كورش تهامی و همسرش چگونه آشنا شدند؟ : كورش تهامی و همسرش پونه یزدانی بنای زندگی ...



كورش تهامی و همسرش پونه یزدانی بنای زندگی مشترك‌شان را روی احترام، محبت و توجه به خواسته‌های یكدیگر گذاشته‌اند.میزبان این زوج جوان و خوش‌برخورد شدیم و با آنها در مورد نحوه آشنایی و زندگی مشترك‌شان گپ و گفتی صمیمانه داشتیم.

مشاركت، مشورت و احترام گذاشتن به نظرات و خواسته‌های یكدیگر شاید مهم‌ترین ركن زندگی زناشویی باشد. قطعا بدون توجه به خواسته‌ها، احساسات و عقاید همسرمان نمی‌توانیم درك درستی از زندگی مشترك داشته باشیم. بسیاری از زوج‌های جوان به‌خصوص در سال‌های شروع زندگی مشترك به همان رویه دوران مجردی زندگی كرده و بدون در نظر گرفتن نیازهای همسرشان تنها خواسته‌ها، تمایلات و علایق خود را دنبال می‌كنند. شاید دلیل بالا رفتن آمار جدایی بین جوانان را باید در همین خودخواهی‌های نهفته در روابط‌شان جست‌وجو كرد.

كورش تهامی و همسرش پونه یزدانی بنای زندگی مشترك‌شان را روی احترام، محبت و توجه به خواسته‌های یكدیگر گذاشته‌اند و به گفته خودشان رمز ارتباط خوب و موفق‌شان در احترام به خواسته‌ها و مشاركت و مشورت در كارهای‌شان است.  میزبان این زوج جوان و خوش‌برخورد شدیم و با آنها در مورد نحوه آشنایی و زندگی مشترك‌شان گپ و گفتی صمیمانه داشتیم.

 

چگونه ایمیل های gmail هک می شدند؟ , اصحاب کهف چگونه دیده شدند , این افراد معمولی چگونه سوپراستارهای دنیا شدند؟

 
آشنایی آهنگین ما
كورش تهامی: نحوه آشنایی ما خیلی هنری بود (می‌خندد). همسرم برای خرید یك سی‌دی موسیقی وارد مغازه‌ای شد كه من هم داشتم از آنجا خرید می‌كردم و اتفاقا من هم آن موسیقی را خیلی دوست داشتم. وقتی دیدم ایشان سخت مشغول توضیح دادن هستند و فروشنده هم متوجه نمی‌شود، وارد معركه شدم و با توضیحاتم كه البته كمی هم مخصوص بود، مغازه‌دار را متوجه كردم موسیقی كار كیست و خواننده آن آلبوم چه كسی است.

پونه یزدانی: خیلی جالب بود. كورش عینك بزرگی زده بود و من نشناختمش. آمد جلو و گفت بگذارید كمك‌تان كنم. فكر كنم دلش سوخته بود (می‌خندد). چون من هرچه توضیح می‌دادم فروشنده اصلا متوجه نمی‌شد. به هرحال كورش آمد و قسمتی از آن آواز را خواند و من با كمال تعجب گوش می‌كردم. بالاخره جناب فروشنده متوجه شد ما از كدام آلبوم و كدام خواننده حرف می‌زنیم. آن روز را فراموش نمی‌كنم، اتفاق بسیار جالبی بود.

كورش تهامی: اولین جرقه آشنایی ما آنجا بود و بعد هم رفت‌وآمد‌های معمول و خواستگاری و ازدواج.

درهمه کارها مشارکت و مشورت داریم
كورش تهامی: خدارا شكر ارتباط بسیار خوبی با هم داریم و از بودن در كنار هم لذت می‌بریم. زحمت بسیاری از هماهنگی‌های زندگی‌مان مانند سفرها، دیدارهای خانوادگی، رفت‌وآمد و. . . برعهده همسر عزیزم است و اوست كه در زندگی مشترك‌مان مراقب خیلی از مسائل است.

