قربانی: محرومم کنند و از فوتبال بیرونم بیندازند : پیروز قربانی علت اینکه مطالباتش ...



انگور می دهند که قربانی ات کنند , اس ام اس انگور می دهند که قربانی ات کنند , اصولگرایان انتخابات 96 را قربانی انتخابات 1400 نمی‌کنند

پیروز قربانی علت اینکه مطالباتش در فصل‌های اخیر پرداخت نشده را قوانین غلط فوتبال ایران می‌داند و معتقد است مسئولان فوتبال ایران تنها منافع باشگاه‌ها را در نظر گرفته‌اند. .

وقتی برای اطلاع از آخرین وضعیت صبا با پیروز قربانی هم صحبت شدیم او به مسائل دیگری پرداخت و از اینکه در فوتبال ایران قانونی برای احیای حقوق بازیکنان وجود ندارد شدیدا انتقاد کرد.


مدافع 35 ساله اسبق تیم ملی و استقلال در این گفت و گو به فوتبالیست‌های ایرانی می‌گوید اگر می‌توانند به دنبال تحصیل بروند تا سال‌های آینده آنها در راس فوتبال کشور قرار گرفته و انقلابی ایجاد کنند تا فقط قوانین به نفع باشگاه‌ها تصویب نشود و منافع بازیکنان نیز در نظر گرفته شود.

* شرایط صبا بعد از برد 4 بر 1 مقابل استقلال بهتر است؟
زمانی که تمام بازیکنان صبا از مشکلات مالی رنج می‌برند و باشگاه نتوانسته شب عید یک قِران پول به بازیکنانش دهد تا برای خانواده‌های خود که همه از آنها انتظار دارند خرید کنند چطور می‌شود راجع به مسائل فنی صحبت کرد؟ شرایط مالی صبا افتضاح است و بدتر از آن سوء استفاده از اعتماد بازیکنان می‌باشد. نمی‌توان با حرف‌های دروغ بازیکنان را به تمرین آورده، سر کار گذاشت و بعد گوشی را روی آنها خاموش کرد. بازیکن هزار و یک مشکل دارد و نمی‌تواند منتظر شما باشد چه موقع جواب می‌دهید.

* هیچ پولی قبل از عید نگرفتید؟
ابتدای فصل پرداخت‌های 20 و 30 درصدی داشتند اما 7 ماه است هیچ خبری از پرداخت مابقی قراردارد نیست. قرار بود شب عید پاداش بدهند اما این کار هم انجام نشد. کاری به مدیر عامل باشگاه نداریم. شاید دستش خالی است ولی اگر باشگاه مشکل دارد خواهشا جواب موبایل‌هایتان را بدهید نه اینکه رد داده و خاموش کنید. خبر دارید بعضی بازیکنان تیم با چه وضعی زندگی می‌کنند؟

* با این شرایط در تمرینات شرکت می‌کنید؟
خودشان قبل از عید گفتند اگر پول نگرفتید به تمرینات نیایید. معاون باشگاه به ما زنگ زد و گفت اگر چک‌هایی که دست‌تان است قبل از عید پاس نشد، بعد از عید تمرین نکنید! چک که پول نشد ولی چرا موبایل‌هایتان را خاموش کردید یا جواب نمی‌دهید؟ بازیکن شب عید به جز خجالت از خانواده‌اش چه کاری کند؟ این کارها برای وجهه فوتبال ایران بد است. واقعا می‌بینیم جوانان تیم ما مشکل مالی زیادی دارند اما مسئولان تیم کاملا بی‌توجه هستند. هر وقت پول من را دادند در تمرینات شرکت می‌کنم. زندگی‌ام را از سر راه نیاوردم روزی 4 ساعت در جاده قم تهران باشم. خانواده‌ام 8.7 ساعت در روز ما را نمی‌بینند و علاوه بر آن در اتوبان تامین جانی هم ندارم. پول من را سر وقت بدهند نوکرشان هستم. تاکنون به این شکل حرف نزده بودم اما باید یک جا اتفاق می‌افتاد که بگویم من حقم را می‌خواهم. از هرکس هم بتوانم پولم را می‌گیرم. اگر محرومم کنند یا من را از فوتبال بیرون بیاندازند حرفم را می‌زنم تا حق خود و کسانی که همانند من هستند بگیرم.

* پس منتظرید پول‌تان را بگیرید و بعد به تمرین بروید؟
بعد از یکسال حضور در صبا هنوز نفهمیده‌ام چه کسی صاحب این تیم است که با آن طرف حساب باشیم! مدیر عاملی داریم که می‌گوید اگر پول دادند، دادند وگرنه هیچ چیز دست بازیکنان را نمی‌گیرد. با این وضعیت چه می‌شود کرد؟ با چنین شرایطی تیم ما در نیم فصل اول ششم شد. این اشتباه بزرگ ما بازیکنان بود. من به نمایندگی از بچه‌های تیم می‌گویم اشتباه کردیم در دور رفت آن نتایج را به دست آوردیم! باید تیم ما جزو تیم‌های پایین جدول بود تا آقایان تکانی به خودشان دهند. عین خیال‌شان نیست تیم چه وضعیتی دارد.

