوان متن اصلی ببینند.

وی مشکلات هر استان را خاص دانست و گفت: هر استانی که رفتیم با مشکلات و چالش‌هایی مواجه بود به طوریکه در استانی تکثر و فراوانی نشریات مطرح بود به طوریکه آنقدر مجوز صادر شده که اتوبوس پر شده و همه سرپا ایستاده‌اند، برخی استان‌ها مشکلات مطبوعاتی نداشته و مشکلات شخصی داشتند، در استانی تعامل، توافق و محبت نیست اما در استان همدان دوستی و صمیمیت دیدیم.

وی خطاب به مدیران مسئول و سرپرستان رسانه‌های استان گفت: باید به اعضای خانه مطبوعات جدید فرصت و زمان داد چراکه آن‌ها در کوتاه‌مدت نمی‌توانند شق‌القمر کنند، برای رسیدن به نتیجه حداقل چهار سال لازم است به طوریکه در دو سال نخست برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری انجام و چشم‌انداز تدوین شود سپس به فکر خروجی بود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشوری در پایان به برگزاری همایش مطبوعات و رسانه‌های محلی در سال‌جاری اشاره کرد.


ویدیو : ما متن هستیم نه حاشیه!