فولکس واگن XL3؛ رقیب تویوتا پریوس : همزمان با مطرح شدن پروژه ساخت بوگاتی ویرون، ...


همزمان با مطرح شدن پروژه ساخت بوگاتی ویرون، دکتر فردیناند پیچ به عنوان مدیرعامل وقت فولکس واگن پروژه ساخت یک خودرو فوق اقتصادی با مصرف سوخت تنها 1 لیتر در یکصد کیلومتر را نیز آغاز کرد که البته در نهایت به اندازه ویرون موفقیت آمیز از آب در نیامد. وب‌سایت دیجیاتو - سپهر زنگنه: همزمان با مطرح شدن پروژه ساخت بوگاتی ویرون، دکتر فردیناند پیچ به عنوان مدیرعامل وقت فولکس واگن پروژه ساخت یک خودرو فوق اقتصادی با مصرف سوخت تنها 1 لیتر در یکصد کیلومتر را نیز آغاز کرد که البته در نهایت به اندازه ویرون موفقیت آمیز از آب در نیامد.

تویوتا پریوس , فولکس واگن , تویوتا پریوس 2017

XL1 یک خودرو چهار چرخ اما بسیار کوچک با کابینی 2 نفره است که یکی از آیرودینامیک ترین خودروهای تاریخ محسوب می شود و در مدل های نخست با هیبرید دیزل و برق می توانست با کمتر از 1 لیتر گازوییل حدود صد کیلومتر را طی کند.

بدنه و شاسی فیبرکربنی و نوآوری هایی نظیر استفاده از دوربین به جای آینه بغل و تایرهای مقاومت پایین برای اولین بار در این خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت لحاظ شدند اما به دلیل پیچیدگی های ساخت و طولانی شدن پروژه مهندسی، در نهایت تولید انبوه XL1 از برنامه فولکس واگن خارج شد.

فولکس‌واگن , نمایندگی فولکس واگن , فولکس واگن در ایران

با این وجود حدود 200 دستگاه از این سری به منظور استفاده تحقیقاتی و ارزیابی میزان رضایت مصرف کنندگان در اختیار مشتریان برگزیده فولکس واگن قرار گرفت و حالا این کمپانی قصد دارد حداقل برای جبران فاجعه زیست محیطی تقلب دیزلی خود، نسل تازه ای از خودروهای کم مصرف را با نام XL3 روانه بازار کند.

فولکس واگن الکتریکی , فولکس واگن کارمن گیا , کافه وی فولکس واگن

براساس پیش بینی ها این مدل کابردی تر از XL1 خواهد بود و می تواند به لطف مجموعه موتورهای برقی و بنزینی نزدیک به 170 اسب بخار قدرت را ارائه دهد.

از این میان 140 اسب بخار حاصل تکاپوی یک موتور 1.4 لیتری بنزینی پیشرفته است و 30 اسب دیگر توسط موتورهای برقی تامین می شود.

ماکت فولکس واگن , آماروک فولکس‌واگن , فولکس واگن تیگوآن

با توجه به مصرف سوخت حدودی 3 لیتر در یکصد کیلومتر این خودرو را می توان رقیبی برای تویوتا پریوس دانست. از سوی دیگر بنا ب پیش بینی ها، XL3 در حدود 32 هزار دلار قیمت خواهد داشت که رقمی قابل مقایسه و رقابتی نسبت به خودروهای برقی اقتصادی به نظر می رسد.

بهترین های نمایشگاه پاریس فولکس واگن i d , تویوتا پریوس 2107 , خرید فولکس واگن

قیمت فولکس واگن بیتل , نمایندگی فولکس واگن در ایران , کافه راه فولکس واگن


ویدیو : فولکس واگن XL3؛ رقیب تویوتا پریوس