قوانینی که در فوتبال ایران کم و زیاد می‌شوند! : محمود یزدخواستی معتقد است که ...


محمود یزدخواستی معتقد است که باید مربیانی وارد لیگ ایران شوند که شیوه و سبک فوتبال‌شان شبیه به فوتبال ایران باشد و از کانالی که زیر پوشش فدراسیون است وارد تیم‌ها شوند تا از ورود دلال‌ها به فوتبال جلوگیری شود. ایسنا: محمود یزدخواستی معتقد است که باید مربیانی وارد لیگ ایران شوند که شیوه و سبک فوتبال‌شان شبیه به فوتبال ایران باشد و از کانالی که زیر پوشش فدراسیون است وارد تیم‌ها شوند تا از ورود دلال‌ها به فوتبال جلوگیری شود.

پیشکسوت فوتبال در خصوص تصمیم فدراسیون مبنی بر محدودیت ورود مربیان خارجی به فوتبال ایران اظهارکرد: این نظر در خصوص بازیکنان نیز صدق می‌کند. در گذشته صحبت از این بود که بازیکنانی وارد لیگ ایران شوند که در تیم ملی کشورشان بازی کرده باشند و در خصوص مربیان نیز باید کسانی وارد فوتبال شوند که در پیشرفت فوتبال تاثیر بگذارند.

معیارهای ورود مربیان به فوتبال ایران مشخص شود

یزدخواستی با بیان اینکه باید معیارهای ورود مربیان به فوتبال ایران مشخص باشد، تصریح‌کرد: باید مربیانی وارد لیگ ایران شوند که شیوه و سبک فوتبال شان شبیه به فوتبال ایران باشد و با فوتبال ایران همخوانی داشته باشند و بتوانند استعدادهای جوان را در فوتبال شناسایی کنند. همچنین باید این مربیان از کانالی که زیرپوشش فدراسیون است وارد تیم‌ها شوند تا از ورود دلال ها به فوتبال جلوگیری شود.

قوانین فوتبال ایران ناپایدار است

وی با اشاره به اینکه هر قانونی که وارد فوتبال ایران شده ناپایدار بوده است، افزود: مدیریت در فوتبال ما سلیقه‌ای شده و وقتی مدیران تغییر می‌کنند افراد با سلیقه‌های متفاوت جذب و همین باعث می‌شود که قوانین کم و زیاد شود و آنگونه که شایسته است قوانین در فوتبال اجرا نشود؛ هر دستورالعملی که در فوتبال داده شده تا به حال پایدار نبوده و نمونه‌اش هم ممنوعیت ورود دروازه‌بانان خارجی بود که بعد از مدتی این قانون دیگر اعمال نشد.

یزدخواستی با اشاره به بودن مربی دروازه‌بانان در ایران نیز افزود: چرا کشوری که خودش طلایه دار دروازه‌بانی در آسیاست مربیان خارجی را برای آموزش دروازه‌بانانش وارد ایران می‌کند؟ وقتی ما بهترین دروازه‌بانان را داشتیم حتما مربیانی ایرانی هم بوده‌اند که امروزه چنین دروازه‌بانانی را به فوتبال ایران داده‌اند.

استفاده از مربی دروازه‌بان خارجی توجیهی ندارد

این پیشکسوت با اشاره به اینکه تیم هایی مثل سپاهان و ذوب‌آهن چرا باید مربی دروازه‌بان خارجی داشته باشند، عنوان‌کرد: چرا در کنار رحمان احمدی که در سطح ایران آموزش‌های لازم را دیده و در کیفیتی خوب است مربی خارجی گذاشته می‌شود؟ لزومی ندارد برای بازیکنی مثل احمدی چنین هزینه‌هایی شود؛ ما در ایران مربیان دروازه‌بان خوبی داریم تا بتوانند در کنار احمدی باشند؛ ما افرادی مثل عابدزاده، برومند و کربکندی را داریم که بتوانند تجربیاتشان را در اختیار دروازه‌بانان قرار دهند. کربکندی تجربیات زیادی دارد و در جام جهانی نیز حضور داشته است. دیگر نباید در زمینه دروازه‌بانی ابراز نیاز کنیم، زمانی که چنین افرادی را در کشورمان داریم.

وی ادامه داد: در کنار مربیان خارجی بعضا بازیکنانی به ایران می‌آیند؛ بازیکنانی نظیر جالوویچ، بولکو و فن‌دیک که از اتفاق عملکردی خوب را هم ندارند؛ فن دیک بازیکنی نیست که چندان تاثیری در زمین داشته باشد در سپاهان ذخیره‌هایی وجود دارند که به مراتب سطح شان از این بازیکن بالاتر است، اما وقتی غیرمتخصص‌ها در کنار فوتبال هستند باعث می‌شود چنین بازیکنانی نیز به تیم‌های ما وارد شوند.

افراد غیر کارشناس بازیکنان خارجی را شناسایی می‌کنند

یزدخواستی با بیان اینکه کسانی که بازیکنان خارجی را شناسایی می‌کنند اصلا فوتبالی نیستند، اضافه‌کرد: صرف توجه به رزومه یک بازیکن کافی نیست. به طور مثال بازیکنی مثل مهدوی کیا با کارنامه‌ای درخشان می‌تواند در تیمی فیکس بازی کند؟ مهدوی کیا روزمه‌ای خوب دارد، اما در حال حاضر نمی‌تواند برای تیمی فیکس بازی کند؛ باید در فوتبال ما نیز علاوه بر رزومه که شرط ورود هر بازیکنی است به عملکرد بازیکن نیز دقت شود.

وی با اشاره به تصمیم فدراسیون مبنی بر محدودیت در ورود مربیان خارجی در لیگ برتر فوتبال گفت: فدراسیون باید قبل از گذاشتن محدودیت‌ها و اعمال قانون با مدیران باشگاه‌ها مشورت کند و با استفاده از تجربیات مدیران، قانونی را اعمال کند تا همه از آن تبعیت کنند.


ویدیو : قوانینی که در فوتبال ایران کم و زیاد می‌شوند!