كیانیان: در 99 سالگی هم بمیرم جوانمرگ شده‌ام! : در 50 سالگی تصورم این بود كه ...


در 50 سالگی تصورم این بود كه 70 سالگی دیگر پیری است اما حالا كه 61 ساله شده‌ام، فكر می‌كنم اگر 99 سالگی هم بمیرم، جوانمرگ شده‌ام! خبرگزاری ایسنا: قدیم‌ها فكر می‌كردم یك آدم 30 ساله دیگر پیر است. وقتی 30 ساله شدم فكر می‌كردم 40 سالگی زیاد است.

 در 50 سالگی تصورم این بود كه 70 سالگی دیگر پیری است اما حالا كه 61 ساله شده‌ام، فكر می‌كنم اگر 99 سالگی هم بمیرم، جوانمرگ شده‌ام!


اینها جملات رضا كیانیان است  همزمان با ـ 29 خرداد ماه ـ سالروز تولد 61 سالگی‌اش.

وقتی می‌گویم «انشاءالله 120 سال زندگی كنید» جواب می‌دهد: « حوصله 120 سال زندگی را ندارم، همیشه برایم دعا كنید تا وقتی سلامت هستم و با آبرو، زنده بمانم.»

آلبوم سی سالگی , سی سالگی , سی سالگی احسان خواجه امیری

رضا كیانیان از دوره نوجوانی تاكنون نقش‌های خیلی زیادی بازی كرده است، در نمایش‌هایی مانند «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»، «یادگار سالن‌های شن»، «بازی استرینبرگ» تا «یك روز خاطره‌انگیز از زندگی دانشمند بزرگ وو» تا فیلم‌های «خانه‌ای روی آب»، «روبان قرمز» و «آژانس شیشه‌ای» اما آرزومند بسیاری نقش‌های دیگر است؛ «مكبث»، «سالیری» در نمایشنامه «آمادئوس»، «ریچارد سوم»، «باغ آلبالو» تا «سرتامس مور»، نقشی كه در آستانه اجرایش بود و نشد.

 او می‌‌گوید:«همین چند سال پیش بود كه آقای فرمان‌آرا تصمیم گرفت، نمایش «مردی برای تمام فصول» را به صحنه ببرد. همه چیز داشت درست پیش می‌رفت اما در پایان مركز هنرهای نمایشی برای آن مشكلی پیش آورد» و این چنین بود كه «سرتامس مور» هم جزو نقش‌های رویایی، رضا كیانیان شد.


خودش می‌گوید در سینما فعلا پروژه‌ای ندارد اما مشغول عكاسی است و می‌داند كه امسال نمایشگاه دیگری از عكس‌هایش برپا می‌كند. به جز آن مشغول نوشتن چند كتاب جدید است، كتاب‌هایی درباره بازیگری و هم كتاب‌هایی درباره خاطراتش با مردم.

مشغول بازی در سریال «قلب یخی» هم هست. رضا كیانیان بیكار نمی‌ماند، همیشه كارهایی برای انجام دادن دارد، دغدغه‌هایی كه هر زمان فرصتی دست دهد به‌آنها پاسخ می‌گوید اما دلش می سوزد از حال و روز این روزهای سینما و می‌گوید: « حیف است، نگاه می‌كنی و می‌بینی جای خیلی از كارگردان‌های صاحب‌نام خالی است.

احسان خواجه امیری سی سالگی , دانلود آلبوم سی سالگی احسان خواجه امیری , 30 سالگی

 واقعا چرا؟! در حالی كه سال‌ها قبل همیشه این روزها، چند كارگردان صاحب‌نام مشغول كار بودند و ما خوشحال بودیم كه در جشنواره فجر كارهایشان را می‌دیدیم، اما امسال غمگین‌ترین سال زندگی‌ام است.»


شاگرد قدیم حمید سمندریان قرار است دوباره برای استادش بازی كند، نمایش «بازی استریندبرگ» كه سال 78 همراه با هما روستا و احمد ساعتچیان در آن بازی كردند.

حالا همان گروه تمرین‌های مقدماتی اجرای دوباره را آغاز كرده‌اند. امیدوار است به اجرای خوبی برسند، رضا كیانیان می‌‌گوید:« هرچند متن و گروه همان است اما حتما چیزهای جدیدی به آن اضافه می‌كنیم، هم ما عوض شده‌ایم و هم شرایط.»

رضا كیانیان آن‌طور كه خودش می‌‌گوید، نمی‌ترسد از اینكه موفقیت‌های اجرای قبلی از دست برود از اینكه خاطره خوش آن اجرا خراب شود، «از شكست زیاد نمی‌ترسم چون بخشی از زندگی است و اگر بترسیم بسیاری از كارها را نمی‌توانیم انجام بدهیم.»

چهل سالگی , سی سالگی خواجه امیری , دانلود آلبوم احسان خواجه امیری سی سالگی

هنوز خیلی رویای دست‌نیافته دارد. خیلی فرصت‌ها باید به دست آورد تا توانمندی‌هایش را نشان دهد. سال گذشته بازی در نقش حاكم مكه در سریال «مختار» فرصتی شد برای دیده شدن بخشی از این توانایی‌ها، حالا هم كه با مجموعه «راه طولانی» میهمان هرشب تماشاگران تلویزیون است.

نویسنده كتاب «شعبده بازیگری» خیلی به طول و عرض زندگی كاری ندارد، بیشتر به همین لحظه‌ای فكر می‌كند كه در آن زندگی می‌كند و می‌‌گوید:« داریم كار می‌كنیم همین خوب است دیگر!»           


ویدیو : كیانیان: در 99 سالگی هم بمیرم جوانمرگ شده‌ام!