قاچاق 19 میلیون لیتر سوخت به خارج از مرز :     مهر: رئیس اداره کل تعزیرات ...



 

آتش بر 33 میلیون نخ سیگار قاچاق , کارت سوخت , قاچاق

 

مهر: رئیس اداره کل تعزیرات حکومتی کرمان از متلاشی شدن بزرگترین باند قاچاق سوخت شرق کشور پس از حمل 19میلیون لیتر سوخت به خارج از مرزها خبر داد.

 

علی اکبر مختاری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از بزرگترین باندهای قاچاق سوخت در شرق کشور در پی اقدامات عملیاتی اداره اطلاعات شناسایی و حکم متهمان این پرونده از طرف شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز اداره تعزیرات حکومتی استان کرمان صادر شد.

وی گفت: این پرونده در ابتدا 34 متهم داشت که هشت از نفر آنها کارمند دولت بودند و در ادامه 22 نفر از آنها تبرعه، 9 نفر محکوم به حبس و جزای نقدی و سه نفر نیز فقط محکوم به حبس شدند.

وی افزود: در بین این 12 نفر محکوم، چهار کارمند دولت نیز به چشم می خورد.

مختاری ادامه داد: پس از ارجاع این پرونده 52 جلدی به تعزیرات حکومتی مشخص شد این باند 19میلیون لیتر سوخت را از کشور خارج کردند.

وی خاطرنشان ساخت: محموله قاچاق این باند نفت گاز بوده و اداره اطلاعات در مدت دو سال مراحل شناسایی و تحقیقات پیرامون این باند انجام داده است.

مختاری در توضیح چگونگی کار این باند نیز گفت: یک زن در این باند با جعل و کارتکس های اداره آبیاری و شرکت نفت، اقدام به صدور کارت ویژه دریافت و تهیه سوخت می کرد، همچنین این باند با پرداخت رشوه به کارمندان، کارت ویژه دریافت و تهیه سوخت را ممهور کرده و به این طریق سوخت را از کشور خارج می کردند.

رئیس اداره کل تعزیرات حکومتی استان، از جریمه نقدی 8.37 میلیارد تومانی و نیز 189 ماه زندان برای متهمان پرونده قاچاق سوخت خبر داد و افزود: سرکرده این باند فردی به نام بنی اسدی بوده که دو روز پیش راهی زندان شد.

وی گفت: هدفمند شدن یارانه ها و آزادسازی قیمت حاملهای انرژی در دولت دهم، عاملی در جهت جلوگیری از بروز مجدد چنین اتفاقی است.../مهر


ویدیو : قاچاق 19 میلیون لیتر سوخت به خارج از مرز