قلیه ماهی؛ طعم جنوب در سفره‌های زمستانی : قلیه ماهی معروف ترین و خوشمزه ترین ...


قلیه ماهی معروف ترین و خوشمزه ترین غذای جنوبی است که در اهواز، خوزستان و سایر مناطق جنوبی کشور بسیار محبوب است. خوردن این غذای جنوبی در زمستان احتمالا خیلی می چسبد! روزنامه ایران: قلیه ماهی معروف ترین و خوشمزه ترین غذای جنوبی است که در اهواز، خوزستان و سایر مناطق جنوبی کشور بسیار محبوب است. خوردن این غذای جنوبی در زمستان احتمالا خیلی می چسبد!

قلیه ماهی جنوب , قلیه ماهی , طرز تهیه قلیه ماهی

ابتدا روغن را در قابلمه ریخته و پیازها را که از قبل خلال کرده‌اید تفت دهید. ، تا طلایی رنگ شود. بعد سبزی‌ها را که قبلاً شسته و خرد کرده‌اید را به آن اضافه کنید و تفت دهید سبزی قلیه ماهی نباید مثل سبزی قورمه سبزی خیلی سرخ شود. بعد از آنکه سبزی‌ها سرخ شدند- سیر رنده شده یا کوبیده شده را به آن اضافه کرده و به هم بزنید. زردچوبه و فلفل هم اضافه کرده و تفت دهید.

سپس ماهی‌ها را که از قبل شسته و نمک زده‌اید به آن اضافه کرده و مقداری تفت دهید تا رنگ ماهی تغییر کند و از حالت خام بودن در بیاید. سپس تمر را که از قبل در آب گرم خیس کرده‌اید، بفشارید تا شیره تمر گرفته شود و یک قاشق آرد به آب تمر اضافه کرده و در آن حل کنید.

سپس آب تمر را از صافی یا پارچه تمیزی عبور دهید تا هسته و ریشه‌های تمر گرفته شود و آب تمر صاف شده را به قلیه اضافه کنید باید این نکته را فراموش نکنید که در دیگ قلیه را نباید گذاشت و باید روباز گذاشت تا به مدت 10 دقیقه جوش بخورد بعد از گذشت 10 دقیقه شعله زیر قابلمه را کم کنید تا قلیه جا بیفتد؛ یعنی روی قلیه یه لعاب سبز رنگی به همراه چربی بگیرد. غذایتان که آماده شد آن را در ظرف خورشتی ریخته و سرو نمایید.


ویدیو : قلیه ماهی؛ طعم جنوب در سفره‌های زمستانی