قتل شیشه ای در مجتمع مسکونی :   در ساعت 00:21 روز سی ام بهمن ماه سال جاری ماموران ...



 

در ساعت 00:21 روز سی ام بهمن ماه سال جاری ماموران کلانتری 138 جنت آباد از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری منجر به قتل در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در خیابان 35 متری گلستان قرار گرفتند.

 

مردم سالاری : با حضور ماموران کلانتری 111 در محل، ماموران با جسد پیرمردی 75 ساله به هویت "محمد. ص" روبرو شدند که بر اثر ضربات چاقوی وارد شده به ناحیه سینه و شکم، در مقابل درب ورودی واحد مسکونی خود  در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی  به قتل رسیده است.

بلافاصله موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی اعلام و به دستور آقای رودگر، بازپرس شعبه چهارم ویژه قتل دادسرای امور جنایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان اداره دهم در محل وقوع جنایت و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که پسر مقتول در زمان جنایت، در داخل اتاق خود بوده و متوجه درگیری و قتل پدر خود نشده و پس از چند دقیقه، با مراجعه به درب خانه با جسد پدرش مواجه شده است.

پسر مقتول به هویت پیمان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: "ساعتی قبل، مادر یکی از دوستانم به هویت "علی. ک" ( 41 ساله ) با من تماس گرفت و عنوان داشت که علی در حال آمدن به درب منزل ما بوده تا با من درگیر شود و به همین علت از من خواست تا درب خانه را برای علی باز نکنم.

در ادامه تحقیقات، پیمان در خصوص اختلاف میان خود و علی به کارآگاهان گفت: من از حدود 5 سال پیش از طریق برادر علی (مهران) با او دوست شده و طی این مدت با یکدیگر شیشه مصرف می کردیم تا اینکه پس از مدتی علی به خاطر توهم ناشی از مصرف شیشه دائما این موضوع را مطرح می کرد که من ( یعنی پیمان ) دستگاهی را در مغز او کار گذاشته است که ایجاد سر و صدا کرده و آرامش مرا از میان برده است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم در اولین مرحله از تحقیقات خود به بررسی صحت اظهارات پیمان پرداخته و اطمینان پیدا کردند که "علی. ک" قصد داشته تا در روز حادثه به درب منزل پیمان مراجعه و با او درگیر شود ; همزمان با تحقیقات انجام شده، کارآگاهان اداره دهم در بررسی های خود از مجتمع مسکونی محل ارتکاب جنایت اطلاع یافتند که درب های ورودی و پارکینگ مجتمع مجهز به سیستم دوربین های مداربسته بوده و کلیه ورود و خروج افراد و وسایط نقلیه در ساعات شبانه روز توسط این دوربین ها ضبط می شود; بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و تصویر "علی ک" در حین ورود و همچنین خروج از مجتمع مورد شناسایی قرار گرفت.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، دستگیری "علی. ک" در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و در حالی که پس از وقوع جنایت علی از محل زندگی خود واقع در منزل پدری اش، واقع در منطقه حکیمیه، متواری شده بود اما پس از انجام اقدامات پلیسی و چندین روز مراقبت های نامحسوس، سرانجام وی در روز چهارم اسفند در زمان ورود به منزل پدری و قبل از هرگونه اقدام به فرار از دست کارآگاهان دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال پیدا کرد.

با وجود دلایل و مدارک بدست آمده در خصوص ارتکاب جنایت توسط "علی. ک"، وی در روزهای اولیه دستگیری و در حالیکه همچنان تحت تاثیر آثار سو» مصرف موادمخدر شیشه قرار داشت، منکر هرگونه ارتکاب جنایتی می شد تا سرانجام در ساعت 00:15 روز یکشنبه روز هفتم  اسفند لب به اعتراف گشود  و به ارتکاب جنایت و قتل "محمد. ص" اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: ] در روز حادثه [ من چاقو را برای زدن پیمان تهیه کرده بودم و اصلا قصد اینکه کس دیگری را با چاقو بزنم نداشتم ولی چون این مسئله (صداهای ایجاد شده در سر) مدت 5 سال بود که مرا شکنجه و آزار می داد و پیمان را مقصر اصلی آن می دانستم، دیگر طاقت نیاورده و در روز حادثه به منزل پدری پیمان رفتم ; در حالیکه پدر پیمان در مقابل درب واحد مسکونی خود شارژ ساختمان را پرداخت و قصد بازگشت به داخل خانه را داشت از او سوال کردم که "پیمان کجاست؟"و او در پاسخ جواب داد که پیمان به آمریکا رفته است; من هم که دیدم راه به جایی ندارم، به خاطر جواب دادن های سربالا از سوی پدر پیمان، ناگهان عصبانی شده و با چاقو به او حمله کرده و پس از زدن چند ضربه چاقو از مجتمع فرار کردم ; حتی زمانیکه قصد فرار از داخل مجتمع را داشتم، از آسانسور استفاده نکرده و برای اینکه سریع تر به پایین ساختمان برسم، به سرعت از طریق راه پله به پایین آمده و از مجتمع خارج شدم. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: " با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، متهم به دستور آقای رودگر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی، با قرار بازداشت موقت، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است"..... / مردم سالاری


ویدیو : قتل شیشه ای در مجتمع مسکونی