قاتل: به خاطر مهریه سنگین همسرم را کشتم : مردی كه متهم است به دلیل فرار از ...


مردی كه متهم است به دلیل فرار از پرداخت مهریه همسرش نقشه قتل او را طراحی و با همدستی برادرش اجرا كرده است پای میز محاكمه رفت.  شرق:مردی كه متهم است به دلیل فرار از پرداخت مهریه همسرش نقشه قتل او را طراحی و با همدستی برادرش اجرا كرده است پای میز محاكمه رفت.

 نماینده دادستان در ابتدای جلسه محاكمه این متهم كه صبح دیروز در شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران برگزار شد متن كیفرخواست را خواند و گفت: «در این پرونده «لقمان» 27ساله متهم به مباشرت در قتل «زینب»، و برادر 31ساله‌اش به نام «امید» 31ساله متهم به معاونت در قتل است.

آنها با طرح نقشه‌ای زینب را كه همسر امید بود به بیابان‌های اطراف شهریار كشاندند و پس از خفه كردن زن جوان طلاهای او را سرقت كردند. با توجه به دلایل موجود در پرونده، جرم متهمان محرز است و برای آنها تقاضای مجازات قانونی را دارم.»

 مادر مقتول در ادامه جلسه دادگاه با حضور در جایگاه برای قاتل دخترش تقاضای قصاص كرد و خطاب به قضات گفت: «امید بعد از قتل دخترم مدعی شد زینب با سرقت طلا و پول‌های موجود در خانه متواری شده است اما پس از چند روز لقمان با خانه‌مان تماس گرفت و گفت با همدستی امید، زینب را با كمربند خفه كرده‌اند.

حالا هم من تقاضای قصاص قاتل را دارم.»سپس نوبت به متهم ردیف اول رسید تا از خودش دفاع كند. لقمان كه هشت سابقه كیفری در زمینه سرقت و موادمخدر دارد بعد از ایستادن در جایگاه با رد اتهام قتل گفت: برادرم با همسرش اختلاف شدیدی داشت.

 امید مدعی بود خانواده زینب او را كتك می‌زنند و همسرش قصد دارد مهریه 814 سكه طلای خود را به اجرا بگذارد. او برای اینكه این مهریه را پرداخت نكند نقشه قتل همسرش را طراحی كرد.

شب حادثه از پیرانشهر به تهران آمدیم، از مقابل ترمینال آزادی خودرویی را به صورت دربست كرایه كردیم و به بیابان‌های اطراف شهریار رفتیم. در آنجا زینب و امید با هم درگیری لفظی پیدا كردند. برادرم ضربه محكمی به صورت همسرش زد. وقتی زینب روی زمین افتاد او با دست پنج دقیقه گلویش را فشار داد بعد هم از من خواست برای اطمینان از مرگ او كمربندم را به دور گردنش گره بزنم.

 من هم این كار را كردم اما قبل از اینكه من كمربند را گره بزنم زینب مرده بود. در این هنگام قاضی دادگاه خطاب به متهم گفت: «برادرت ادعا كرده است برای همدستی در این قتل سه‌‌میلیون تومان از او گرفته‌ای، در این‌باره توضیح بده.»متهم پاسخ داد: «من هیچ پولی از برادرم نگرفتم. به دلیل اینكه از او می‌ترسیدم حاضر به همكاری شدم. او خیلی خطرناك است. حتی چندبار در زندان بدن مرا گاز گرفته كه آثارش وجود دارد.


نورالله عزیزمحمدی-رییس دادگاه- در ادامه از شوهر مقتول خواست تا در برابر اتهام معاونت در قتل از خودش دفاع كند. این مرد گفت: خانواده همسرم مرا خیلی اذیت می‌كردند و زینب نیز می‌خواست مهریه‌اش را به اجرا بگذارد. وقتی موضوع را به برادرم گفتم او نقشه قتل را طراحی و اجرا كرد.

من در كلاس اول ابتدایی 11 سال مردود شدم و عقل درست و حسابی برای نقشه كشیدن ندارم و همه این كارها را برادرم انجام داد. در بیابان‌های اطراف شهریار فقط یك ضربه به همسرم زدم و بعد دست و پای او را گرفتم و لقمان او را كشت.»

متهم در پاسخ به این سوال كه چرا بعد از قتل طلاهای همسرش را سرقت كرد، گفت: طلاها را خودم برای زینب خریده بودم و نمی‌خواستم شخص دیگری آنها را بردارد.

بعد از اینكه متهمان آخرین دفاع خود را مطرح كردند هیات قضات برای صدور رای وارد شور شدند.


ویدیو : قاتل: به خاطر مهریه سنگین همسرم را کشتم