فیس بوک هک شد : شرکت فیسبوک اعلام کرد که هدف یک سری حمله از سوی یک گروه هکر ...


شرکت فیسبوک اعلام کرد که هدف یک سری حمله از سوی یک گروه هکر ناشناخته قرار گرفته است، ولی هیچ مدرکی مبنی بر لطمه خوردن به داده های کاربری پیدا نشده است.         پادشا:  شرکت فیسبوک اعلام کرد که هدف یک سری حمله از سوی یک گروه هکر ناشناخته قرار گرفته است، ولی هیچ مدرکی مبنی بر لطمه خوردن به داده های کاربری پیدا نشده است.

به گزارش برترین ها، این شرکت جمعه بعدازظهر درست قبل از تعطیلات سه روزه رؤسای جمهور اعلام کرد: «ماه گذشته گروه امنیتی فیسبوک کشف کرد که سیستم های ما هدف حمله پیچیده ای قرار گرفته اند. این حمله زمانی اتفاق افتاد که یک سری از کارمندان در حال بازدید از وبسایت سازنده موبایلی بودند که هک شده بود.»

این شبکه اجتماعی که ادعا می کند بیش از یک میلیارد کاربر فعال در کل دنیا دارد همچنین گفت: «فیسبوک در این حمله تنها نبود. مشخص است که شبکه های دیگری هم اخیراً مورد حمله و نفوذ قرار گرفته اند.»

این اعلامیه فیسبوک موجب حمله های سایبری دیگری به وبسایت های برجسته دیگری شد. شبکه اجتماعی توئیتر هم اوایل این ماه اعلام کرد که هک شده است و حدود 250 هزار حساب کاربری هک شدند و هکرها به اطلاعات، نام کاربری و آدرس ایمیل کاربران دسترسی پیدا کرده اند.



وبسایت های خبری از جمله نیویورک تایمز، واشینگتن پست و وال استریت ژورنال اعلام کردند که مورد حمله قرار گرفته اند. سازمان های خبری این حمله ها را به هکرهای چینی نسبت دادند.

به گزارش پادشا، در حالیکه فیسبوک ادعا می کند که هیچ داده کاربری دزدیده نشده است، این رویداد نگرانی هایی در میان کاربران در مورد مسائل خصوصی و آسیب پذیری اطلاعات شخصی آنها در این شبکه اجتماعی بوجود آورده است.

فیسبوک در چند سال گذشته در گام های اشتباهی که برای محافظت از داده های کاربران برداشته است با مشکلاتی روبرو بوده است. فیسبوک گفت که یک فایل مشکوک را ردیابی نموده و رد آن را در لپتاپ یک کارمند یافته است.

 بعد از انجام بررسی های پزشکی قانونی بر روی لپتاپ، فیسبوک یک فایل ویروسی پیدا کرد و سپس کل شرکتش را جستجو کرد و چند فایل دیگر در لپتاپ های چند کارمند پیدا کرد.


این شرکت اعلام کرد که در تاریخ 1 فوریه محافظ هایی بر روی شبکه اش افزوده است.


ویدیو : فیس بوک هک شد