قطار تحریم به کتیبه‌ های تخت جمشید رسید! : سنای آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی ...


سنای آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی لایحه‌ای را تنظیم کرده تا آثار باستانی و کتیبه‌های تخت جمشید که در موزه‌های آمریکا نگهداری می‌شود به حراج گذاشته شود. عصرایران:  سنای آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضدایرانی لایحه‌ای را تنظیم کرده تا آثار باستانی و کتیبه‌های تخت جمشید که در موزه‌های آمریکا نگهداری می‌شود به حراج گذاشته شود.

(شورای ملی ایرانیان آمریکا)، یکی از کمیته‌های سنا دیروز یک لایحه پیشنهادی را به رأی‌ گذاشت که بر اساس آن موزه‌ها و دانشگاه‌های آمریکا که دارای اشیای قدیمی و تاریخی ایران از جمله کتیبه‌های تخت جمشید هستند راحت‌تر بتوانند آثارشان را به مزایده و حراج بگذارند تا دولت آمریکا بتواند مدارک مستدل‌تری علیه ایران جمع آوری کند.

بلیط قطار , خرید بلیط قطار , قطار

اگر این لایحه به تصویب نهایی برسد آثار مرتبط با تخت جمشید تقریبا به راحتی به بالاترین پیشنهاد دهندگان فروخته خواهد شد.

این پیشنهاد که در راستای افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ایران است توسط سناتور "منندز" به زودی در مجلس سنا به رای گذاشته خواهد شد.

با این حال شورای ملی ایرانیان آمریکا با انتقاد از این اقدام سنا اعلام کرده است که این آثار جزء میراث بشریت هستند و  تلاش می‌کند از آثار تاریخی ایران در آمریکا محافظت کند و در این زمینه باید با دادگاه، کنگره و حتی کاخ سفید مبارزه کند.

به همین منظور شورای ملی ایران-آمریکا از کنگره خواسته است که متن این لایحه را تغییر دهد و آثار باستانی و تاریخی موجود در موزه‌ها و دانشگاه‌های آمریکا را مورد تهاجم و حراج قرار ندهد. 


ویدیو : قطار تحریم به کتیبه‌ های تخت جمشید رسید!