لباس ضد موج برای خانم های باردار : از تاثیر امواج مضری كه خانه و شهر شما را ...


از تاثیر امواج مضری كه خانه و شهر شما را احاطه كرده، نگرانید؟ تولیدكننده یك لباس ضد موج ادعا می‌کند. با پوشیدن این لباس‌ها می‌توانید خطر سقط‌های مكرر و بیماری‌های مختلف را كمتر كنید.  
مجله سیب سبز - ستاره محمد:
تاثیر امواج موبایل، پارازیت‌ها، مایكروویو، اینترنت وایرلس و دیگر امواج الكترومغناطیس بر سلامت انسان و به‌خصوص خانم‌های باردار همیشه مورد بحث محافل علمی بوده و موضوع جدیدی نیست. درواقع تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و هنوز نتیجه قطعی درمورد آن ارائه نشده است.

اخیرا هم چند وبسایت اینترنتی محصولاتی را ارائه داده‌اند كه از برخورد امواج مضر با بدن و همچنین ورودشان به محیط خانه جلوگیری می‌كنند! ما هم به این بهانه سراغ یكی از پژوهشگران و مخترعان محصولات ضد امواج رفتیم كه ادعا می‌كند لباسی كه تولید كرده، می‌تواند تهدیدهای این امواج برای سلامت را بی‌اثر كند.

ادعای مهندس علی زینلی در این مورد را با متخصصان هم مطرح كرده‌ایم، دكتر اشرف‌السادات جمال، متخصص زنان و فوق‌تخصص پریناتولوژی معتقد است لباس‌های ضد امواج جنبه علمی ندارند اما در مقابل دكتر آزیتا صفارزاده استفاده از این لباس‌ها در دوره بارداری را مفید می‌داند.

اجازه سفر برای خانم های باردار , اجازه سفر برای خانم های باردار با هواپیما , قوانین سفر هوایی برای خانم های باردار

مهندس علی زینلی، پژوهشگر و مخترع در زمینه عوارض امواج الـكترومغنـاطیس و شیوه‌های ایمن‌سازی:

همه چیز از یك بیماری شروع شد!

حدود 10 سال قبل یكی از دوستان نزدیك‌مان دچار علائمی مانند بی‌خوابی، فشارخون، تپش قلب و استرس شد، باتوجه به اینكه وی پزشك بود علائم را مربوط به واكنش‌های داخلی بدن ندانسته و عوامل خارجی را دلیل بر آن می‌دانست، به همین دلیل درصدد عارضه‌یابی آن برآمدیم و دریافتیم كه یكی از عوامل موثر بر سلامت بدن، آلودگی امواج الكترومغناطیس است. حین تحقیقات نیز متوجه شدیم كه در اغلب كشورها خانم‌های باردار در ایام بارداری از لباس ضد امواج استفاده می‌كنند بنابراین آن لباس را تهیه كردیم و شخص بیمار از آن استفاده كرد و خیلی زود علائم بیماری‌اش كاهش یافت!

مبارزه با امواج با چسب و كاغذ دیواری!

در قدم بعدی اقدام به اندازه‌گیری میزان امواج محیط كردیم و مشخص شد با اینكه میزان آن كمتر از حد مجاز استاندارد تعیین شده برای اپراتورهای تلفن همراه است اما همین مقدار موج، علائم بیماری تولید می‌كند، پس از تحقیقات بیشتر متوجه شدیم میزان امواج محیط‌های شهری با میزان امواج برای یك محیط زندگی سالم متفاوت است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقدار امواج در آن محیط بیماری‌زا را كاهش دهیم اما به‌دلیل دردسترس نبودن و قیمت بسیار بالا و تحریمی بودن بعضی مواد ایزوله كننده امواج، خود درصدد ساخت این مواد برآمدیم كه در این مسیر راهنمایی و مشاوره اساتید بزرگی چون پروفسور توكلی، پروفسور بیدآباد، پروفسور احمدیان و پروفسور دیپل پائولی از آلمان بسیار راهگشا و مفید بود.

به این ترتیب موفق به ساخت برچسب ضدامواج با پوشش نانوئی شدیم كه چسباندن آن به پنجره علاوه بر كاهش 95درصد از امواج الكترومغناطیس، امواج UV را هم كاهش می‌دهد. این برچسب پس از آزمایشات و تست‌های نهایی در اداره ثبت اختراعات ایران به ثبت رسید. همچنین با ساخت كاغذ دیواری ضد‌امواج توانستیم امواج آن محل آلوده را در حد 100 برابر پایین بیاوریم. پس از آن نیز شاهد بهبود كامل شخص بیمار شدیم. در این 10 سال به موارد مشابه بسیار زیادی برخوردیم كه با تكرار عمل كاهش امواج و ایزولاسیون محیط، عوامل بیماری‌زا برطرف شدند. این موضوع در عمل، بیماری‌زا بودن امواج الكترومغناطیس را برای ما ثابت كرد.