پونه یزدانی: ما از همان ابتدای ازدواج بنا را بر مشاركت و مشورت گذاشتیم و من هم همیشه سعی می‌كنم در تمام كارها با هم همفكری داشته باشیم و معمولا كمتر اتفاق می‌افتد كاری را بدون مشورت با هم انجام دهیم.

به خواسته‌های یكدیگر احترام می‌گذاریم
كورش تهامی: فكر می‌كنم رمز ارتباط خوب‌مان به‌خاطر احترام گذاشتن به خواسته‌های یكدیگر است. ببینید زندگی مشترك یك اتفاق دوطرفه است. به نظر من در زندگی زناشویی هرگز نباید صرفا به توقعات، خواسته‌ها یا حتی آرزوهای خود فكر كنیم و همیشه باید بدانیم 50 درصد این قضیه همسرمان است.

اینكه شخصی تصمیم گرفته در تمام شرایط همراه شما باشد و البته ثابت کرده كه چنین است، در این روزگار ارزش این را دارد كه برایش جان بدهی؛ بنابراین احترام گذاشتن به خواسته‌ها و علایق و مشورت كردن‌هاست كه باعث استحكام روابط و درنتیجه علاقه و محبت می‌شود.

پونه یزدانی: من هم در این زمینه با همسرم موافقم. وقتی در زندگی زناشویی طرف مقابل برای شما اهمیت قائل شود و این اهمیت و توجه برای هر دو طرف ثابت شود، احساس خواهید كرد به تكیه‌گاه درستی اتكا كرده‌اید و به این شكل، ارتباط‌ها هم خوب می‌شود و استحكام و البته دوام پیدا می‌كند.

برنامه‌ریزی سفرها با همسرم است
پونه یزدانی: تفریحات مشترك ما زیاد است؛ سفر، سینما، خرید، پیاده‌روی و البته رستوران و. . .

كورش تهامی: ما واقعا به سفر خیلی علاقه داریم و برای سفرهای‌مان هم بسیار برنامه‌ریزی می‌كنیم كه البته تقریبا همه این برنامه‌ریزی‌ها توسط همسر عزیزم انجام می‌شود. ما طی سال و به فراخور فرصت‌ها و زمان‌های فراغت، برای سفر برنامه می‌چینیم. به نظر ما سفر باعث می‌شود آدم‌ها بهتر خودشان را بشناسند و البته دیدن مكان‌های جدید و زیبا و همینطور برقرار كردن ارتباط با آدم‌های جدید روحیه هر شخص را عوض می‌كند و باعث نشاط می‌شود.

پونه یزدانی: سفر باعث ایجاد حس شادی در انسان می‌شود؛ ضمن اینكه شما می‌توانید با یك سفر خاطره‌انگیز خستگی‌های روحی كه به واسطه كار یا روزمرگی سراغ‌تان آمده از خود دور كنید. من فكر می‌كنم با كمی برنامه‌ریزی اصولی همه می‌توانند به سفر بروند و با دیدن جاهای جدید و نو روح‌شان را تازه كنند. غیر از این سفرهای گروهی هم می‌تواند خیلی جذاب و به یاد ماندنی باشد. من یكی از طرفداران سفرهای دسته‌جمعی هستم.

كورش تهامی: دركنار سفر كه شاید تفریح اصلی ما باشد، اهل سینما رفتن هستیم و در خانه هم فیلم زیاد می‌بینیم. خرید جزء برنامه‌های اصلی ماست چون هر دو به شكل عجیبی عاشق خرید كردن هستیم (می‌خندد). من حتی خرید از سوپر ماركت را هم دوست دارم. پیاده‌روی و رستوران هم جزو تفریحات ماست. من مطالعه را هم خیلی دوست دارم و به‌شدت روزنامه‌خوان هستم.

در رشته گریم آموزش دیده‌ام
پونه یزدانی: من در رشته گریم آموزش دیده‌ام و این رشته را كه اتفاقا مرتبط با عالم سینما و هنر است خیلی دوست دارم. هنوز این فرصت را نداشته‌ام كه در این رشته فعالیت كنم اما می‌دانم كاری جذاب و البته سخت است.

