ماجرای تکراری توهین به وزرا در «اورلی» : سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، "بازرسی" ...


سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، "بازرسی" از وزیر ارتباطات الجزایر در فرودگاه "اورلی" پاریس را حادثه‌ای تاسف‌بار خواند. پایگاه خبری العالم: سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، "بازرسی" از وزیر ارتباطات الجزایر در فرودگاه "اورلی" پاریس را حادثه‌ای تاسف‌بار خواند.

"رومن نادل" گفت: ما متعهد به تسهیل تردد شخصیت های بلندپایه به فرانسه هستیم، با وزارت کشور و سازمان فرودگاه های پاریس همکاری می کنیم تا چنین حادثه تاسف باری دوباره تکرار نشود.

روزنامه "القدس العربی" نوشت: وزارت امور خارجه الجزایر روز گذشته "برنار ایمه" سفیر فرانسه در الجزیره را فراخواند و مراتب اعتراض این کشور به رفتار نامقبول با "حمید قرین" که دارای گذرنامه دیپلماتیک است، به اطلاع وی رساند.

این وزارت خانه یادآور شد که پیشتر نیز دو حادثه مشابه برای "عبدالسلام بوشوارب" وزیر صنایع و "عبدالمجید تبون" وزیر مسکن رخ داده بود، اما وزارت امور خارجه فرانسه به موضوع نپرداخت.

به نوشته القدس العربی، این ماجرا درست در زمانی رخ داده که روابط الجزیره-پاریس شاهد تحولی مثبت در سطوح سیاسی و اقتصادی در دولت "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه است.

حادثه ای مشابه هم در مارس 2014 برای وزیر خارجه مغرب در فرودگاه "رواسی" پاریس رخ داد که وزارت امور خارجه فرانسه، از رباط عذرخواهی کرد و از وزارت کشور فرانسه و سازمان فرودگاه های پاریس درخواست کرد در رفتار با وزرا و رؤسای کشورهای جهان، به موازین دیپلماتیک احترام بگذارند.


ویدیو : ماجرای تکراری توهین به وزرا در «اورلی»