كنكور 91 تمام شد/نتایج اولیه نیمه مرداد منتشر می‌شود :   كنكور 91 تمام شد رییس ...



زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 95 , نتایج اولیه کنکور سراسری 95 , نتایج اولیه کنکور

 

كنكور 91 تمام شد

رییس سازمان سنجش:كنكور در امنیت كامل برگزار شد/نتایج اولیه نیمه مرداد منتشر می‌شود

آزمون سراسری سال 91 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی كشور با رقابت بیش از یك میلیون داوطلب ظهر امروز به كار خود پایان می‌دهد.

دكتر ابراهیم خدایی سرپرست سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌و‌گو ایسنا: با تاكید بر اینكه كنكور 91 در آرامش و امنیت كامل و بدون هیچ گزارش تخلفی و اخلالی به كار خود پایان داد، اظهار كرد: نتایج اولیه كنكور به صورت كارنامه از 15 مردادماه منتشر می‌شود بر این اساس داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب اولویت علاقه اقدام كنند.

وی با تاكید بر برگزاری آزمون در امنیت و نظم كامل، گفت: تا كنون هیچ گونه گزارشی به سازمان ارائه نشده است.

وی با اشاره به برگزاری كنكور سراسری 91 برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان با رقابت یك میلیون و 66 هزار و 141 نفر، اظهاركرد: از این تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد هستند.

وی با بیان اینكه امسال از یك میلیون و 66 هزار و 141 داوطلب كنكور سراسری، 660 هزار داوطلب در دانشگاه‌های كشور پذیرش خواهند شد، اظهار كرد: بر این اساس در گروه علوم ریاضی و فنی 218 هزار داوطلب، گروه آزمایشی تجربی 88 هزار داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی 170 هزار داوطلب، گروه آزمایشی هنر 21 هزار داوطلب، در گروه آزمایشی زبان 18 هزار داوطلب و در چند‌گروهی‌ها 145 هزار داوطلب پذیرش خواهند شد.

وی با بیان اینكه میزان ظرفیت 660 هزار نفری پذیرش داوطلبان در كنكور 91 احتمال افزایش نیز خواهد داشت، گفت: بر این اساس امسال نسبت به سال گذشته حداقل 100 هزار نفر افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

سرپرست سازمان سنجش با بیان اینكه بر این اساس گروه علوم ریاضی دارای بیشترین ظرفیت و علوم تجربی دارای كمترین ظرفیت می‌باشد، تصریح كرد: شانس پذیرش داوطلبان در كنكور امسال 70 درصد است البته این شانس در گروه‌های آزمایشی مختلف متفاوت خواهد بود.

خدایی با بیان اینكه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطینه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتایج آنان به صورت كارنامه از 15 مردادماه اعلام می‌شود، به ایسنا اظهار كرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتیب الویت علاقه اقدام كنند.

وی از اعلام نتایج نهایی كنكور از 15 تا 17 شهریور ماه در طریق سایت سازمان سنجش خبر داد و افزود: همچنین فهرست اسامی معرفی شدگان رشته‌های نیمه متمركز در نیمه اول مهرماه به منظور شركت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفیت اعلام می‌شود.

سرپرست سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینكه آزمون سراسری سال 91 طی روزهای پنجشنبه 8 تیر، جمعه 9 تیر و شنبه 10 تیر برگزار شد، گفت: همچنین كلید اولیه سوالات كنكور فردا یكشنبه 11 تیر ماه منتشر می‌شود./ایسنا


ویدیو : كنكور 91 تمام شد/نتایج اولیه نیمه مرداد منتشر می‌شود