* هنوز نمی‌دانید منابع مالی باشگاه صبا از کجا تامین می‌شود؟
خواهشا مدیران فوتبال ایران رسیدگی کنند صبا برای استانداری و شهرداری قم است یا شخصی اداره می‌شود. به خدا قسم نمی‌دانم باشگاه ما توسط چه کسی اداره می‌شود. شاید بازیکنان جوان تیم ما نتوانند این حرف‌ها را بزنند ولی اگر منِ پیروز قربانی این حرف‌ها را نزنم به دوستانم خیانت کردم. نمی‌شود با وعده‌های دروغین از اعتماد بازیکن سوء استفاده کرد. 10 بار به مسئولان صبا گفتم نمی‌شود یک روز بگویید شهردار قم برگه را امضا نکرد، استاندار نیست، باران آمد، زمین خیس است، بانک تعطیل است و ... . اینطور که نمی‌شود هر روز به بازیکن دروغ بگوییم. قوانین فوتبال ایران هم آنقدر ضعیف و پیش پا افتاده است که هیچ راهی برای رسیدگی به وضعیت بازیکنان وجود ندارد.

* نمی‌توانید این قضیه را پیگیری کنید؟
آقای تاج که افتخارشان نمره afc به فوتبال ایران است، بیایند مسائل بازیکنان را نیز رصد کنند. آیا خبر دارند بازیکنان صبا با چه شرایطی به تمرین می‌روند؟ خبر دارند 15 بازیکن اصلی صبا ساعت 8 صبح از تهران به قم می‌آیند تا دو ساعت تمرین کنند و دوباره به تهران برگردند؟ کل باشگاه صبا افتخارش آوردن تمرینات به قم است ولی باید دید این کار دستاوردی برای فوتبال قم داشته است؟ این وضعیت تیمداری نیست. بازیکنان جوان و خارجی ما با وضعیت اسف‌باری زندگی می‌کنند.

* چرا تاج را مخاطب خود قرار دادید؟
حرف اصلی من با کسانی است که برای فوتبال ایران تصمیم گیری می‌کنند. این چه وضعی است در فوتبال ایران؟ بیایند به وضعیت بازینکان رسیدگی کنند. نشسته‌اند و هر قوانینی تصویب می‌کنند به نفع باشگاه‌هاست. یک قانون به سود بازیکنان نیست. طوری که اگر روزی کسی در تمرینات حاضر نشود باشگاه انواع و اقسام جریمه‌ها را می‌تواند داشته باشد ولی اگر باشگاه سر وقت پول بازیکن را ندهد هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. این درست است؟ من و 15 نفر دیگر دو سال است از راه آهن طلب داریم. کمیته انضباطی فوتبال ایران چه احکامی در این خصوص دارد و زمانت اجرایی آن چیست؟

* پس مسئولان را مقصر می‌دانید.
ما فوتبالی‌ها انقدر بی‌عرضه شدیم که هرکسی برای ما تصمیم می‌گیرد. از مسئولان فوتبال ایران خواهش می‌کنم به وضعیت تیم‌های لیگ برتر رسیدگی کنند. افتخارشان این است که بازی‌های لیگ سر وقت تمام شود و کیفیت آن را ارزیابی می‌کنند. این که نمی‌شود تمام توجهات به سمت دیگری برود و کاری به کار بازیکنان نداشته باشند. بعد از چند سال برگزاری لیگ برتر هنوز هم نمی‌دانند آیا بازیکن پولش را می‌گیرد یا خیر. از طرف دیگر آنقدر بازی‌های لیگ کم تماشاگر است که اگر تیم محل ما در لیگ بازی کند تماشاگر بیشتری از بعضی تیم‌ها دارد! بروید ببینید کجای کارتان اشتباه بوده که ورزشگاه‌ها روز به روز خالی‌تر می‌شود. مدیریت دروغ در فوتبال تمام شده است. نمی‌خواهم به کسی بر بخورد اما مدیران فوتبال ایران صداقت داشته باشند و همه مسائل را شفاف‌سازی کنند.