همه نقش‌های كورش را دوست دارم
پونه یزدانی: انتخاب یكی از كارهای همسرم واقعا سخت است. همه كارهای ایشان را دوست دارم؛ چون می‌دانم و می‌بینم برای اجرای تك‌تك نقش‌های‌شان چقدر وقت و انرژی می‌گذارند. همه كارهای‌شان دوست‌داشتنی هستند؛ چون هیچكدام سرسری اجرا نشده و پشت تمام‌شان فكر و انرژی بوده. اصلا مگر كورش تهامی تابه حال كار بد هم داشته؟!
 
زندگی با یك بازیگر راحت نیست
پونه یزدانی: زندگی با یك بازیگر به‌هرحال راحت نیست. كورش یك رویه كاملا منحصر به فرد در این حرفه دارد و بسیار محترمانه با خودش، همكارانش و حرفه‌اش برخورد می‌كند. برای كورش خیلی مهم است كه نگاه مردم نسبت به این حرفه پاك باشد و به همین دلیل آگاهانه خیلی مسائل را رعایت می‌كند. همسرم معتقد است از این حرفه نباید سوءاستفاده شود، هر كسی نباید وارد آن شود و كسی هم نباید خدای ناكرده آلودگی وارد این حرفه كند. شاید باورتان نشود ولی گاهی ساعت‌ها از دست بعضی آدم‌ها حرص می‌خورد و با خودش كلنجار می‌رود كه چطور می‌شود غیرمستقیم آنها را متوجه اشتباه‌شان كرد تا به آنها برنخورد. كورش همه این دغدغه‌ها و نگرانی‌هایش را با من در میان می‌گذارد و می‌دانم و درك می‌كنم كه چقدر حواسش به همكاران و مسائل مرتبط با كارش هست و از اتفاقات اینچنینی متاثر می‌شود.

گذشته از اینها كار بازیگری مانند بسیاری از مشاغل نیست كه زمان مشخصی داشته باشد و ساعت كاری در آن از قبل به شكل دقیق اعلام شود. یعنی خیلی اوقات ساعات كاری همسرم بیشتر از آن چیزی می‌شود كه ما تصور می‌كردیم؛ بنابراین تمام قول و قرارهای‌مان به هم می‌خورد و حتی ممكن است بعضی از دوستان یا فامیل ناراحت شوند كه چرا ما مثلا وقتی دعوت‌مان كرده‌اند نتوانسته‌ایم به خانه‌شان برویم. البته من معمولا سعی می‌كنم با برنامه‌ریزی و صحبت كردن با این عزیزان قضیه را درست كنم، خب بالاخره این شغل همسر من است و می‌دانم حرفه‌اش برایش چقدر عزیز و مهم است.
كورش تهامی: از همسرم به‌خاطر درك این موضوع تشكر می‌كنم.

 

کوروش تهامی و همسرش , مقاله انسان های موفق چگونه موفق شدند , چگونه با همسر خود آشنا شویم

 
همسرم حواسش به تغذیه‌مان است
كورش تهامی: ورزش در زندگی‌مان جایگاه مهمی دارد. به هرحال بدن یك بازیگر یكی از ابزارهای كار اوست و نباید از فرم خارج شود. خوشبختانه همسرم بسیار پیگیر تغذیه سالم و نوشیدن آب به شیوه صحیح در روز و این قبیل مسائل است كه برای هر فرد ازجمله یك بازیگر خیلی مهم است.

پونه یزدانی: تغذیه سالم نقش مهمی در سلامت روح و جسم دارد. خب روزی هشت لیوان آب كه باید میل شود. در مورد تغذیه هم ما معمولا صبحانه را كامل صرف می‌كنیم. برنجی كه در خانه ما صرف می‌شود برنج قهوه‌ای است و با غذاهایی كم روغن و كم نمك سرو می شود. روغن هم معمولا یا روغن زیتون است یا روغن كنجد. سبزی و میوه هم همیشه در برنامه غذایی‌مان است؛ مخصوصا عصر‌ها یا شب‌ها كه حتما سعی می‌كنیم میوه تازه صرف كنیم.

