كیف‌قاپ‌های زورگو دستگیر شدند :       سارقان كیف‌قاپ و زورگیر كه با موتورسیكلت‌های ...



 

 

بازیگرانی که در پارتی دستگیر شدند , 8 بازیکن والیبال تیم ملی به جرم تجاوز دستگیر شدند , برادران بوشهری دستگیر شدند

 

سارقان كیف‌قاپ و زورگیر كه با موتورسیكلت‌های دزدی سرقت‌های متعدد كرده بودند، از سوی كارآگاهان پایگاه پنجم پلیس گاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند.



ساعت ۳ بامداد روز ۱۶ اردیبهشت ماموران گشت كلانتری ۱۵۱ یافت‌آباد هنگام گشتزنی در حوزه استحفاظی، به راكب یك دستگاه موتورسیكلت مشكوك شدند.



با متوقف كردن موتورسوار، ماموران متوجه مصرف موادمخدر روانگردان از سوی این فرد شدند و با توجه به كشف سلاح سرد، به احتمال ارتكاب جرایم مختلف از جمله زورگیری، كیف‌قاپی و... جوان موتورسوار به كلانتری انتقال یافت.



با انتقال این جوان به كلانتری، معلوم شد وی یكی از افراد شرور و سابقه‌دار منطقه یافت‌آباد است كه پیش از این نیز به اتهام ارتكاب جرایم مختلف دستگیر و زندانی شده است.



با تشكیل پرونده مقدماتی، پرونده به دستور بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار كارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



با آغاز تحقیقات از متهم به نام اكبر (۲۵ ساله) وی ضمن اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری و كیف‌قاپی در منطقه یافت‌آباد، دیگر همدستان خود به اسامی حسن، آرش و حسین را نیز به كارآگاهان معرفی كرد.


● دستگیری اعضای گروه كیف‌قاپی و زورگیری


با شناسایی ۳ متهم دیگر پرونده، دستگیری آنها در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.



با شناسایی مخفیگاه آرش و حسن در داخل گاراژ مخروبه‌ای در منطقه یافت‌آباد، متهمان ساعت ۹ روز ۲۶ اردیبهشت در حال مصرف كراك، دستگیر شدند.



متهمان پس از دستگیری ضمن اعتراف به ارتكاب جرایم مختلف، حسین را به عنوان سركرده گروه خود معرفی كردند كه ماموران بلافاصله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه وی را شناسایی و او را تنها چند ساعت پس از دستگیری همدستانش، روز ۲۶ اردیبهشت هنگام مصرف مواد مخدر شیشه دستگیر و به پایگاه پنجم منتقل كردند.



در بازرسی از مخفیگاه حسین تعدادی كیف مردانه و زنانه، كارت پایان خدمت، كارت ملی، شناسنامه، پروانه كسب، دسته چك و... كشف و ضبط شد.



● شیوه و شگرد متهمان در ارتكاب سرقت


متهمان برای كیف‌قاپی و زورگیری، ابتدا اقدام به سرقت موتورسیكلت كرده و سپس جرایم خود را با موتورسیكلت‌های سرقت شده، مرتكب می‌شدند.



متهمان چند روز پس از سرقت، موتورهای مسروقه را رها كرده و با تهیه مواد مخدر كراك و شیشه مورد نیاز خود، مدتی را در مخفیگاه خود می‌ماندند و با احساس نیاز به تامین مواد مخدر و هزینه زندگی، دوباره به همان شیوه اقدام به سرقت موتورسیكلت‌های جدید و زورگیری و كیف‌قاپی‌ می‌كردند.



● مادر یكی از متهمان به عنوان شاكی پرونده


در زمان رسیدگی به جرایم ارتكابی از سوی متهمان، خانم میانسالی با مراجعه به پایگاه پنجم خود را مادر یكی از متهمان معرفی كرد.



كارآگاهان ابتدا تصور می‌كردند این زن میانسال قصد پیگیری پرونده فرزندش را دارد، اما با طرح شكایت از سوی وی، او نیز به جمع شاكیان پرونده اضافه شد.



این زن در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: پسرم چند سالی است مرا مجبور می‌كند هزینه موادش را تامین كنم و هر زمان در مقابل خواسته او مقاومت كرده‌ام، مرا مورد ضرب و شتم قرار داده، به طوری كه باعث پاره شدن پرده گوشم شده است.



مادر متهم در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: در زمان فوت همسرم،‌ پسرم ۲ سال بیشتر نداشت و پس از مرگ همسرم، من با كار كردن در خانه مردم، هزینه زندگی خود و فرزندانم را تامین كرده‌ام.



سرهنگ علی‌اكبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان با توجه به شیوه و شگرد اشاره شده، در مناطق مختلف از جمله یافت‌آباد، شهرك ولیعصر، جاده مخصوص تهران ـ كرج، میدان آزادی و خیابان‌های اطراف آن كیف‌قاپی و زورگیری كرده‌اند.

 

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: از تمامی مالباختگان كه در مناطق غرب و جنوب‌غرب تهران بویژه شهرك ولیعصر، مورد زورگیری و كیف‌قاپی قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح شكایت، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند..../ گزارش : جام‌جم آنلاین

 

 

 

 


ویدیو : كیف‌قاپ‌های زورگو دستگیر شدند