* فکر می‌کنید راه چاره چیست؟
مسئولان فوتبال ایران بگویند چرا بازیکنان ایران اتحادیه فوتبال ندارند؟ چرا هر کس می‌تواند هر تصمیمی یا مصاحبه‌ای علیه بازیکن انجام دهد اما بازیکن نمی‌تواند حرفی بزند. دست آخر هم می‌گویند بازیکنان پول زیاد می‌گیرند. کجا بازیکنان پول زیاد می‌گیرند؟ خبر ندارید وضع چطور است. یک مشت دروغ تحویل مردم می‌دهند و آنها هم فکر کنند واقعا بازیکنان پول میلیاردی می‌گیرند. انقدر دروغ ننویسند و به مردم نگویند؛ خدا آن دنیا جواب این کارها را می‌دهد. عده‌ای از بازیکنان فوتبال در شرایط سختی زندگی می‌کنند اما همه نوع حرفی پشت آنان زده می‌شود.

* با این شرایط بازیکن می‌تواند برای گرفتن حقوقش کاری انجام دهد؟
گردن ما از مو باریک‌تر و مالیتات‌مان را هم می‌دهیم اما چه تسهیلاتی از جمله حقوق بازنشتگی و ... برای ما بازیکنان در نظر گرفتند؟ تکلیف ما را مشخص کنید. بازیکنان سیبل شده‌اند و هرکس از راه می‌رسد یک چیز می‌گوید. از باشگاه راه آهن شکایت کردم و اگر هم حکمم را بگیرم چه ضمانتی است که این به پول تبدیل شود؟ از آقای حسن‌زاده می‌پرسم ضمانت اجرایی این حکم‌ها چیست؟ اگر این شکایت را به بیرون از فوتبال ببریم می‌گویند نباید این مسائل به بیرون از فوتبال برده می‌شد و به این خاطر شما را محروم می‌کنیم! قوانین فوتبال ایران پر از مشکل است.

* قوانین فوتبال ایران به نفع بازینکان تنظیم نشده است؟
باشگاه 2هزار راهکار برای گرفتن حقوقش دارد اما بازیکن از چه طریقی به حقش برسد؟ خدا پدر بازیکنان خارجی ایران را بیامرزد که مدیر برنامه دارند و به فیفا شکایت می‌کنند. برای فوتبال ایران، وجهه‌ای که در آن است و مدیرانش که نمی‌بینند بازیکنان با چه وضعی زندگی می‌کنند متاسفم! خاک بر سر منِ فوتبالیست اگر بعد از پایان فوتبالم به دنبال تحصیل نروم و اجازه ندهم افراد غیر فوتبالی برای فوتبال ایران تصمیم گیری کنند.

* از تیم‌های دیگر مثل استقلال هم طلب دارید؟
طلب پول در استقلال و دیگر تیم‌ها بوده و از سر و تهش زدند تا چیزی دست ما را بگیرد. به اینگونه مسائل با استقلال کاری ندارم ولی در چند سال پیش در تیمی بازی می‌کردم که از 100 میلیون تومان طلبم تنها 40 میلیون پرداخت شد. وضعیتی در فوتبال ایران است که باید همه از آن آگاهی پیدا کنند.

* پس از همه تیم‌ها طلب دارید!
برخی مدیران فوتبال ایران هنرشان این است که بازیکن را سر کار بگذارند و با انواع و اقسام راه‌ها مبلغ قرارداد را کم کنند. جالب‌تر اینجاست وقتی راجع به فوتبال پاک صحبت می‌شود همان افراد سینه سپر می‌کنند و در خصوص فوتبال پاک نظر می‌دهند. راجع به فوتبال پاک منِ بازیکن باید حرف بزنم که می‌دانم افراد چه کاره هستند. کاری به زد و بندهای فوتبال ایران ندارم اما به صراحت می‌گویم حق بازیکنان خورده می‌شود و هیچکس پیگیر این قضایا نیست. به بازیکنان جوان تیممان گفته‌ام باید مدیر برنامه قوی که کار بلد است بگیرند تا اگر باشگاه پول نداد بفهمند با چه کسانی طرف هستند نه اینکه از اعتماد بازیکن سوء استفاده کنند. تا وقتی مدیران فوتبال ایران اینگونه هستند این مسائل حل شدنی نخواهد بود. باید انقلاب کلی در فوتبال ایران اتفاق بیافتد.

* حرف آخر...
از هم قشری‌های خودم که در فوتبال هستند تقاضا دارم به جای مقایسه خود با دیگر نسل‌ها به دنبال تحصیلات بروند تا حداقل آنها در سال‌های آینده بتوانند فوتبال ایران را درست کنند چون خودم چنین قصدی دارم. وضعیت فوتبال ایران را ببینید. کدام یک از مدیرانی که آمدند فوتبالی بودند؟ کدام‌شان به توپ ضربه زده بودند؟ با این شرایط وضعیت فوتبال ایران برای همه مشخص است و نباید انتظار اصلاح آن به این زودی را داشت.

 

اخبار ورزشی - ورزش3


ویدیو : قربانی: محرومم کنند و از فوتبال بیرونم بیندازند