قتل یک پلیس در زد و خورد خانوادگی : جوانی كه متهم است یك مامور پلیس را در درگیری ...


جوانی كه متهم است یك مامور پلیس را در درگیری خانوادگی به قتل رسانده توسط قضات دادگاه كیفری‌استان تهران به قصاص محكوم شد.  پادشا: جوانی كه متهم است یك مامور پلیس را در درگیری خانوادگی به قتل رسانده توسط قضات دادگاه كیفری‌استان تهران به قصاص محكوم شد.

 12 بهمن سال 86 به ماموران پلیس شهریار خبر دادند یك مامور پلیس به نام مهدی در درگیری كشته ‌شده ‌است. زمانی كه ماموران در محل حاضر شدند، فهمیدند درگیری خانوادگی بوده و مهدی به‌عنوان مامور پلیس به محل نرفته بلكه به‌عنوان همراه برادرش به نام سعید در آنجا حاضر شده بود و بعد از درگیری با خانواده همسر برادرش با ضربات چاقو یكی از مهاجمان جان خود را از دست داد و سعید هم زخمی شد.

ماموران در ادامه تحقیقات خود به محمود -برادرهمسر برادر مقتول- مظنون شدند و او را بازداشت كردند.


محمود در بازجویی‌ها گفت: مهدی را با ضربه چاقو به قتل رسانده و چند ضربه به او زده‌است اما این تنها اعتراف متهم بود و او بعد از آن قتل را انكار كرد و گفت كه ضارب نبوده‌است.

پلیس در تحقیقات خود سعید، برادر مقتول را مورد بازجویی قرار داد و گفت: من و برادرم و چند نفر دیگر برای برگرداندن همسرم كه قهر كرده و به خانه پدرش رفته‌بود، رفتیم. وقتی به آنجا رسیدیم مهدی به پدرزنم گفت كه برای دعوا نیامده‌ایم و می‌خواهیم مشكل را حل كنیم اما محمود به برادرم حمله كرد.

او چاقو داشت و اول من و بعد برادرم را زد. ما می‌خواستیم آشتی كنیم اما او حمله كرد و ما را زد. بعد من سعی كردم برادرم را نجات دهم كه نشد و برادرم جانش را از دست داد. این مرد گفت: ما چاقو نداشتیم؛ محمود و پدرش چاقو داشتند و به ما حمله كردند.

با توجه به مدارك موجود، قاضی دادگاه عمومی این پرونده را از موارد لوث تشخیص داد و مراسم قسامه را برگزار كرد: باوجود اینكه متهم حاضر شد50 بار قسم بخورد كه قاتل نیست، رای بر برائت او صادر شد.

وقتی این رای مورد اعتراض اولیای‌دم مقتول قرار گرفت دیوان عالی كشور حكم را نقض و اعلام كرد رسیدگی به این پرونده در صلاحیت دادگاه كیفری‌استان است و نه دادگاه عمومی، بنابراین پرونده به شعبه 80 دادگاه كیفری‌استان تهران فرستاده شد.

به این ترتیب محمود مورد محاكمه قرار گرفت و قضات دادگاه با توجه به علم خود متهم را به قصاص محكوم كردند. این حكم یك‌بار دیگر از سوی دیوان عالی كشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به قتل مامور پلیس به شعبه 79 دادگاه كیفری‌استان تهران فرستاده شد و متهم برای بار سوم پای میز محاكمه رفت.

در ابتدای سومین جلسه رسیدگی بعد از اینكه نماینده دادستان تهران كیفرخواست را خواند و درخواست صدور حكم قانونی كرد، اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و اعلام كردند كه خواستار قصاص محمود هستند. مادر مقتول گفت: عروسم قهر كرده و به خانه پدرش رفته بود. پسرانم برای بازگرداندن او رفته‌بودند. قرار بر درگیری نبود.

مهدی نان‌آور خانواده من بود اما محمود و پدرش او را كشتند و پسر دیگرم را هم غرق خون كردند، من هم به خونخواهی از پسرم درخواست قصاص دارم. سپس نماینده نیروی انتظامی در جایگاه حاضر شد و شكایت خود را مطرح كرد و گفت وكالتی هم از سوی ولی‌دم دارد اما از آنجا كه مهدی ضمن خدمت كشته نشده‌بود قاضی محمدی‌كشكولی، رییس دادگاه اعلام كرد شكایت نیروی انتظامی وجاهت ندارد.

در ادامه برادر مقتول در جایگاه حاضر شد و ضمن شكایت از محمود گفت: برادر من نه چاقویی با خود داشت و نه با كسی درگیر شد. او می‌خواست با پدرزن من صحبت كند تا به این كارهایش ادامه ندهد و اجازه دهد زن من به خانه برگردد، اما محمود به برادرم حمله كرد و او را كشت. در ادامه پدر متهم در جایگاه حاضر شد و گفت: پسر من كسی را نكشت.

دامادم به من حمله كرد و پسرم برای اینكه از من دفاع كند، جلو آمد، او را زیر مشت و لگد گرفتند و من برای نجات پسرم اقدام كردم. مقتول حین بحث به سمت مغازه من كه نزدیك خانه‌ام است، رفت. او واقعا هم قصد دعوا نداشت. نمی‌دانم در این میان چه كسی او را كشت و چطور به او ضربه وارد شد، اما می‌دانم در آن لحظه پسرم خودش زیر مشت و لگد بود.

در ادامه متهم به دفاع از خودش پرداخت و گفت: اتهام قتل را قبول ندارم. من این كار را نكردم و دعوا كار من نبود. اصلا به مقتول نزدیك هم نشدم و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد. من در تلاش بودم پدرم را نجات دهم كه خودم گیرافتادم.

بعد از پایان جلسه محاكمه، هیات قضات شعبه 79 دادگاه كیفری‌استان تهران وارد شور شدند و متهم را در قتل عمد مجرم دانستند و او را به قصاص محكوم كردند.


منبع: شرق


ویدیو : قتل یک پلیس در زد و خورد خانوادگی