قبوض برق دوره چهارم هدفمندی با قیمت جدید رسید :       چند روزی است که قبوض ...



 

 

قیمت جدید اینترنت , قیمت جدید خودرو , قیمت محصولات جدید رنو در ایران

 

چند روزی است که قبوض برق دوره چهارم هدفمندی یارانه ها با قیمتهای جدید تعیین شده در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به درب خانه های مردم آمده، این درحالی است که وزارت نیرو نسبت به قبضهای نجومی تابستان به دلیل مصارف بی رویه هشدار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، قبوض برق دوره چهارم بعد از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها از روزهای گذشته به درب منازل مردم آمده است و اگر حتی شما هم جزو آن دسته از خانوارهایی باشید که تغییری در نحوه مصارف برق خانه تان انجام نشده باشد، حتما با اعداد و رقم های جدیدی در قبض مواجه می شوید که حکایت از تاثیر اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها در قبوض برق شما دارد.

نگاهی به اعداد و ارقامی که در این قبوض ثبت شده به خوبی نشان می دهد که اگر می خواهید سهم بیشتری از یارانه های نقدی پرداختی از سوی دولت برایتان باقی بماند، باید مصارف خود را باز هم بهینه کنید. البته ضرورتی ندارد که حتما این بهینه سازی همراه با کاهش سطح رفاه شما باشد، بلکه می توانید چند راهکار ساده را به کار ببندید و در هزینه برق خود صرفه جویی کنید.

این در حالی است که اگرچه مردم با استفاده از اصلاح سیستم روشنایی خود در شب، توانسته اند قیمت برق را کاهش دهند، اما همچنان همانطور که مسئولان وزارت نیرو هشدار می دهند، پیک شب به روز منتقل شده و دو سه سالی است که میزان مصرف مشترکان شبکه برق کشور در روز، بالاتر از میزان مصرف همین مشترکان در شب است که بار ناشی از استفاده سیستم های روشنایی نیز به شبکه اضافه می شود.

همایون حایری مدیرعامل توانیر در این رابطه می گوید: در روزهای گذشته با گرم تر شدن هوا، پیک روز به میزان ۲ هزار مگاوات از پیک شب پیشی گرفته و همین امر جای نگرانی بسیاری را برای کشور بوجود آورده است.

در این میان می توان با انتقال مصارف به زمانهای کم باری، از تخفیف های وزارت نیرو استفاده کرد؛ به این معنا که تخفیف مصرف کم باری برابر است با میزان مصرف در کم باری در ۱۵۰ ریال؛ در حالی که اگر همین مصارف در اوج بار صورت گیرد، میزان اضافه هزینه مصرف اوج بار معادل میزان مصرف اوج بار ضرب در ۳۰۰ ریال برای هر مشترک خواهد بود.

مروری بر قبوض برق دوره جدید نشان می دهد که میزان مصرف از ۰ تا ۱۰۰ کیلووات ساعت ۲۷۰ ریال، از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت ۳۲۰ ریال، از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت ۷۲۰ ریال، از ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت ۱۳۰۰ ریال، از ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلووات ساعت ۱۵۰۰ ریال، از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات ساعت ۱۹۰۰ ریال و مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت ۲۱۰۰ ریال است.

بنابراین باید از هم اکنون مراقب قبوض برق در تابستان بود، چراکه اگر مصارف به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی غیراستاندارد و با مصارف بالا، در مورد هر مشترک ارتقا یابد، آنگاه باید قیمت بالاتری را هم باید برای قبوض بپردازد..... / خبرگزارى مهر

 

 


ویدیو : قبوض برق دوره چهارم هدفمندی با قیمت جدید رسید