قتل به دلیل رقابت عشقی : اخبار حوادث -  پرونده متهم به دادگاه رفت قتل به دلیل ...



اخبار حوادث -  پرونده متهم به دادگاه رفت

قتل به دلیل رقابت عشقی

پسری نوجوان که در رقابت عشقی مرتکب قتل شده‌بود به زودی در دادگاه کیفری ‌استان کرمان محاکمه خواهد شد.

 ماموران پلیس سیرجان 13 دی سال گذشته در جریان درگیری چند نوجوان قرار گرفتند که منجر به مرگ یکی از آنها شده‌بود. مطابق گزارشی که به پلیس دادند نوجوان مجروح که مهرداد نام ‌داشت به بیمارستان برده شده بود و در آنجا فوت شده بود. آنطور که پرستاران به پلیس گزارش دادند این نوجوان با خونریزی بسیار شدید به بیمارستان برده شده بود و به محض ورودش به اورژانس تلاش برای کنترل خونریزی آغاز شد اما چون یکی از شریان‌های اصلی قلب پاره‌ شده ‌بود پزشکان نتوانستند کاری انجام دهند و مهرداد جان خود را از دست داد. پلیس هرچهار نوجوانی را که در آن درگیری حضور داشتند، بازداشت کرد و مورد تحقیق قرار داد. همه آنها انگشت اتهام را به سوی یکی از دوستانشان به نام پوریا نشانه گرفتند و گفتند ضارب پوریا بود. در تحقیقاتی که پلیس انجام داد، مشخص شد پوریا که متولد سال 1374 است، از قبل با مهرداد درگیری داشت. او بعد از اینکه مهرداد را هدف چاقو قرار داده، از محل متواری شده بود. پلیس پوریا را یک هفته بعد از ارتکاب قتل بازداشت کرد، هرچند پوریا مدعی‌ شد تنها کسی نبود که در دعوا چاقو در دست داشت اما قبول کرد ضربه‌ای به مقتول زده‌ است.

 

او گفت: من و مهرداد مدت‌ها بود با هم درگیری داشتیم. او به دختری که من دوستش داشتم ابراز علاقه و برایش مزاحمت ایجاد کرده‌ بود؛ من هم از این موضوع ناراحت بودم. با اینکه آن دختر نسبت به مهرداد بی‌توجهی کرده‌ بود اما من همچنان از این پسر کینه به دل داشتم. از آن به بعد ما دیگر رابطه خوبی با هم نداشتیم. شب حادثه قرار بود با دوستانم جایی جمع‌ شویم و صحبت کنیم و کمی هم مشروب بخوریم. قرار در خانه دوستم به نام علی بود اما آخر وقت گفت پدرش که قرار بود به مسافرت برود نرفته و او هم نمی‌تواند از ما در خانه‌شان پذیرایی کند. به خانه یکی دیگر از دوستان‌مان رفتیم و در آنجا مشروب خوردیم. برادر مهرداد هم آمده ‌بود.

 

همه مشروب خورده ‌بودیم و حال درستی نداشتیم. من و برادر مهرداد بر سر موضوع اختلاف با هم صحبت کردیم. بعد برادر مهرداد با او تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. من هم دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم. دوستان من و دوستان مهرداد با هم درگیر شدند، خودم هم با مهرداد درگیر بودم. قبول دارم ضربه‌ای به مهرداد زدم اما فقط من چاقو نداشتم و بقیه هم چاقو داشتند. ماموران در ادامه بررسی‌ها متهمان دیگر را مورد بازجویی قرار دادند.

 

برادر مهرداد که خودش نیز در این درگیری حضور داشت، گفت: می‌دانستم پوریا و برادرم با هم درگیری و اختلاف دارند اما در این موضوع دخالت نمی‌کردم تا اینکه آن شب به میهمانی‌ای که دوستان ترتیب داده ‌بودند، رفتم. فکر نمی‌کردم پوریا هم آنجا باشد اما به محض اینکه من را دید اختلاف قدیمی‌اش را با برادرم مطرح کرد و درگیری دوباره آغاز شد.وی گفت: من از برادرم حمایت کردم و به پوریا گفتم تو مقصر هستی. پوریا و دوستانش به من حمله کردند. آنها مشروب زیادی خورده‌ بودند و حالت عادی نداشتند به همین خاطر هم نمی‌خواستم درگیری ایجاد شود. وقتی دیدم نمی‌توانم حریفشان شوم با برادرم و دوستانم تماس گرفتم و کمک خواستم. با اتمام بازجویی‌ها و تکمیل تحقیقات در این خصوص صحنه قتل بازسازی و نظریه پزشکی‌قانونی نیز به دادسرا ارسال شد. در این نظریه آمده ‌است علت مرگ خونریزی شدید داخلی و قطع شدن یکی از شریان‌های اصلی در قسمت قلب توسط جسمی نوک‌‌تیز ‌است. کیفرخواست علیه متهمان بعد از تکمیل تحقیقات صادر و پوریا به‌عنوان متهم اصلی پرونده شناخته ‌شد.

 

در حالی‌که پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری ‌استان کرمان فرستاده ‌شده ‌بود بر اساس کیفرخواست از دادگاه خواسته ‌شد این متهم نوجوان مطابق قانون جدید مجازات اسلامی محاکمه شود. در ماده 91 این قانون از محاکم خواسته شده رشد عقلی نوجوانان 15 تا 18 سال را مورد بررسی قرار دهند و در صورت تایید رشد عقلی متهم تصمیم‌گیری کنند. بنابراین پوریا که با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم مواجه‌ است به‌زودی در دادگاه کیفری‌استان کرمان محاکمه می‌شود.

اخبار حوادث - شرق

 


ویدیو : قتل به دلیل رقابت عشقی