كمک 50 میلیون یورویی سرهنگ به ساركوزی : با افشای مدارك جدیدی مبنی بر اینكه ...


با افشای مدارك جدیدی مبنی بر اینكه معمر قذافی مبلغ 42 میلیون پوند معادل 50 میلیون یورو در سال 2007 به كمپین انتخاباتی نیكولا ساركوزی كمك كرده بود، امیدهای وی را برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور فرانسه كمرنگ كرده است. خبرگزاری ایسنا: با افشای مدارك جدیدی مبنی بر اینكه معمر قذافی مبلغ 42 میلیون پوند معادل 50 میلیون یورو در سال 2007 به كمپین انتخاباتی نیكولا ساركوزی كمك كرده بود، امیدهای وی را برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور فرانسه كمرنگ كرده است.

به نقل از روزنامه دیلی میل، قانون فرانسه كاندیداها را از دریافت كمك‌های نقدی بیش از 6 هزار و 300 پوند منع كرده است اما یك وب‌سایت خبری فرانسوی اعلام كرد كه كمك‌ مالی گسترده قذافی به ساركوزی از طریق پول‌شویی با حساب‌های بانكی در پاناما و سوئیس انجام پذیرفت.

رقبای سیاسی ساركوزی این مدارك را قانع‌كننده خوانده‌اند و وی در حال حاضر تحت فشار زیادی قرار دارد تا در این باره توضیح دهد.

سندی كه در فرانسه به طور علنی منتشر شده، نشان می‌دهد نیكولا ساركوزی و معمر قذافی دیكتاتور سابق لیبی توافق مالی غیرقانونی امضا كرده بودند كه باعث به قدرت رسیدن ساركوزی در سال 2007 شد.

متن این سند به عربی بوده و در سال 2006 به امضای موسی كوسا،‌ رئیس سازمان اطلاعات رژیم معمر قذافی رسیده است.

در این سند به توافقی اصولی برای حمایت از كمپین نیكولا ساركوزی جهت شركت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و ارائه مبلغی معادل 50 میلیون یورو به وی اشاره شده است.

یك وب‌سایت خبری فرانسوی به اسم "مدیا پارت" مجموعه‌ای از این اسناد را از سوی اعضای بلندپایه شورای ملی انتقالی لیبی دریافت كرده است.

در همین حال پس از افشای این خبر، برنار كزونوو، سخنگوی فرانسوا اولاند رقیب اصلی ساركوزی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نیكولا ساركوزی در مواجهه با این چنین اتهامات جدی بر اساس اسناد افشا شده باید به مردم فرانسه توضیحات قانع‌كننده دهد.  


ویدیو : كمک 50 میلیون یورویی سرهنگ به ساركوزی