قلب حسنی مبارک ایستاد : قلب حسنی میارک، دیکتاتور پیشین مصر ساعتی پیش از کار ...



والدین حسنی مبارک , تولدت مبارک , آهنگ تولدت مبارک


قلب حسنی میارک، دیکتاتور پیشین مصر ساعتی پیش از کار افتاد و پزشکان سعی در نجات وی داشتند.

شبکه سی‌ان‌ان دقایقی پیش در خبری فوری از مصر و به نقل از شبکه نایل تی‌وی خبر داد که قلب مبارک از کار ایستاده است و پزشکان تلاش کرده‌اند با شوک الکتریکی و احیای قلبی جان وی را نجات دهند، اما در ساعت دو بامداد چهارشنبه به وقت تهران، رویترز ار تائید خبر مرگ وی توسط مقامات بیمارستانی خبر داد. اما ساعاتی بعد اعلام شد وی در کما است و هنوز نمرده است.

خبر سکته مغزی مبارک را عادل سعید از مقامات قضایی مصر و به نقل از مقامات زندانی اعلام کرده است که مبارک در آن به سر می‌برده است. بر این اساس وضعیت جسمانی مبارک بحرانی بوده و وی  با استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشیده و تحت نظر پزشکان ارتش و خارجی قرار داشته است.

در حالی که احتمال داده شده بود  وی پس از سکته مغزی  به بیمارستانی نظامی منتقل شود، این احتمال دقایقی بعدتائید شد و بر این اساس مبارک به وسیله آمبولانس، از زندان طره به بیمارستان معادی منتقل شده است، بیمارستانی که انور سادات پس از ترور در رژه نظامی، در آنجا جان باخت.

مبارک 84 سال سن داشت و طبق گزارش‌ها از فشار خون بالا، ضربان نامنظم قلب و مشکلات تنفسی رنج می‌برد. ساعاتی قبل اعلام شده بود که وضعیت مبارک به سرعت رو به وخامت می‌رود.

منابع غربی خبر داده‌اند که خروج مبارک از زندان، حتی برای رفتن به بیمارستان مردمی را خشمگین خواهد کرد که از حکم زندان ابد وی ناراضی بوده و خواستار حکم اعدام وی به خاطر کشته شدن بیش از 800 نفر در قیام مردم علیه حکومت وی هستند. مبارک 18 روز پیش و در دوم ژوئن به حبس ابد محکوم شد و سپس به زندان طره منتقل شد.

اما اینک با اعلام خبر مرگ احتمالی وی توسط خبرگزاری رسمی منا، مصر وارد دوران تازه‌ای خواهد شد به خصوص که هر دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مدعی پیروزی در انتخابات هستند..../تابناک


ویدیو : قلب حسنی مبارک ایستاد