امواج الكترومغناطیس و سقط‌های مكرر

امواج الكترومغناطیس نسبت به فركانس‌های مختلف، میزان نفوذ متفاوتی بر بافت‌های بدن دارند. این امواج پس از نفوذ در بافت باعث تغییراتی مانند افزایش دمای سلول همچنین تغییر در فرمان‌های الكتریكی جاری در كانال‌های عصبی و سلولی و آسیب به دی ان‌ای می‌شوند.

پژوهشگران نیز در تحقیقات خود مشاهده كرده‌اند موش‌های آزمایشگاهی در معرض امواج الكترومغناطیس دچار اختلال در باروری می‌شوند. همچنین محققان اپیدمیولوژیست دریـافـتـه‌اندفـرزندان خانم‌های بارداری كه در معرض میدان‌های امواج الكترومغناطیس هستند 30درصد بیشتر دچار آسم كودكان و لوسمی می‌شوند، به همین دلیل لباس ضدامواج را تهیه كردیم و دراختیار تعدادی خانم باردار كه دچار عدم باروری یا سقط‌های مكرر بودند، قرار دادیم. در ادامه ملاحظه كردیم با آموزش و استفاده از این لباس‌ها درصد بسیار زیادی از مشكلات‌شان مرتفع شد.

كدام امواج برای سلامت مضرند؟

امواج آلوده كننده محیط دو دسته هستند: دسته اول امواج تولید شده با منشا داخل ساختمان كه معمولا توسط دستگاه‌هایی نظیر تلفن‌های بیسیم، مایكروفر، دستگاه‌های اینترنت بیسیم، وای‌فای و موبایل ایجاد می‌شوند و دسته دوم امواج با منشا خارج از ساختمان نظیر دكل‌های تلفن همراه، دكل‌های راداری، ارسال امواج و پارازیت‌ها همچنین تقویت‌كننده‌ها و مسدودكننده‌های امواج تلفن همراه، بنابراین توصیه می‌شود محیط خانه خود را با استفاده از برچسب‌ها و كاغذ دیواری‌های ضد امواج ایزوله كنید و در خارج از خانه حتما از لباس‌های ضدامواج استفاده كنید. این لباس‌ها برای خانم‌ها در چند مدل آماده موجودند البته افراد می‌توانند پارچه مخصوص آن را تهیه كنند و طبق سلیقه خود لباس سفارش دهند.

تپش قلب، سردرد یا خواب‌آلودگی دارید؟

معمولا پس از قرار گرفتن در محیط آلوده به امواج، عوارض روحی و جسمی خاصی همچون فشار خون بالا، تپش قلب، احساس گرگرفتگی و گرما، سوزش چشم و پوست سر، عدم رفع خستگی بعد از خواب، سردرد‌های بدون دلیل و علائم روحی مانند احساس دلهره و استرس، پرخاشگری، بی‌خوابی، كابوس در خواب، نداشتن تمركز و... بروز می‌كنند. این موارد از شایع‌ترین عوارض امواج آلوده به حساب می‌آیند كه همگی آنها بلافاصله بعد از رفع موج آلوده یا رفتن به محل غیرآلوده برطرف می‌شوند.

تلفن بیسیم؛ قاتل خاموش در خانه!

برای كاهش عوارض امواج الكترومغناطیس توصیه می‌شود استفاده از موبایل را به حداقل رسانده یا از هندزفری‌های سیم‌دار استفاده كنید. خانم‌ها نیز باید در زمان بارداری تا حد امکان از دستگاه مایكروفر و موبایل دوری كرده و در صورت ضرورت با داشتن لباس ضد‌امواج و هندزفری سیم‌دار از موبایل استفاده كنند. بهتر است قبل از بارداری میزان امواج محل زندگی خود را مورد سنجش قرار داده و لباس ضد امواج تهیه كنید. باید توجه داشته باشید كه طبقات بالایی ساختمان در معرض امواج بیشتری هستند پس برای دوران بارداری بهتر است طبقات پایین‌تر ساختمان یا ساختمان‌های دارای درخت و پوشش گیاهی را انتخاب كنید.

