لبنان - ایران؛ امضای حکم صعود در بیروت : تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار ...


تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دور برگشت مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا فردا به مصاف لبنان خواهد رفت. تسنیم: تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار دور برگشت مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا فردا به مصاف لبنان خواهد رفت.

 تیم ملی کشورمان بعد از تحمل اولین شکست تاریخ فوتبال ایران مقابل لبنان بار دیگر راهی این کشور شده تا به نوعی انتقام باخت در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل را بگیرد. اگر چه شاگردان کارلوس کی‌روش در دیدار رفت مقدماتی جام ملت‌ها توانستند در ورزشگاه آزادی حریف را با 5 گل شکست دهند اما بازی فردا از آنجا که اولین دیدار 2 تیم بعد از آن باخت در کشور لبنان محسوب می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خصوصا که کسب امتیاز در این مسابقه، صعود تیم ملی کشورمان به مرحله نهایی جام ملت‌ها را قطعی خواهد کرد.

 با توجه به وضعیت نامناسب زمین ورزشگاه محل مسابقه تاکتیک محتمل کی‌روش روی آوردن به بازی فیزیکی و استفاده از توپ‌های بلند خواهد بود که با توجه به این که لبنان هم تیمی قدرتی محسوب می‌شود می‌توان حدس زد شاهد فوتبالی درگیرانه باشیم. باید اذعان کرد اگر تیم ملی بتواند در این دیدار به گل زودهنگام دست یابد در آن صورت احتمال این که لبنانی‌ها قافیه را ببازند و دچار آنارشی تاکتیکی شوند، زیاد است.

ترکیب تیم ملی مشخص است. در سال منتهی به جام جهانی هیچ چیز برای تیم ملی مهمتر و بهتر از رسیدن به ثبات تاکتیکی در قالب ارنج 14 نفره (11 بازیکن و 3 تعویض) نیست با توجه به این نکته که هدف اصلی کی‌روش میدان دادن به لژیونرها و جا انداختن اینگونه بازیکنان در ترکیب اصلی است.

بر اساس این ایده که در بازی با تایلند هم شاهدش بودیم می‌توان بار دیگر شاهد حضور ثابت دانیال داوری و مهرداد بیت آشور در کنار اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و مسعود شجاعی بود. وقتی به این 5 نفر 2 دفاع مرکزی ثابت تیم یعنی سید جلال حسینی و پژمان منتظری را اضافه کنیم و 3 هافبک کلیدی به نام‌های جواد نکونام، آندرانیک تیموریان و جلوی آن‌ها مجتبی جباری را می‌ماندیک بازیکن دیگر در جناح چپ که با توجه به مصدومیت مهرداد پولادی و در ادامه هاشم بیک‌زاده، کی‌روش بالاخره مجبور شد این پست را در بازی با تایلند به احسان حاج صفی بسپارد، بازیکنی که پیش از حضور کی‌روش فیکس بود. با این حساب می‌بینیم که تکلیف ترکیب تیم ملی مشخص است و دست سرمربی پرتغالی برای تغییر منطقی چندان باز نیست مگر این که تصمیم بگیرد حفاظت از دروازه را بار دیگر به رحمان احمدی بسپارد و یا اصلا بخواهد ریسک کند و ترکیب متفاوتی را تجربه نماید.

تیم ملی کشورمان در پایان بازی چهارم با 10 امتیاز صدرنشین گروه دوم باقی ماند و با توجه به این که کویت 6 امتیازی و لبنان 5 امتیازی هستند و ایران با کسب یک امتیاز هم صعودمان را قطعی خواهد کرد. این دیدار ساعت 19 فردا به وقت تهران برگزار می‌شود.


ویدیو : لبنان - ایران؛ امضای حکم صعود در بیروت