لباس فرم برای دانشجویان، کارگران و ... : سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ...


سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مركز امور اجتماعی وزارت كشور گفت: رایزنی‌های لازم برای تشكیل كمیته لباس مشاغل را با وزارت ارشاد انجام داده‌ایم و دستورالعمل كمیته در حال آماده‌سازی است. سرپرست اداره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مركز امور اجتماعی وزارت كشور گفت: رایزنی‌های لازم برای تشكیل كمیته لباس مشاغل را با وزارت ارشاد انجام داده‌ایم و دستورالعمل كمیته در حال آماده‌سازی است.

طهورا نوروزی با اعلام اینكه طراحی لباس فرم مشاغل برای گروه‌های اصلی نظیر گروه‌های كارمندی، كارگری، كادر بیمارستان‌ها، مهمانداران و پرسنل شركت‌های هواپیمایی، بانك‌ها و دانشجویان می‌شود، افزود: این كمیته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كه مجری قانون مد و لباس است و وزارت كشور كه مسوولیت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوقی شهروندی را به عهده دارد، تشكیل می‌شود.

نوروزی اعضای اصلی كمیته مذكور را نمایندگان وزارتخانه‌های ارشاد و كشور و همچنین نماینده‌ دستگاه مربوطه كه طراحی لباسش در دست بررسی است، عنوان و نیز اضافه كرد: از كارشناسان دینی، روانشناسان و نیز كارشناسانی كه در حوزه مد و لباس تجربه دارند برای شركت در جلسات كمیته لباس مشاغل دعوت به عمل خواهد آمد.

سرپرست اداره عفاف و حجاب وزارت كشور مراحل عملكرد این كمیته را این طور تشریح كرد: ابتدا دستورالعملی با دو امضای وزرای كشور و ارشاد به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود، پس از آن دستگاه مورد نظر مدل‌های مدنظر خود و ژورنال‌های مربوطه را در جلسه كمیته ارائه می‌كند و پس از بررسی‌ها، مدل مناسب برای فرم آن دستگاه انتخاب و پس از تایید ابلاغ می‌شود. نوروزی ادامه داد: پس از تشكیل این كمیته، دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی دیگر نمی‌توانند راسا فرم خود را انتخاب كنند، بلكه فرم انتخابی باید به تایید كمیته پوشش مشاغل برسد.

منبع: ایسنا


ویدیو : لباس فرم برای دانشجویان، کارگران و ...