متخصصان زنان چه می‌گویند؟

تعدادی از متخصصان زنان استفاده از این لباس‌ها را مفید دانسته و تعدادی دیگر معتقدند هنوز نیاز به بررسی و تحقیق در این زمینه وجود دارد. با هم نظر سه نفر از متخصصان زنان را می‌خوانیم:

 نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد

به گفته دكتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص پریناتولوژی تاثیر محصولات و لباس‌های ضد امواج ثابت‌شده نیست و لازم است تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گیرد. در حال حاضر نمی‌توان به‌طور صریح درمورد تاثیر امواج بر سلامت نظر داد اما به هر حال احتمال دارد كه تماس طولانی مدت با آنها روی سلامت اثر بگذارد. برای مثال در بارداری- به‌خصوص در مراحل اولیه آن- سلول‌های جنین لحظه‌به‌لحظه در حال تكثیر شدن و بسیار حساس هستند بنابراین ممكن است خیلی از عوامل روی آنها تاثیر بگذارند، گرچه این موضوع را هم باید در نظر داشت كه جنین در داخل رحم آنقدر در دسترس نیست كه خیلی سریع از امواج تاثیر بگیرد.

درواقع رحم بافت عضلانی نسبتا ضخیمی دارد و داخل لگن استخوانی است، به عبارتی خداوند حداكثر پیش‌بینی‌های لازم را لحاظ كرده تا جنین در داخل رحم از عوامل بیرونی مصون باشد. اما باز هم این احتمال وجود دارد كه اگر امواج به صورت طولانی مدت، مداوم و از فاصله نزدیك ساطع شوند بر جنین تاثیر بگذارند.

لباس مناسب شب برای خانم ها , نکات لباس مناسب شب برای خانم ها , لباس برای خانم های قد بلند

 شب‌ها موبایل‌تان را خاموش كنید!

دكتر نیرومنش، استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران در رابطه با تاثیر امواج بر سلامت می‌گوید: در چند سال اخیر آمار ابتلا به انواع سرطان‌ها افزایش زیادی پیدا كرده و به نظر می‌رسد امواج در این رابطه كاملا بی‌نقش نباشند، البته لازم است همه این مسائل با آمار و ارقام تایید و ارائه شوند. موارد دیگر مثل تغذیه نامناسب، مواد شیمیایی موجود در بعضی مواد غذایی، آلودگی هوا و دیگر عوامل محیطی هم براین موضوع تاثیرگذارند همچنین بعضی تحقیقات نشان داده‌اند زندگی كردن در نزدیكی دكل‌های برق فشار قوی می‌تواند بر سلامت تاثیر منفی داشته باشد و احتمال بعضی از سرطان‌ها مثل سرطان خون را افزایش دهد.

درمورد مایكروفر نیز باید گفت هرقدر از آن كمتر استفاده شود، بهتر است. موبایل هم نباید خیلی در تماس با قسمت‌های بدن باشد. بعضی تحقیقات نشان داده‌اند نزدیك بودن موبایل به ارگان‌های جنسی مردان می‌تواند باعث افزایش احتمال نازایی و كم شدن تحرك اسپرم‌ها شود، بنابراین توصیه می‌شود موبایل را درصورت امكان در جیب لباس و نزدیك بدن خود نگه ندارید. شب‌ها نیز توصیه می‌شود موبایل خود را خاموش كنید و بیرون از اتاق خواب قرار دهید.

 محافظت از تخمدان و اسپرم با لباس ضد موج

دكتر اشرف‌السادات جمال، متخصص زنان معتقد است لباس‌های ضد امواج جنبه علمی ندارند بنابراین از اظهارنظر در این مورد خودداری می‌كند. با این حال به خانم‌ها توصیه می‌كند تا جایی كه می‌توانند از امواج مایكروویو و مخابرات دورتر باشند. استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران معتقد است افراد نباید خیلی از دستگاه مایكروفر در خانه استفاده كنند و مقابل آن قرار بگیرند، همچنین به مادران توصیه می‌كند در اتاق نوزاد تازه متولدشده كمتر از موبایل استفاده كنند. درمقابل، تعدادی از متخصصان زنان ازجمله دكتر آزیتا صفارزاده، فوق تخصص نازایی نظر دیگری درمورد محصولات ضد امواج دارد و استفاده از آنها را به‌خصوص در زمان بارداری مفید می‌خواند.

به‌گفته دكتر صفارزاده این لباس‌ها توسط دانشگاه امیركبیر و وزارت بهداشت تاییدشده هستند و می‌توانند قسمت شكم و پایین‌تنه خانم‌ها و آقایان را از پارازیت‌ها و امواج محافظت كنند. وی اضافه می‌كند كه داخل این لباس‌ها فیبرهای آهن به صورت توری تنیده شده است، به این ترتیب امواج دیگر نمی‌توانند اثر مخربی روی تخمدان‌ها و اسپرم‌ها داشته باشند.


ویدیو : لباس ضد موج برای خانم های باردار