كنترل‌پنل كلاسیك در ویندوز 8 :   یكی از تغییرات عمده در رابط كاربری مترو در ...



 

دانلود ویندوز 10 , ویندوز 10 , اینستاگرام برای ویندوز

یكی از تغییرات عمده در رابط كاربری مترو در ویندوز 8، مربوط به كنترل‌پنل آن است. كنترل‌پنل در این نسخه از ویندوز تغییرات زیادی داشته و ابزارهای بیشتری را نیز در خود جای داده است‌؛ اما كاربران بسیاری وجود دارند كه استفاده از كنترل‌پنل كلاسیك ویندوز 7 را ترجیح می‌دهند و به‌دنبال راهی برای استفاده آسان از این كنترل‌پنل قدیمی به‌جای كنترل‌پنل متروی ویندوز 8 هستند.

همان‌طور كه می‌دانید كنترل‌پنل مترو براحتی از نوار charm قابل دسترسی است، در صورتی كه هیچ ابزار خاصی برای دسترسی به كنترل‌پنل كلاسیك از صفحه شروع وجود ندارد. چنانچه اصرار دارید از كنترل‌پنل كلاسیك ویندوز 7 در ویندوز 8 استفاده كنید و دسترسی به این ابزار نیز برای شما آسان شود، می‌توانید با طی مراحل زیر، میانبری را برای دسترسی به این ابزار به صفحه شروع ویندوز 8 اضافه كنید:

1ـ روی دسكتاپ كلیك راست كرده و گزینه Shortcut را از منوی New انتخاب كنید.

2ـ در این مرحله پنجره‌ای به‌نمایش درمی‌آید كه ‌باید مسیر میانبر جدید را در آن مشخص كنید. مسیر زیر را در كادر مربوط وارد كرده و با كلیك روی گزینه Next مراحل كار را دنبال كنید.

%windir%\explorer.exe shell:::{26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683}

3ـ در این مرحله ‌باید عنوانی را به میانبر جدیدتان اختصاص دهید (به‌عنوان مثال می‌توانید از عباراتی همچون Control Panel یا Classic Control Panel استفاده كنید).

4ـ به‌محض انجام این مراحل، میانبر جدید شما روی دسكتاپ ظاهر می‌شود و با دوبار كلیك روی آن می‌توانید از كنترل پنل كلاسیك استفاده كنید.

همان‌طور كه مشاهده می‌كنید آیكون این میانبر هیچ شباهتی به آیكون كنترل‌پنل ندارد. برای تغییر این آیكون ‌باید مراحل زیر را به انجام برسانید:

5ـ روی آیكون جدیدتان كلیك راست كرده و گزینه Properties را انتخاب كنید.

6ـ روی گزینه browse كلیك كرده و فایل Shell32.dll از مسیر زیر انتخاب كنید:

C:\Windows\System32

7ـ آیكون كنترل پنل را از میان آیكون‌های به‌نمایش درآمده انتخاب كنید و با كلیك روی OK انتخاب خود را نهایی كرده و با كلیك روی Apply تغییرات را اعمال كنید.
پس از طی مراحل فوق ‌باید میانبرتان را به صفحه شروع ویندوز سنجاق كنید.

8ـ روی آیكون كنترل پنل در دسكتاپ كلیك راست كرده و گزینه Pin to Start را انتخاب كنید.
اگر تمامی مراحل را بدرستی انجام داده باشید به‌شما تبریك می‌گوییم. از این پس می‌توانید كنترل پنل كلاسیك را از محیط مترو در ویندوز 8 بسادگی مورد استفاده قرار دهید.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو : كنترل‌پنل كلاسیك در ویندوز 8