مشاركت در خانه‌داری
كورش تهامی: خداراشكر در همه كارهای‌مان مشاركت داریم. به‌هرحال قرار نیست همه كارها سر یك نفر انباشته شود. در مورد كارهای منزل هم همیشه با هم تقسیم كار می‌كنیم. به‌نظرم در زندگی مشترك همه چیز باید به اشتراك گذاشته شود؛ حتی كارهای خانه (می‌خندد).

خرید هدیه وظیفه یك مرد است
كورش تهامی: من فكر می‌كنم وظیفه یك مرد است كه در مناسبت‌های مختلف برای همسرش هدیه بخرد و اهمیت او را در زندگی فراموش نكرده و به این شكل یادآوری كند.

پونه یزدانی: من هم همین نظر را دارم و معتقدم باید به همسرمان در مناسبت‌های مختلف مثل تولد، عید، سالروز ازدواج و. . . هدیه بدهیم و البته هدیه بگیریم (می‌خندد). این جور كارها ممكن است در نگاه اول خیلی مهم به‌نظر نرسند اما در بطن خود باعث می‌شوند زوج‌ها بیشتر به هم علاقه‌مند شوند و رابطه و درنتیجه زندگی‌شان زیباتر شود.
 
به داشتن فرزند فكر می‌كنیم
پونه یزدانی: می‌دانیم ورود فرزند به زندگی زوج‌ها مسوولیت سنگینی با خود به همراه می‌آورد ولی به داشتن فرزند فكر می‌كنیم.

كورش تهامی: كاملا با همسرم موافقم. بچه‌دار شدن در كنار شیرینی‌هایش، مسوولیتی سنگین است و باید قبل از داشتن فرزند خوب در موردش فكر كرد و آگاهانه تصمیم گرفت.

حرف آخر
كورش تهامی: دوست دارم به عنوان حرف پایانی چند جمله عرض كنم «ما جزو ثروتمند‌ترین آدم‌های جهان هستیم چون خدا را در زندگی‌مان داریم. خدایا سپاس به‌خاطر این همه حضورت در زندگی‌مان. . .» .

تمرین نقش‌ها با كمك همسرم
كورش تهامی: در بسیاری از موارد وقتی از فیلمنامه‌ای خوشم بیاید، آن را به همسرم می‌دهم تا ایشان هم مطالعه كند و نظرش را بگوید. گاهی هم پیش می‌آید در یك زمان چند كار پیشنهاد می‌شود؛ در این مواقع یكی از فیلمنامه‌ها را به ایشان می‌دهم تا بخواند و بعد سكانس به سكانس برای من تعریف ‌كند. من حتی سوءاستفاده‌های دیگری هم می‌كنم (می‌خندد). مثلا گاهی اوقات بخشی از تمرین‌ها را در خانه انجام می‌دهم و همسرم دیالوگ‌های نقش‌های مقابلم را می‌خواند تا من راحت‌تر بتوانم تمرین كنم. خلاصه همیشه در مورد كارم با هم حرف می‌زنیم و مشورت می‌کنیم و حتی همانطور كه اشاره كردم تمرین می‌كنیم.

پونه یزدانی: فكر كنم همسایه‌ها هم با این روش تمرین كورش آشنا هستند چون صداها را حتما می‌شنوند (می‌خندد)

فضای خانه باید امن و پرآرامش باشد
كورش تهامی: همه زوج‌های بالطبع با هم تفاوت‌هایی دارند. راستش من خیلی در مورد این تفاوت‌ها فكر نمی‌كنم. ما تنها سعی می‌كنیم از هم كدورتی نداشته باشم، با هم مهربان باشم، به هم احترام بگذاریم، به یكدیگر كمك كنیم، سعی كنیم فضای خانه آسوده، امن و راحت باشد و در كنار هم احساس شادی و امنیت كنیم. امیدوارم همه زوج‌ها چنین مسائلی رادر زندگی شان لحاظ كنند.

 

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل,برترین ها

 


ویدیو : كورش تهامی و همسرش چگونه آشنا شدند؟