قطع ارتباط یک روستا با جهان : یکی از اهالی روستای"رود ریش" شهرستان کهگیلویه ...


یکی از اهالی روستای"رود ریش" شهرستان کهگیلویه گفت: بدلیل بارش سنگین برف راه ارتباطی روستای "رود ریش" 20 روز است که قطع است. خبرگزاری ایسنا: یکی از اهالی روستای"رود ریش" شهرستان کهگیلویه گفت: بدلیل بارش سنگین برف راه ارتباطی روستای "رود ریش" 20 روز است که قطع است.

قوت‌الله فتحی با اعلام این خبر گفت: بیماران دیابتی در این روستا داریم از آذرماه تاکنون پزشکی به این روستا مراجعه نکرده این درحالی است که باید هر ماه یک بار یک پزشک برای درمان مردم به این روستا مراجعه کند.

وی اظهارکرد: این روستا جزء شهرستان کهگیلویه است که امکان خدمات‌رسانی مناسب از این شهرستان وجود ندارد.

این روستایی که شوهر بهورز روستای "رود ریش" نیز هست خاطرنشان کرد: این منطقه بدلیل سخت‌گذر و کوهستانی بودن به امکانات دارویی، بهداشتی و غذا ندارد و زندگی برای آنها به سختی می‌گذرد.

فتحی تصریح‌کرد: مردم این روستا با مشکلاتی زیادی مواجهند که از مسئولان تقاضا داریم که فریاد ما را بشنوند و به داد ما برسند.

وی ادامه‌داد: بصورت تلفنی چند مرتبه با مسئولان راهداری استان صحبت کردم که راه ارتباطی ما قطع است و فکر و چاره‌ای برای آن بیندیشید، متأسفانه جاده‌های همجوار ما را برف‌روبی و بازگشایی کردند اما هنوز سراغ ما نیامدند و راه ارتباطی ما همچنان بسته است.

این روستایی خطاب به مسئولان گفت: برای رضای خدا هم که شده فکری به حال ما مردم روستای "رود ریش" کنید و مشکلات ما را ببینید و رفع کنید. تاکنون چهار مرتبه برف در این روستا آمده بطوری که در گردنه‌های آن برف به یک متر و 20 سانتیمتر می‌رسد.

فتحی با اشاره به زایمان‌هایی که در این روستا اتفاق می‌افتد، گفت: یک مورد زایمان در این روستا داشتیم که به دلیل قطع بودن راه ارتباطی و نبود وسیله‌نقلیه به کمک حدود 50 تن از اهالی روستا و بوسیله الاغ این زن را با هزار دردسر و مشکل ساعت هفت صبح حرکت دادیم و ساعت 18 عصر بعد از 15 کیلومتر پیاده‌روی در برف و سرما به روستای "چیربیون" رساندیم که به کمک نیروهای راهدار خانه این روستا برای درمان و رساندن به پزشک به یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انتقال دادیم. البته این 15 کیلومتر را ما پنجاه نفر با وسایلی که در دست داشتیم راه را که پر از برف بود، باز می‌کردیم تا بتوانیم این زن زائو را به جایی برسانیم.

وی اظهارکرد: مسئولان تا هفت سال پیش در فصل زمستان و مواقعی که راه ارتباطی این روستا بسته می‌شد از طریق بالگرد دارو، غذا و امکانات برای ما ارسال می‌کردند و به مردم روستا کمک و امدادرسانی و کار انتقال بیماران را به مراکز درمانی انجام می‌دادند اما چند سالی است که این امر متوقف و باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است.

این روستایی اضافه‌کرد: حدود 15 روز است که برق و آنتن‌دهی تلفن همراه این روستا قطع بوده و دیروز برق و تلفن همراه ما وصل شده و هم‌اکنون که با شما صحبت می‌کنم با هزار مشقت توانستم ارتباط برقرار کنم.

وی اضافه‌کرد: به نمایندگی از مردم روستای "رود ریش" از مسئولان بهداشتی و امدادی و فرمانداری شهرستان درخواست دارم که به داد ما برسند و چاره‌ای برای ما بیندیشند و مشکلات ما را برطرف کنند.

روستای "رود ریش" از توابع بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه دارای 60 خانوار با 400 تن جمعیت است که با شهر دهدشت مرکز این شهرستان حدود 220 کیلومتر فاصله دارد این در حالی است که با شهر یاسوج که مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است حدود 100کیلومتر فاصله دارد و امکان خدمات‌رسانی و کمک بهتر و مناسب‌تر به این روستا از این طریق وجود دارد.


ویدیو : قطع ارتباط یک روستا با جهان