قتل پسر 11 ساله در باجگیری 100 ‌میلیونی : مردی كه متهم است پس از ربودن پسری ...


مردی كه متهم است پس از ربودن پسری 11ساله او را به قتل رسانده از سوی قضات دادگاه كیفری به قصاص محكوم شد. شرق: مردی كه متهم است پس از ربودن پسری 11ساله او را به قتل رسانده از سوی قضات دادگاه كیفری به قصاص محكوم شد.

مردی روز 19 فروردین امسال به پلیس آگاهی ایلام رفت و خبر داد پسر 11ساله‌اش به نام امیر توسط فرد ناشناسی ربوده شده و گروگانگیر برای آزادی امیر باج خواسته است.

 این مرد توضیح داد: «امروز پیامكی به دستم رسید كه در آن نوشته شده بود كه امیرحسین ربوده شده و برای آزادی او باید صد‌میلیون‌تومان بپردازم. من اول موضوع را جدی نگرفتم اما بعد از تماس با مدرسه امیر فهمیدم او غیبت كرده است. بعد از آن بود كه فهمیدم آن پیامك جدی است.»

كارآگاهان در جریان تحقیقات پی بردند پدر امیر قصد داشت خانه‌ای بخرد و برای این منظور مبلغ صد‌میلیون‌تومان را فراهم كرده بود. مطابقت داشتن مبلغ پس‌انداز این مرد با وجه درخواستی گروگانگیر مشكوك به نظر می‌رسید. كارآگاهان وقتی فهمیدند پدر امیر موضوع صد‌میلیون‌تومان را با یكی از اقوام برادر همسرش مطرح كرده بود، به این فرد كه سعید نام دارد ظنین شدند و تلاش خود را برای ردیابی و دستگیری او آغاز كردند.


سعید بعد از دستگیری در بازجویی‌های ابتدایی منكر آدم‌ربایی شد و گفت از سرنوشت امیر اطلاعی ندارد اما وقتی بازجویی‌ها ادامه پیدا كرد ضمن اقرار به ربودن پسربچه در اعترافاتی غیرمنتظره گفت: امیر را در محلی در جاده ایلام به اسلام‌آباد به قتل رسانده‌ام. بعد از كشف جنازه و اتمام تحقیقات تكمیلی سعید در دادگاه كیفری استان ایلام محاكمه شد.

 در این جلسه والدین امیر برای متهم درخواست قصاص كردند و سعید نیز در دفاع خود گفت: وقتی متوجه شدم پدر امیر صد‌میلیون‌تومان پول دارد برای تصاحب آن وسوسه شدم و نقشه آدم‌ربایی را كشیدم. صبح روز حادثه در مسیر مدرسه سراغ امیر رفتم و به دروغ به او گفتم عمویش در اسلام‌آباد فوت شده است و باید به خانه آنها برویم.

امیر حرفم را باور كرد و با من همراه شد. در میان راه كنار رودخانه‌ای امیر را خفه كردم. بعد با پدرش تماس گرفتم و برای آزادی او درخواست صد‌میلیون‌تومان كردم. متهم به قتل، ادامه داد: چند روز قبل از آدم‌ربایی پیامكی به پدر امیر فرستادم و ادعا كردم او در یك مسابقه برنده شده و باید برای ارسال جایزه آدرسش را بفرستد. او هم آدرس خانه را برای من فرستاد و توانستم روز حادثه در آنجا برای ربودن امیر كمین كنم.


پس از آخرین دفاعیات متهم و وكیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حكم وارد شور شدند و دیروز سعید را به قصاص و زندان محكوم كردند.     


ویدیو : قتل پسر 11 ساله در باجگیری 100 ‌میلیونی