كیانی: بودجه بسكتبال در خور افتخارات بدست آمده توسط فدراسیون نیست :         سرمربی ...



 

 

 

عکسهای بچه گانه محصولات بدست آمده ازگاو , فدراسیون فوتبال , فدراسیون والیبال

 

سرمربی اسبق تیم بسكتبال نوجوانان ایران اعلام كرد كه بودجه بسكتبال ایران در خور افتخارات بدست آمده توسط فدراسیون نیست.

قاسم كیانی روز دوشنبه با حضور در میزگرد ایرنا، در خصوص وضعیت بسكتبال ایران اظهار داشت: از زمان حضور محمود مشحون در فدراسیون بسكتبال این فدراسیون به شكوفایی لازم رسیده است.

وی ادامه داد: مشحون توانسته از تمام توان خانواده بسكتبال برای پیشرفت این رشته ورزشی به خوبی استفاده كند و مطمئنا در صورت افزایش بودجه این فدراسیون موفقیت های بیشتری توسط بسكتبالیست های خوب ایران بدست خواهد آمد.

سرمربی سابق تیم بسكتبال نوجوانان ایران با اشاره به عملكرد تیم ایران در بازی های آسیایی گوانگجو گفت: تیم ما در دوره قبل بازی های آسیایی توانسته بود مقام سوم را با حضور تمامی بازیكنان بدست بیاورد و در این دوره نیز علیرغم نبود بازیكنان اصلی توانست موفقیت دوره قبل را تكرار كند.

وی تصریح كرد: كسب این موفقیت نشان از پیشرفت بسكتبال ایران و پشتوانه سازی قوی فدراسیون دارد.

** نبود امكانات سخت افزاری بزرگترین مشكل فدراسیون بسكتبال است

كیانی با اشاره به مشكلات فعلی بسكتبال ایران اظهار داشت: بزرگترین مشكل این رشته در كشورمان نبود امكانات سخت افزاری است.

سرمربی اسبق تیم بسكتبال نوجوانان ایران گفت: نبود حتی یك زمین تخصصی برای بسكتبال در كشورمان به تیم های ما آسیب های جدی رسانده است.

وی با انتقاد از كلاس های آموزشی بسكتبال در كشورمان گفت: كلاس های آموزش مهمترین نقش در پایه سازی این رشته ورزشی را دارند كه متاسفانه افرادی كه مسئولیت برگزاری این كلاس ها را دارند تنها به فكر سود مالی خود هستند.

كیانی افزود: تاسیس مدارس بسكتبال به شكلی كه در آن به درستی استعداد یابی شود می تواند به این رشته ورزشی كمك زیادی كند.

وی ادامه داد:امیدوارم از این پس تمام فعالیت های بسكتبال كشور زیرنظر فدراسیون انجام شود.

*** نگاه مسوولان ورزش كشور به فوتبال با سایر رشته متفاوت است

كیانی گفت: متاسفانه نگاه مسوولان ورزش كشور به فوتبال با سایر رشته ها متفاوت است و این موضوع می تواند در بلند مدت به ورزش ایران لطمه بزند.

وی ادامه داد: بودجه فوتبال بسیار بیشتر از توانمندی ها و افتخارات این رشته ورزشی است و مسوولان باید به هر رشته مطابق افتخارات آن بودجه دهند.

كارشناس بسكتبال ایران گفت: نگاه تبعیض آمیز میان فوتبال و رشته های دیگر باعث افت سایر رشته های ورزشی ما خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشحالم كه سایر رشته های ورزشی با عملكرد خوب خود در بازی های آسیایی گوانگجو عملكرد ضعیف فوتبال كشور را جبران كردند.

كارشناس بسكتبال ایران خاطرنشان كرد: بودجه فدراسیون بسكتبال در حد افتخارات بدست آمده در این رشته نیست و مسوولان باید برای پیشرفت بیشتر این رشته ورزشی در كشورمان بودجه بسكتبال را افزایش دهند.

كیانی در خصوص مربیان خارجی تیم ملی بسكتبال ایران در سالیان اخیر گفت: فدراسیون در آوردن مربیان خارجی برای تیم ملی بسیار موفق عمل كرده اما در این میان ماتیچ از سایر گزینه بهتر بوده است.

وی ادامه داد: با وجود اعتقادی كه به ماتیچ دارم اما معتقدم در این شرایط تیم بسكتبال ایران نیاز به مربیان بزرگتری دارد.


ویدیو : كیانی: بودجه بسكتبال در خور افتخارات بدست آمده توسط فدراسیون نیست