"كیزاشی" به زودی در خیابان ها :           پس از گرندویتارا، محصول سواری شركت ...



 

 

 

به زودی , خیابان شریعتی , خیابان ولیعصر

 

 

پس از گرندویتارا، محصول سواری شركت خودروسازی سوزوكی موتور ژاپن به نام "كیزاشی" به زودی مهمان خیابانهای ایران می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شركت ایران خودرو اوایل امسال اعلام كرده بود كه تصمیم دارد یك مدل سواری سوزوكی با نام "كیزاشی" را وارد ایران كند. حتی قرار بود در نمایشگاه خودرو شیراز آن را در معرض دید عموم قرار دهد كه البته به دلیل عدم حضور این شركت در نمایشگاه شیراز، چنین امری محقق نشد.

ایران خودرو در حال حاضر مدل نیمه شاسی بلند سوزوكی تحت عنوان "سوزوكی گراند ویتارا" را در ایران تولید می كند كه با استقبال بازار هم مواجه بوده است.

براساس تازه ترین گمرك ایران، در آبان ماه امسال ۱۵۰ دستگاه خودروی سوزوكی كیزاشی به ارزش سه میلیون و ۹۴ هزار و ۲۱۱ دلار وارد كشور شد. به عبارتی ارزش این حجم واردات سه میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان بوده است. شركت ایران خودرو مشغول فراهم كردن مقدمات عرضه این خودروها به بازار است.

برنامه ایران خودرو، واردات و عرضه كیزاشی به صورت CBU بوده و فعلا برنامه ای برای داخلی سازی آن ندارد. طبق اطلاعات به دست آمده، این شركت تمام ۱۵۰ دستگاه كیزاشی وارد شده را تا پایان سال جاری وارد بازار خواهد كرد.

هنوز قیمت عرضه این خودرو در بازار ایران مشخص نیست، اما در حال حاضر سوناتا از دیگر خودروهای هم كلاس این خودرو به قیمت حدود ۶۷ میلیون تومان در بازار ایران عرضه می شود.

كیزاشی در كلاس D (فول آپشن) قرار داشته كه در آن خودروهایی مانند بنز C۳۰۰، آئودی A۴ و هیونداری سوناتا قرار دارند. البته خودروهای آزرا و تیانا نیز به نوعی در كلاس این خودرو قرار می گیرند كه اولی به قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان و دومی نیز به قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان در بازار عرضه می شود. البته تویوتاكمری و كیا اوپیتما هم از رقیبان این خودرو در ایران محسوب می شوند.

به گزارش ایسنا، كیزاشی خودرویی در سایز متوسط بوده كه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی در آمریكا از آن رونمایی شد. این خودرو در سال ۲۰۰۹ وارد بازار ژاپن شد و در همان سال و سال ۲۰۱۰ نیز به ترتیب وارد بازارهای آمریكای شمالی، استرالیا و نیوزلند شد. این خودرو در سال ۲۰۱۱ نیز وارد بازار هند شد.

كیزاشی در زبان ژاپنی به معنی نشانه یا هشدار است.

البته این خودرو چندان هم بی اشكالی نبوده است؛ به طوری كه در ژوئن ۲۰۱۰ سوزوكی پنج هزار و ۱۰۷ دستگاه از مدل ۲۰۱۰ این خودرو را به دلیل نقص فنی از بازار جمع آوری كرد.

در همین حال شركت ایران خودرو كه پیشتر اقدام به مونتاژ سوزوكی گرند ویتارا در كارخانه خود در خراسان كرده بود، این بار سوزوكی كیزاشی را به صورت كامل وارد می كند تا تنوعی به سبد محصولاتش داده باشد.

گنجایش موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی.سی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار بوده و مصرف سوخت آن به حدود ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ كیلومتر در سیكل تركیبی می رسد. با توجه به قیمت ۱۹ تا ۲۷ هزار دلاری كیزاشی در بازارهای جهانی، قیمت این خودرو در بازار ایران حدود ۶۰ میلیون تومان برآورد می شود..../خبرگزارى ایسنا


ویدیو : "كیزاشی" به زودی در خیابان ها