قاتل دوست قصاص شد :  اخبار حوادث - قاتل دوست قصاص شد مرد جوان كه 7 سال پیش ...



 اخبار حوادث - قاتل دوست قصاص شد

مرد جوان كه 7 سال پیش در انتقامی كور دوستش را به قتل رسانده بود سحرگاه دیروزبه دار مجازات آویخته شد.

سینا و علی‌اكبر كه دو دوست صمیمی و اهل آمل بودند، هرگز فكرش را هم نمی‌كردند كه روزی به جان هم بیفتند و یكی قاتل شود و دیگری مقتول، اما این اتفاق در سال 86 افتاد. علی‌اكبر حرفی در مورد همسر سینا به او زد كه باعث عصبانیت او شد و رگ غیرتش را به جوش آورد.

كینه‌یی كه روز به روز سنگین‌تر شد
سینا كینه علی‌اكبر را به دل گرفته بود و به تنها چیزی كه فكر می‌كرد، انتقام بود. به روزی كه او را تنها گیر بیاورد و حقش را كف دستش بگذارد. علی‌اكبر در یك فروشگاه كار می‌كرد و شب كه كارش تمام می‌شد، به خانه برمی‌گشت. روز حادثه ساعت حدود 11 شب علی‌اكبر هنوز داخل فروشگاه بود و مشغول مرتب كردن قفسه‌ها. غافل از اینكه سینا در تاریكی خیابان، به همراه یكی از دوستانش‌ كشیك او را می‌كشد.

 

دو مرد مدام به اطراف‌شان نگاه می‌كردند تا نقشه‌شان را عملی كنند. همه‌جا خلوت بود و هیچ صدایی شنیده نمی‌شد. حالا وقتش بود. دوست سینا از دور او را می‌پایید. سینا دسته چاقویی كه از قبل آماده كرده بود را در دستش فشرد و به آرامی به سمت فروشگاه حركت كرد. در را كه باز كرد، علی‌اكبر او را دید. برق خشم و نفرت در چشم‌های سینا می‌درخشید و علی‌اكبر این را فهمیده بود. خطر مرگ بیخ گوشش بود و كسی هم آن حوالی نبود تا از او كمك بخواهد.

پلاك ماشین، ردی كه قاتلان از خود به جا گذاشتند
سینا به سمت علی‌اكبر حمله‌ور شد و مرد جوان فرار كرد. مدام به قفسه‌های فروشگاه می‌خورد و وسایل چیده شده روی زمین می‌ریختند. سرانجام سینا او را گوشه‌یی به دام انداخت و با چاقو ضرباتی به قلب او وارد كرد و علی‌اكبر را در حالی كه در خون خودش غوطه‌ور بود، رها كرد و و سپس با دوستش كه منتظر او بود، به سرعت از صحنه جرم فرار كرد. غافل از اینكه دوربین‌های متعددی كه در اطراف محل منتهی به فروشگاه علی‌اكبر كار گذاشته بودند، پلاك خودرویشان را ثبت كرده بود.

 

سینا به خیال خودش انتقام ناموسش را از او گرفته بود اما چند روز بعد ناگهان ماموران به سراغ او آمدند و سینا را به اتهام قتل به مركز پلیس انتقال دادند. او وقتی با مدارك و شواهد پلیس مواجه شد، لب به اعتراف گشود و حقیقت را گفت. علی طالبی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی آمل در این باره به «اعتماد» گفت: « مدعی بود كه علی‌اكبر در مورد همسرش حرف بسیار بدی به او زده و به همین دلیل او را به قتل رسانده است. البته این تنها انگیزه قتل نبود و می‌خواست از فروشگاه مقتول هم سرقت كند.»

تلاش برای گرفتن رضایت
پدر و مادر سینا وقتی متوجه شدند چه اتفاقی است، انگار دنیا روی سرشان خراب شد. از آن روز به بعد بود كه تلاش كردند تا هرطور شده رضایت خانواده علی‌اكبر را بگیرند اما هرچه می‌زدند به در بسته می‌خوردند. مادر علی‌اكبر پایش را توی یك كفش كرده بودند كه قاتل پسرش باید اعدام شود و امكان ندارد كوتاه بیاید. زمانی كه این اتفاق افتاد، سینا 21 ساله بود و به دلیل صغر سن، ممكن بود جرمش مشمول زمان شود و بتواند از خانواده علی‌اكبر رضایت بگیرد اما طی این سال‌ها این اتفاق نیفتاد. طالبی می‌گوید: «البته دادستانی و شماری از مسوولان و افراد معتمد شهرستان خواهان بخشش قاتل از سوی خانواده مقتول شده بودند اما مادر مقتول حاضر به رضایت و عفو نشد.

 

مادر مقتول اخلاقی خاصی داشت و انگار در خانواده شان حرف اول و آخر را او می‌زد. می‌گفت این پسر، بچه من را كشته است، او هم باید كشته شود و به سزای اعمال خود برسد. من با قاتل خیلی صحبت كردم و در مدت هفت سالی كه در زندان بود، كاملا مشخص بود كه از كارش پشیمان و نادم است. پرونده این متهم پس از صدور كیفرخواست و رسیدگی در دادگاه كیفری منتهی به صدور حكم قصاص شد كه این حكم با تایید نهایی در قوه قضاییه به اجرا درآمد.»

او باید اعدام شود
روز اعدام، 21 مرداد ماه اعلام شده بود. خانواده سینا باورشان نمی‌شد امروز روز آخر زندگی پسرشان است. از صبح زود به زندان رفته بودند تا شاید رضایت خانواده مقتول را بگیرند. گریه‌های مادر و بقیه اعضای خانواده سینا هیچ تاثیری روی مادر علی‌اكبر نداشت و همچنان حرف خودش را می‌زد. او به همراه دو پسرش در محوطه زندان حاضر بودند تا شاهد به‌ دار كشیدن قاتل علی‌اكبر باشند. سینا كه می‌دید به ته خط زندگی‌اش رسیده و تا دقایقی بعد، دیگر هرگز طلوع آفتاب را به چشم نخواهد دید، به پای مادر علی‌اكبر افتاد و گریه كرد. صحنه گریه و زاری سینا و تلاشش برای ادامه زندگی مجدد همه و حتی مسوولان زندان و طالبی كه در سر صحنه اعدام حضور داشت را متاثر و غمگین كرده بود. طالبی با دیدن عجز و لابه سینا، دوباره پیشقدم شد و از مادر علی‌اكبر خواست تا از قصاص بگذرد اما حرف او یكی بود؛ اعدام .
اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو : قاتل دوست قصاص شد