قاتل سریالی شیراز پای چوبه دار رسید : قاتل سریالی شیراز که سه قتل و سه آدم ...


قاتل سریالی شیراز که سه قتل و سه آدم ربایی خشن را در پرونده تبهکاری خود داشت سحر گاه امروز در ملاء عام اعدام شد. قاتل سریالی شیراز که سه قتل و سه آدم ربایی خشن را در پرونده تبهکاری خود داشت سحر گاه امروز در ملاء عام اعدام شد.

تحقیقات برای دستگیری مرد تبهکار از اواخر سال گذشته همزمان با ناپدید شدن مرموز پسر بچه 12 ساله ای به نام محمد در شیراز در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 بررسی ها نشان داد مرد ناشناسی مهدی را از مقابل مدرسه اش ربوده و برای آزادی او درخواست 30 میلیون تومان کرده است.

در ادامه جسد پسر دانش آموز در حالی که به طرز هولناکی به قتل رسیده بود در حاشیه شهر شیراز کشف شد. مرد گروگانگیر وقتی نتوانسته بود از پدر مهدی اخاذی کند، گروگان خود را با شلیک گلوله ای کشت.

همزمان با آغاز تحقیقات پسر بچه هشت ساله ای به نام محمد همراه پدرش به اداره آگاهی استان فارس مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت: امروز در حال بازی در خیابان بودم که مردی مرا به زور داخل صندوق عقب خودرویش انداخت. او سریع از محل دور شد که با ضربه های لگد در را باز کرده و موفق به فرار شدم.

با این شکایت احتمال وقوع دو آدم ربایی از سوی یک نفر قوت گرفت و با کمک شاکی سرنخ های خوبی از مرد تبهکار به دست آمد. پلیس می دانست مرد تبهکار حدود 30 سال سن دارد و با یک دستگاه خودروی پراید طعمه های خود را به صورت کاملا حرفه ای می رباید.

بررسی ها ادامه داشت تا اینکه چندی قبل او سومین قربانی خود را ربود و در تماس با خانواده اش درخواست پول کرد. با توجه به اینکه احتمال داشت مرد جنایتکار این قربانی خود را هم به قتل برساند بلافاصله چند تیم از کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس وارد عمل شده و با ردیابی های تخصصی عامل آدم ربایی های سریالی را دستگیر کردند.

مرد تبهکار به نام رحمت اله 34 ساله پس از انتقال به اداره آگاهی منکر قتل پسر 12 ساله و آدم ربایی ناکام شد اما پس از روبرو شدن با مدارک پلیسی و دومین طعمه اش لب به اعتراف گشود و جزییات قتل نخستین گروگان خود را فاش کرد. یک قبضه اسلحه نیز از مخفیگاه او کشف شد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، خودروی پراید متعلق به مردی به نام محمدرضا علیپور است. خانواده او چندی قبل با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن مرموز او خبر داده بودند.

با افشای این موضوع احتمال قتل مرد راننده مطرح شد و کارآگاهان به تحقیق از مرد تبهکار پرداختند. متهم در حالی که منکر هرگونه اطلاعی از ماجرا بود پس از روبرو شدن با دلایل پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت: به عنوان مسافر سوار خودروی پراید شده و راننده او را پس از کشاندن به جاده کمربندی با شلیک گلوله کشتم. بعد هم با خودروی سرقتی آدم ربایی های خود را مرتکب می شدم.

حسن در ادامه به قتل مرد دیگری  به نام ابراهیم خاوند با انگیزه سرقت خودرویش در فرهنگ شهر و اخاذی از دو زن دیگر اعتراف کرد.

قاضی علی القاصی – دادستان عمومی و انقلاب شیراز- درباره رونده رسیدگی به این پرونده گفت: متهم 28 آذر امسال دستگیر شد که پس از کشف جنایت هایش و بازسازی صحنه قتل ها پرونده اش در وقت فوق العاده رسیدگی و با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان فرستاده شد.

 قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری استان فارس هم پس از محاکمه رحمت اله را به سه بار قصاص در ملاء عام از باب سه فقره قتل و 15سال حبس سه آدم ربایی محکوم کردند.

وی افزود: قضات شعبه 32 دیوان عالی کشور نیز در وقت ویژه به پرونده رسیدگی کرده و حکم را تایید کردند.

با استیذان رئیس قوه قضاییه مرد جنایتکار صبح امروز در میدان احسان فرهنگ شهر و در مقابل محلی که پسر 12 ساله را از مقابل آن ربوده بود به دار مجازات آویخته شد. در این مراسم اولیای دم گروگان 12 ساله حکم قاتل پسرشان را اجرا کردند.


منبع: مهر


ویدیو : قاتل سریالی شیراز پای چوبه دار رسید