كشف اختلاس میلیاردی در بانكی در چهارمحال و بختیاری :     رییس پلیس آگاهی چهارمحال ...



 

اختلاس 8 هزار میلیاردی , اختلاس 8000 میلیاردی , اختلاس 3 هزار میلیاردی

 

رییس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری از كشف اختلاس پنج میلیارد ریالی در یكی از بانك های استان و دستگیری متهم خبر داد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ برزویی رییس پلیس آگاهی استان چهارمحال و بختیاری درباره این پرونده اظهارداشت: در پی كسب خبری مبنی بر این كه شخصی اقدام به اختلاس میلیاردی در یكی از شعب بانك های شهرستان بن كرده است موضوع در اختیار كارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از احراز موضوع، تعدادی از اسناد و مدارك موجود رویت شد، پرونده به نظر مرجع قضایی رسید و با همكاری آن بانك اسناد موجود جمع آوری و اقدامات تحقیقاتی انجام گرفت.

وی گفت: در بررسی اسناد و مدارك موجود مشخص شد كه متهم به عنوان كارمند شعبه شهرستان بن و سپس شهرستان فرخ شهر اشتغال داشته و برخلاف قوانین و مقررات و با سوءاستفاده از موقعیت شعلی در چندین مرحله و با انجام اعمال غیرقانونی در سیستم بانكی، مبالغی از مشتریان تحت عنوان فروش اوراق مشاركت و افتتاح سپرده اخذ و با تعیین سود برای اوراق و اسناد فرضی با درج مهر بانك به مشتریان رسید داده استكه این وجوه در حساب های بانك منعكس نشده است.

وی با بیان اینكه كارآگاهان طی عملیاتی موفق به دستگیری متهم شدند، افزود: متهم اقرار كرد كه در قبال دریافت وجوه مشتریان، رسید صادر و سود آن را به طور كامل پرداخت می كرده است و اصل پول را در درصورت كه طلب می كردند به آنان بازمی گرداند.

به گفته سرهنگ برزویی، متهم مدعی شده كه مبلغ اختلاسی را كه بالغ بر پنج میلیارد ریال است را گوسفند خریداری و اكنون نیز می تواند گوسفندان را فروخته و تمامی مبلغ را پرداخت كند.

رییس پلیس آگاهی چهارمحال و بختیاری در خاتمه خاطرنشان كرد كه متهم بیان كرده این اعمال مجرمانه را به تنهایی انجام داده و مسئولان بانكی نیز به هیچ وجه در جریان موضوع نبوده اند.

لازم به ذكر است متهم پس از تكمیل پرونده با صدور قرار قانونی راهی زندان شد..... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو : كشف اختلاس میلیاردی در بانكی در چهارمحال و بختیاری