قتل هولناک دوست قدیمی به خاطر سوء‌ظن : قتل هولناک دوست قدیمی به خاطر سوء‌ظن مرد ...



قتل هولناک دوست قدیمی به خاطر سوء‌ظن

مرد نجار که به خاطر سوء ظن دوست خود را به طرز هولناکی به آتش کشیده بود، با تایید حکم اعدامش در دیوان عالی کشور در یک قدمی‌چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار قانون، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران 21 اسفندماه سال 89 از کشف جسد سوخته مردی در جاده تهران- قم باخبر شدند. پس از حضور تیم پلیسی و قاضی دادگاه فشافویه مشخص شد جسد متعلق به مردی ناشناس است که پس از قتل به آتش کشیده شده است. در ادامه جسد برای شناسایی هویت مقتول و علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

همزمان با آغاز تحقیقات خانواده مرد میانسالی به نام تیمور با مراجعه به ماموران از ناپدید شدن وی خبر دادند که پس از بررسی شکایت آنها مشخص شد جسد سوخته متعلق به تیمور است. از سوی دیگر خودرو سمند مقتول پس از این جنایت ناپدید شده بود که ماموران با ردیابی‌های پلیسی آن را در مقابل یک بانک کشف کردند. در بازبینی فیلم دوربین مدار بسته بانک نیز هویت عامل جنایت به نام محمد شناسایی شد. متهم به قتل از دوستان نزدیک مقتول بود که در تاریخ 19 مرداد سال گذشته دستگیر و در بازجویی‌ها به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد.

پس از اعتراف متهم و بازسازی صحنه قتل از سوی او پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه که 17 تیر امسال به ریاست قاضی نورا... عزیزمحمدی رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری برگزار شد خانم فلاح نماینده دادستان تهران در تشریح کیفرخواست گفت: محمد 33 ساله که دارای 4 فقره سابقه کیفری است از تاریخ 19 مرداد سال گذشته بازداشت بوده و با توجه به شکایت اولیا دم به اعتراف متهم بازسازی صحنه قتل از سوی او و گزارش پزشکی قانونی ارتکاب این جنایت از سوی وی محرز و تقاضای مجازات قانونی را برای او دارم. سپس مادر مقتول با حضور در جایگاه برای قاتل پسرش تقاضای قصاص کرد و گفت: محمد حدود 20 سال پیش پسرم کار می‌کرد ولی به او خیانت کرد و پس از قتل تیمور جسد او را به آتش کشید.

در مراسم تدفین پسرم من به طرف محمد حمله ور شده و آنجا اعلام کردم او قاتل پسرم است. قاضی عزیز محمدی سپس اتهام قتل عمد را به محمد تفهیم کرد که او با قبول اتهام خود گفت: من دارای 4 فقره سابقه رابطه نامشروع، سرقت، چک و استفاده از سند جعلی هستم.15 سال بود با مقتول دوست بودم و در کارگاه او کار می‌کردم یک روز تلفن همراهم نزد مقتول جا ماند و وقتی برگشتم دیدم او در حال بررسی دفترچه تلفن من است. چند بار نیز او را در حال زاغ زنی همسرم دیدم. تصور می‌کردم تیمور به همسرم نظر دارد. به همین خاطر نقشه قتل‌اش را طراحی کردم. روز حادثه یک آبمیوه مسموم به داروی بیهوشی تهیه کرده و همراه مقتول برای نقد کردن چک راهی شرکتی شدیم. در میان راه نیز به بهانه اینکه می‌خواهم خانه ام را رنگ کنم از پمپ بنزین بنزین گرفتم. تیمور پس از خوردن آبمیوه بیهوش شد من او را به زیر پلی در جاده تهران - قم بردم بعد هم تیمور را در حالی‌که خواب بود به آتش کشیدم.

قاضی: تو به مقتول بدهکار بودی؟

متهم: 9 میلیون تومان بدهکار بودم که بدهی خود را به برادر تیمور دادم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرده و برای صدور حکم وارد شور شده و محمد را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم به رای دادگاه پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات شعبه 15 دیوان عالی کشور حکم را تایید کردند./قانون

 


ویدیو : قتل هولناک دوست قدیمی به خاطر سوء‌ظن