كار سخت برندان راجرز در لیورپول : لیورپول در دیدار خانگى مقابل رئال مادرید ...


لیورپول در دیدار خانگى مقابل رئال مادرید حرفى براى گفتن نداشت، چون رئال مادرید در همه پست ها و به ویژه در خط حمله، مقابل میزبان خود برترى قابل توجهى داشت. طرفداری: رئال مادرید در همه هفت دیدار قبلى خود پیش از رویارویى با لیورپول، موفق به ثمر رساندن سى و دو گل شده بود و در دیدار مقابل لیورپول در استادیوم آنفیلد نیز با نتیجه سه گل موفق به پیروزى شد تا اختلاف سطح خود با این تیم را به اثبات رساند.

رئال مادرید پیش از این هرگز در این استادیوم مقابل لیورپول به پیروزى نرسیده بود و كریستیانو رونالدو نیز هرگز در این استادیوم موفق به گل زنى به لیورپول نشده بود و تا قبل از دیدار چهارشنبه شب گمان بر این بود كه مادریدى ها از جو موجود در آنفیلد هراس دارند. اما بعد از این دیدار و پیروزى قاطع رئال مادرید، جایگاه و سطح تیم لیورپول در مقایسه با سایر تیم هاى نام دار اروپایى كاملا مشخص شده است.

برندان راجرز سرمربى لیورپول همواره از یك برنامه سه ساله صحبت نموده است كه طى آن لیورپول به تیمى مدعى در لیگ برتر جزیره تبدیل خواهد شد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز توان رقابت با سایر تیم هاى صاحب نام اروپایى را خواهد داشت. فصل گذشته لیورپول تا هفته هاى آخر از شانس هاى فتح لیگ جزیره به حساب مى آمد اما در پایان موفق به از پیش روى برداشتن منچسترسیتى در این راه نشد و به نظر مى رسد فشار رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا بر عملكرد لیورپول در لیگ برتر جزیره نیز تاثیرى منفى داشته است.

حداقل شاگردان راجرز در این بازى هرگز آماده رویارویى با رئال مادرید نبودند و شاید این شكست به دلیل اختلاف زیاد سطح بین دو تیم نیاز به توضیح و آنارلیز خاصی نداشته باشد. چنین اختلاف سطحى به خصوص در صحته به ثمر رسیدن گل كریس رونالدو به طور واضح مشخص بود، لحظه اى كه رونالدوى پرتغالى با اشتباه مارتین اسكرتل اسلواكیایى به راحتى به گل رسید، البته چنین اختلاف سطحى در اكثر نقاط زمین قابل مشاهده بود.

شاید بیشترین اختلاف سطح بین دو تیم در خط حمله بود، از ماریو بالوتلى ایتالیایى همواره به عنوان یكى از با استعدادترین مهاجمین فوتبال دنیا نام برده شده است، اما او هرگز موفق به اثبات چنین ادعایى نشده است. در این بازى نیز همانند سایر بازى هاى لیورپول در این فصل،  بالوتلى تاثیر بسیار كمى در روند بازى داشت و بین دو نیمه راجرز مجبور به تعویض او شد. كاپیتان استیون جرارد پیش از این دیدار در گفتگویى عنوان نموده بود كه براى رسیدن به موفقیت هیچ بازیكنى نباید دچار افت، لغزش و بى خیالى شود و مى توان متوجه شد كه منظور او دقیقا كدام بازیكن بوده است.

بالوتلى مى تواند كریم بنزما را الگوى خود قرار دهد، مهاجمى كه هر چند در قیاس با ستارگان مادریدى، بازیكن بزرگى محسوب نمى شود، اما با تلاش مستمر و متمركز موفق شده كه خود را همچنان به عنوان بخش مهمى از تیم مطرح نماید. با وجود برخى از انتقادها او توانسته روند گل زنى با نظمى داشته باشد، انگیزه بالا، تلاش و تمركز دقیقا همان مشخصاتى است كه بنزما داراى آن است، اما بالوتلى به خصوص در این فصل بهره اى از آن نبرده است.

چنین احساس مى شود كه برندان راجرز سرمربى لیورپول در شناختن شرایط تیمش دچار اشتباه شده باشد. به نظر مى رسد كه او به هر قیمتى خواهان ارائه بازى تهاجمى از لیورپول است، شاید او مى توانست با ایجاد تغییرات كوچك تاكتیكى و چیدمان تیم، بازى بهترى مقابل رئال مادرید به نمایش گذارد. ارائه بازى با دفاعى متمركز تر و دیسیپلین بیشتر از سوى لیورپول مى توانست كار را براى شاگردان كارلو آنجلوتى در این دیدار كمى سخت تر نماید.

در این هفته بار دیگر مشخص شد كه بزرگان فوتبال اروپا  همواره در حال بزرگ تر شدن هستند و تیم هایى نظیر بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ در حال افزایش فاصله خود با تیم هاى لیگ برتر جزیره با وجود قابلیت رقابت بالا و قدرت مالى زیاد این تیم هاى انگلیسى مى باشند. پنج سال پیش لیورپول موفق به شكست 4:0 رئال مادرید در استادیوم خانگى خود شده بود، اما در این فصل این رابطه قدرت كاملا بر عكس شده است.

برندان راجرز مى بایست اهداف تیم خود در این فصل را بار دیگر از نو مشخص نماید و به نوعى جاه طلبى هواداران لیورپولى را مهار نماید و انتظارات را از تیم خود به سطح پایین ترى برساند. وى همچنین مى بایست بیشتر بالوتلى را به چالش كشاند تا بتواند از او بازى هاى بهترى بگیرد. به هر حال شاید بهتر باشد كه این سرمربى در این فصل توجه بیشتر تیم خود را به رقابت هاى داخلى معطوف نماید، چون لیورپول متاسفانه در این فصل از آمادگى لازم براى رقابت هاى اروپایى و چالش هاى بزرگ تر برخوردار نیست.


ویدیو : كار سخت برندان راجرز در لیورپول